Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-15, 17:42   #35311
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Hur brukar ni göra för att jämföra olika partier inför val?

Jag har en bra uppfattning om var varje parti står i stora frågor, men det finns ett par stycken inom Alliansen som jag inte kan välja mellan. Debatter och läsa partiprogram tycker jag inte ger så mycket eftersom att alla bara formulerar sig för att framstå som perfekta.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 17:53   #35312
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Hur brukar ni göra för att jämföra olika partier inför val?

Jag har en bra uppfattning om var varje parti står i stora frågor, men det finns ett par stycken inom Alliansen som jag inte kan välja mellan. Debatter och läsa partiprogram tycker jag inte ger så mycket eftersom att alla bara formulerar sig för att framstå som perfekta.
Ta reda på vad de faktiskt har röstat för och emot och ta reda på vad de faktiskt arbetat med.
Längre än så antar jag att vi nog INTE bör gå inom den ramen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 18:07   #35313
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Hur brukar ni göra för att jämföra olika partier inför val?

Jag har en bra uppfattning om var varje parti står i stora frågor, men det finns ett par stycken inom Alliansen som jag inte kan välja mellan. Debatter och läsa partiprogram tycker jag inte ger så mycket eftersom att alla bara formulerar sig för att framstå som perfekta.
Valkompasser - läser partiprogram och ser hur partiledarna beter sig. Håller verkligen inte med om att programmen eller debattörerna är perfekta - mycket brister där hos nästan alla jag sett.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-17, 17:03   #35314
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Varför har Netflix de tre första filmerna Hunger games, men inte den fjärde och avslutande?
Nattljus är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-17, 17:19   #35315
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Varför har Netflix de tre första filmerna Hunger games, men inte den fjärde och avslutande?
Varför finns det fler än en?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 12:34   #35316
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Är det vanligt om man tagit alvedon i några dagar, för säg tillfälliga ryggsmärtor, men sedan trappar ned/går utan ett tag (allt eftersom ryggsmärtan minskat) kan börja känna sig sjuk (t.ex. febrig) trots att man inte är det?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 13:13   #35317
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

En fråga som jag hörde i Hem Till Midgård: om man håller för öronen och näsan när man nyser, sprängs skallen då? / Runar Tvålfager.

Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Kan ju vara dammigt bakom. Kan uppstå ljud när det blir för smutsigt runt olika delar. Dra fram kylen och gå lös med damsugaren. Borsta med borstmunstycket överallt så skiten inte överhettar pga allt damm.
OOOOOOOOOOOOH! Det där kan förklara varför det ibland knastar till bakom mina monitorhögtalare bredvid TVn. Jag är så usel på att städa, främst dammsuga och skura golv för jag är sååå ohygienisk när det gäller mitt hem även om jag personligen tvättar händerna 10 ggr/dag.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 16:34   #35318
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
En "politikfråga" som jag tror/hoppas är ok.

Brukar/kan man få hem valsedlar i brevlådan från ett riksdagsparti? Jag har aldrig röstat på partiet, är inte heller medlem i partiet och jag har inte heller bett någon i partiet om att få valsedlar hemskickade.

För sakens skull så är det ett väletablerat riksdagsparti, så det är inte något litet eller nytt parti som är extra "påstridig" eller "aggressiv" i sin informationsspridning.

Bara nyfiken, kan inte minnas att jag fått det eller hört någon som fått det förut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 23:08   #35319
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
En "politikfråga" som jag tror/hoppas är ok.

Brukar/kan man få hem valsedlar i brevlådan från ett riksdagsparti? Jag har aldrig röstat på partiet, är inte heller medlem i partiet och jag har inte heller bett någon i partiet om att få valsedlar hemskickade.

För sakens skull så är det ett väletablerat riksdagsparti, så det är inte något litet eller nytt parti som är extra "påstridig" eller "aggressiv" i sin informationsspridning.

Bara nyfiken, kan inte minnas att jag fått det eller hört någon som fått det förut.
Har fått tidigare från fler än ett parti så du är inte ensam.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 00:26   #35320
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
En "politikfråga" som jag tror/hoppas är ok.

Brukar/kan man få hem valsedlar i brevlådan från ett riksdagsparti? Jag har aldrig röstat på partiet, är inte heller medlem i partiet och jag har inte heller bett någon i partiet om att få valsedlar hemskickade.

För sakens skull så är det ett väletablerat riksdagsparti, så det är inte något litet eller nytt parti som är extra "påstridig" eller "aggressiv" i sin informationsspridning.

Bara nyfiken, kan inte minnas att jag fått det eller hört någon som fått det förut.
Ja det brukar man få, det har jag fått senaste 3 valen i alla fall.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 07:15   #35321
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Ah, bara jag som inte fått det tidigare då. Men det här är bara mitt tredje valår också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 09:33   #35322
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Är det vanligt om man tagit alvedon i några dagar, för säg tillfälliga ryggsmärtor, men sedan trappar ned/går utan ett tag (allt eftersom ryggsmärtan minskat) kan börja känna sig sjuk (t.ex. febrig) trots att man inte är det?
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
En fråga som jag hörde i Hem Till Midgård: om man håller för öronen och näsan när man nyser, sprängs skallen då? / Runar Tvålfager.
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg

OOOOOOOOOOOOH! Det där kan förklara varför det ibland knastar till bakom mina monitorhögtalare bredvid TVn. Jag är så usel på att städa, främst dammsuga och skura golv för jag är sååå ohygienisk när det gäller mitt hem även om jag personligen tvättar händerna 10 ggr/dag.
Beror nog på dålig kontakt mellan kontakter eller i utrustningen om det sprakar.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 13:18   #35323
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Ringde till 1177 och fick tipset att man ska äta så lite fibrer det bara går när man är magsjuk. Är detta en bra idé? Lär ju inte vara någon risk för förstoppning, men man vill ju ändå att det ska vara lite rörelse.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 15:55   #35324
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Ät det du tror att du får i dig. Jag har väldigt svårt att tro att man kan få i sig så stora mängder fibrer att det är ett problem om man är magsjuk på riktigt. Däremot kan du ju släppa alla föreställningar om att du måste äta "nyttigt"; en del här har ju helt vansinniga idéer om hur mycket och vad man måste äta på ett dygn, och det kan nog bli väldigt jobbigt för en kräksjuk mage.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-19, 16:19   #35325
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Ringde till 1177 och fick tipset att man ska äta så lite fibrer det bara går när man är magsjuk. Är detta en bra idé? Lär ju inte vara någon risk för förstoppning, men man vill ju ändå att det ska vara lite rörelse.
Jag vet inte om det stämmer, jag tror hur som helst att de allra flesta får i sig långt mindre än minsta rekomenderade mängd om det finns någon sådan.
Vid riktig magsjuka äter jag nog nära på ingenting alls tills jag är frisk för att slippa skita o spy.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)