Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-04, 20:01   #31
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 208
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Fortfarande handlar det om hur långa muskelhuvuden man föds med på M. gastrocnemius vad gäller den rediga vadvolymen... DET är ett avgörande faktum...
Dorian var ett praktexempel på goda genetiska förutsättningar
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 22:44   #32
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Roligt att man har generna med sig någonstans(vaderna). Det är dock intressant att se att folket verkar tycka att gener betyder nåt när det gäller vader men menar att det bara är "jävlar anamma", arbetsmoral, träna smart, träna hårt, tänk rätt, kontakt och så vidare när det gäller både styrka och muskeltillväxt.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 22:53   #33
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Roligt att man har generna med sig någonstans(vaderna). Det är dock intressant att se att folket verkar tycka att gener betyder nåt när det gäller vader men menar att det bara är "jävlar anamma", arbetsmoral, träna smart, träna hårt, tänk rätt, kontakt och så vidare när det gäller både styrka och muskeltillväxt.
Tyvärr så gäller mitt påstående speciellt vadmuskeln.
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 23:28   #34
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Tyvärr så gäller mitt påstående speciellt vadmuskeln.
Jaha, så när man tränar 20 personer likadant så kommer de få i princip samma resultat?

Jag förstår att längden på själva vadmuskeln har stor betydelse för utseendet. Likaså har hormoner och hävarmar väldigt stor betydelse för resultatet, både utseendemässigt och styrkemässigt i allt annat.

Det brukar vara ungefär en faktor fyra skillnad mellan low responders och high responders i ökningar av muskelmassan. Det är mycket.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 00:12   #35
mytimecouldbeyou
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2017
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Jaha, så när man tränar 20 personer likadant så kommer de få i princip samma resultat?

Jag förstår att längden på själva vadmuskeln har stor betydelse för utseendet. Likaså har hormoner och hävarmar väldigt stor betydelse för resultatet, både utseendemässigt och styrkemässigt i allt annat.

Det brukar vara ungefär en faktor fyra skillnad mellan low responders och high responders i ökningar av muskelmassan. Det är mycket.
Jag tror att folk i allmänhet tyvärr inte är mottagliga för den typen av resonemang.
mytimecouldbeyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 00:38   #36
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Jaha, så när man tränar 20 personer likadant så kommer de få i princip samma resultat?

Jag förstår att längden på själva vadmuskeln har stor betydelse för utseendet. Likaså har hormoner och hävarmar väldigt stor betydelse för resultatet, både utseendemässigt och styrkemässigt i allt annat.

Det brukar vara ungefär en faktor fyra skillnad mellan low responders och high responders i ökningar av muskelmassan. Det är mycket.
Jag misstänker att du inte känner till faktumet att längden på en muskelbuk bestämmer hur mycket volym den kan utveckla?
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 01:39   #37
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Du kan ju dock ha betydligt bättre vader även med korta fästen än personen du linka.

Kai Greene har ju rätt bra vader även fast han har relativt korta fästen.


mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 02:19   #38
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Du kan ju dock ha betydligt bättre vader även med korta fästen än personen du linka.

Kai Greene har ju rätt bra vader även fast han har relativt korta fästen.


För det första har Kai klart längre huvuden än Tony Person, för det andra vet jag inte om det är någon typ av "fillers" insprutat där också...? Då blir det liksom lite andra premisser...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 17:12   #39
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Jag misstänker att du inte känner till faktumet att längden på en muskelbuk bestämmer hur mycket volym den kan utveckla?
Jag misstänker att du glömde läsa vad jag skrev. För det var just vad jag skrev i andra stycket.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 17:15   #40
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Jag misstänker att du glömde läsa vad jag skrev. För det var just vad jag skrev i andra stycket.
Skillnad på utseende och storlek...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 17:57   #41
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
För det första har Kai klart längre huvuden än Tony Person, för det andra vet jag inte om det är någon typ av "fillers" insprutat där också...? Då blir det liksom lite andra premisser...

Köper inte riktigt att han klart länge huvuden än Tony, Dock har du en poäng med "fillers" och tror det även kan få det att se ut som Kai's vader är längre för dom är mer utfyllda helt enkelt. Sen om det är fillers eller bara mer träning går ju bara att spekulera i.




mottat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 18:11   #42
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Köper inte riktigt att han klart länge huvuden än Tony, Dock har du en poäng med "fillers" och tror det även kan få det att se ut som Kai's vader är längre för dom är mer utfyllda helt enkelt. Sen om det är fillers eller bara mer träning går ju bara att spekulera i.




Som sagt... man kan INTE förlänga muskelbukarna (huvudena) mha träning tex på biceps och vadmuskeln.
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 20:47   #43
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Jag misstänker att du inte känner till faktumet att längden på en muskelbuk bestämmer hur mycket volym den kan utveckla?
Det var det man hävdade stretchingens förträfflighet på 80-talet, gällande ALLA muskler. Jag trodde stenhårt på detta, men det gäller bara vadmuskulaturen alltså?
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 21:18   #44
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Det var det man hävdade stretchingens förträfflighet på 80-talet, gällande ALLA muskler. Jag trodde stenhårt på detta, men det gäller bara vadmuskulaturen alltså?
Om du tex skall förlänga M. biceps brachii måste du operativt lossa dess sena (Tendon bicipitis) från dess fäste (Tuberositas radii) och fästa den en bit längre ned på radius. Då möjligen kan du få en längre muskelbuk...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 21:31   #45
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 208
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Om du tex skall förlänga M. biceps brachii måste du operativt lossa dess sena (Tendon bicipitis) från dess fäste (Tuberositas radii) och fästa den en bit längre ned på radius. Då möjligen kan du få en längre muskelbuk...
Jag tror att det finns ett litet utrymme att utnyttja stretchning för att maximera hypertrofin.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)