Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-10-19, 18:10   #16
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
I början skar jag nötlever i små bitar, frös in och tog det som en tablett. Nu är jag van vid det så steker det med bacon, smör och lite vitlök. Då är det fan gott.
Fortfarande bara animalisk föda? Fungerar det fortfarande bra för dig?
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 06:51   #17
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Fortfarande bara animalisk föda? Fungerar det fortfarande bra för dig?
Har tagit in lite grönsaker och bär som funkar för mig men det är i rätt små mängder. Säg en näve blåbär 2 ggr i veckan kanske och någon avokado i månaden. Sen har jag fortfarande lite kokosfett i kaffet, så helt analstrikt är jag ej.
Men ja, det funkar ypperligt för mig. Brukar bli ett 4-5h ätfönster om dagen. Min ulcerös kolit är som bortblåst, mindre bf än när jag deffade på "vanlig kost" back in the days. En väldigt jämn energi under hela dagen, inga spikes alls.
Hud, tänder blivit bättre. Bränner mig aldrig i solen och har aldrig krämat mig med solkräm. Men kan vara ute i solen i timmar, inga problem.

Har haft några "fuskdagar" under tiden och då märkt att jag mår mycket sämre, går inte att äta en ruta choklad utan blir som en riktig jonkare och går igenom varenda skåp för att få mer. Så det är inte för mig helt enkelt. Extremt ovärt att fuska.

Har egentligen inga cons med det, i början var det väl lite tråkigt och rent sagt svårt att trycka i sig ett kg färs rakt upp å ner med bara salt. Men nu varierar jag mer och man vänjer sig. Värt att må bra för att inte få nån minuts nöje i munnen. För mig iaf !
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)