Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-08-14, 19:39   #1
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Äta innan styrketräning

Tjenare , asså en fråga ?

Jag har alltid ätit frukost och direkt efteråt går jag till gymmet. Men hur länge ska man vänta ? Det sägs 1 - 3 timmar ska man vänta ? Jag är på gymmet i 2 - 3 timmar och kör ganska hårt ! Känns som man skulle bli hungrig mitt i passet om man drar ut på tiden ?
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-14, 19:50   #2
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Själv kan jag äta vid 22 tiden min sista måltid och sedan lägga mig när min dag är avklarad och sova till 10-12 tiden för att sedan ta mig till gymmet utan att äta något och träna 2-4h och sedan ta mig hem och ställa mig laga maten. Ibland händer det att det går allt mellan 16-22h innan man äter sin första måltid igen. Kräver att man gillar äta större mängd mat när man väl äter. Men fungerar bra också.

Hungrig mitt i träningen? Se till att du har ätit tillräckligt utspritt över en hel dag så bör du inte bli hungrig under ett träningspass mer än känna ett sug efter att åh vad gott det ska bli med mat om 2-3h när jag är klar med passet.

Hungerskänslor var länge sedan man hade. Kroppen anpassar sig bättre än man tror!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-14, 20:00   #3
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Själv kan jag äta vid 22 tiden min sista måltid och sedan lägga mig när min dag är avklarad och sova till 10-12 tiden för att sedan ta mig till gymmet utan att äta något och träna 2-4h och sedan ta mig hem och ställa mig laga maten. Ibland händer det att det går allt mellan 16-22h innan man äter sin första måltid igen. Kräver att man gillar äta större mängd mat när man väl äter. Men fungerar bra också.

Hungrig mitt i träningen? Se till att du har ätit tillräckligt utspritt över en hel dag så bör du inte bli hungrig under ett träningspass mer än känna ett sug efter att åh vad gott det ska bli med mat om 2-3h när jag är klar med passet.

Hungerskänslor var länge sedan man hade. Kroppen anpassar sig bättre än man tror!

Jag är tvärtom 😂 måste äta annars får jag ingen energi öht ! Viktigt att ha energin på gymmet ! Jag tränar alltid på morgonen , måste iaf äta frukost, kan inte träna på tom mage ! Väntar jag 3 timmar efter frukost så borde jag var hungrig igen och passet blir lidande för jag har ingen energi tänker jag 🙄 har ätit frukost sen 30 min senare är jag på gymmet.
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-14, 20:10   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Energin du använder under passet kommer från mat du ätit dagen innan. Frukosten du åt för 30 minuter sedan har inte ens lämnat magsäcken.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-14, 20:16   #5
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Energin du använder under passet kommer från mat du ätit dagen innan. Frukosten du åt för 30 minuter sedan har inte ens lämnat magsäcken.

Åhh tack för svaret , men hur lång tid efter sin frukost för att få energin från maten ?

Sen en random fråga till dig king Grub! Om jag väljer att äta 2500 kcal varje dag och bara träna på , kommer fetter successivt minska och muskelmassan öka? Trött på deff och bulk o fan :/
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-14, 20:20   #6
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
Åhh tack för svaret , men hur lång tid efter sin frukost för att få energin från maten ?

Sen en random fråga till dig king Grub! Om jag väljer att äta 2500 kcal varje dag och bara träna på , kommer fetter successivt minska och muskelmassan öka? Trött på deff och bulk o fan :/
Ett smart sätt att lösa detta borde vara omad på vilodagar, dvs äta endast ett mål, rekommenderar att fasta till middagen.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-14, 20:25   #7
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Ett smart sätt att lösa detta borde vara omad på vilodagar, dvs äta endast ett mål, rekommenderar att fasta till middagen.
Hur menar du att det funkar?

Tex måndag till torsdag jobbar jag från 13:00 - 22:30 tung industri. Sen tränar jag 3 timmar på fredag , lördag och söndag. Man blir sjukt hungrig på jobbet och energin dör snabbt ��
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)