Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-13, 14:16   #16
Peter.B
Registered User
 
Peter.Bs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 479
Träningskläder hängs på tork på tvättlina i badrummet direkt när jag kommit hem, så att de torkar innan de läggs i tvättkorgen. Om jag tränat kardio (MMA/SW). Om jag tränat styrketräning och inte svettats så mycket slängs t-shirt/linne direkt i tvättkorgen, shortsen återanvänds kanske 1-3 pass till och ligger då precis som TS och vädrar på en stol tills dess.
__________________
Här är en signatur.

Tränar och coachar/är tränare på www.berserkmma.com
Peter.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 15:21   #17
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Lägger kläderna i en påse efter passet och ner i ryggan. Väl hemma åker tröjor och strumpor ut på balkongen, ibland bara i en stor hög, fram tills nästa tvättstuga. Shorts går att använda 3-4 pass, långbyxor 2 pass. De hänger jag upp. Kompressionstights brukar få 3-4 pass också. Skorna åker ut på balkongen några timmar innan de hamnar på plats i hallen igen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 16:14   #18
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Meshpants är svala och bra som man kan ha flera av och t-shirts kan man ju ha ett gäng och byta.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 17:12   #19
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Allas svettkläder luktar så fort bakterier får fäste. Fråga din omgivning med fungerande luktsinne så kanske dom är av annan uppfattning om din luktfria svett. Svett i sig luktar inte (annat än av vissa kryddor, t ex), men svettkläder börjar definitivt lukta.
Två olika personer har nu fått lukta på två exemplar (en T-shirt och en långärmad) och de tyckte inte av någon av dem luktade illa, inte nytvättat men inte heller illa. Svett kände de inte av.

Nu har jag ju inte varit dyblöt av svett i någon av dem.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 17:18   #20
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Två olika personer har nu fått lukta på två exemplar (en T-shirt och en långärmad) och de tyckte inte av någon av dem luktade illa, inte nytvättat men inte heller illa. Svett kände de inte av.

Nu har jag ju inte varit dyblöt av svett i någon av dem.
En använd nersvettad tröja som fått ligga och torka luktar inte mycket. Men ifall du tar på dig den igen så den blir varm och gosig och börjar bli svettig igen, då brukar det börja lukta mumma...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 17:34   #21
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Jag använder bara t-shirts en gång, shorts några gånger, innan dom tvättas.
Precis. Om man luktar gammalt svett på gymmet så är man definitivt på min shit-list resten av säsongen, eller tills jag glömt förseelsen vilket ibland kan vara längre än så.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 17:40   #22
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
En använd nersvettad tröja som fått ligga och torka luktar inte mycket. Men ifall du tar på dig den igen så den blir varm och gosig och börjar bli svettig igen, då brukar det börja lukta mumma...
Det finns en gräns för hur långt jag orkar dra det här. Ingen i min omgivning har klagat och inte heller min fru som befunnit sig i min närhet de senaste 10 åren.

Men jag vill tillägga att jag tvättar en gång i veckan oftast (mest för att det trots allt finns Umeåbor här på forumet och jag inte vill bli utfryst).
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 18:05   #23
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
släpps i en hög på golvet för torkning och därefter ned i tvätten. Kan använda träningskläderna en gång sen luktar de vedervärdigt enligt min uppfattning,enda som används mer än en gång är byxor/shorts som används vid löpning då det är ute och ett betydligt mindre bekymmer.

Den här tråden får mig att tänka på låten "torgnys svettiga ansikte"
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 18:07   #24
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Lite väl att du ska behöva vänta så länge tycker jag. En reprimand eller två på sin höjd.
Haha
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 18:11   #25
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hängs på handdukstorken för att få torka luftigt eller ute på altanräcket. Ju luftigare desto bättre, då klarar de fler pass innan tvättdags.

Gymkläderna mina verkar palla fler träningar generellt än löparutstyrsel. Särskilt shortsen blir snabbt unkna (pungsvett deluxe yeeey?).

Den klassiska svettlukten tycker jag är svår att få till om jag sköter min egen hygien bra. Dvs tvål och vatten i armhålorna dagligen. Slarvar jag med kroppshygienen dock så räcker det med ett pass på gymet för att det ska börja lukta unk om kläderna.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 18:39   #26
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Tvättar träningskläderna en gång i veckan, men byter cardiolinne efter 1-2 pass (men efter denna äckelsvettiga sommaren så ska jag nog hålla mig till bara 1 gång), shorts har jag två som jag växlar mellan på en given vecka. Skor tvättar jag ej, tycker varken de blir svettiga eller luktar. Har iofs inga vanliga skor utan dessa för crosstraining (så klockrena):


Byter alltid träningskläder direkt efter cardio och sätter på mig andra shorts+linne.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 18:41   #27
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Skor tvättas i ättikbad ibland bara, men har ett pulver jag strör i som håller lukten borta i alla skor.

Strumpor är alltid av merinoull, går typ att använda 10 ggr och luktar fortfarande inget.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 19:01   #28
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
en lukt som är nästan lika jobbig är lukten av kläder som varit fuktiga för länge... antingen av svett (legat i en hög) eller legat typ för länge i tvättmaskinen. Även kroppsodörer kan skapa den lukten. Det luktar typ gammal blöt hund eller vad man ska säga.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 19:16   #29
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
en lukt som är nästan lika jobbig är lukten av kläder som varit fuktiga för länge... antingen av svett (legat i en hög) eller legat typ för länge i tvättmaskinen. Även kroppsodörer kan skapa den lukten. Det luktar typ gammal blöt hund eller vad man ska säga.
Så härligt när man är nyduschad och torkar sig i ansiktet med en handduk och man märker att den är helt sur och luktar arsel.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 19:17   #30
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Kan hända förvånande snabbt fuktiga sommarveckor.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)