Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-06, 20:26   #121
noob76
Registered User

noob76s avatar

Reg.datum: Feb 2011
Kvällens pass :

3x9 75 kilo rodd v-handtag

3x10 67 kilo stående tricepspress

3x10 26 kilo hantelpress

3x9 34,5 kilo biceps z-stång

3x9 16 kilo axelpress

1x10 16 kilo shrugs

Helt OK pass med tanke på kaloriunderskottet !

Rodd var tungt kuken och 75 kilo är verkligen precis vad jag klarar nätt och jämt utan att fuska. Tricepspress tungt men inte lika tungt som rygg, allt annat precis så tungt jag orkade köra med en liten formpeak i kväll. Körde också några : bicepscurlar 16 kilo , lite latsdrag, några axelflyes och lite rehabövningar för axlarna.

Man kan säga att from. i dag är jag tillbaka på samma nivå som innan axelskadan men detta pass var tungt så som det känns nu får nästa pass bli lika tungt men inte tyngre. Fast det är svårt att sia om framtiden och kanske kan jag börja öka lite i vikter om 1-2 veckor.

I morgon har jag en jävla massa bilmekande att göra, bla. byta växellådsolja och massa med underredet så vi får se hur sugen jag är på ett benpass, skall försöka promenera lite iaf.
noob76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 10:48   #122
noob76
Registered User

noob76s avatar

I går :

Promenad till och från gymet.
Stepmaskin : 420 kcal.

3x10 55 kilo knäböj
3x8 35 kilo benspark
3x10 50 kilo vadpress stående
3x12 situps

Hade sovit riktigt illa pga feber under natten, var först jävligt ambitiös och tänkte gå upp 08:00 och meka med bilen innan träningen men det slutade med att jag sov till 11:00. Somnade inte förens ca 04:00 på natten.

Sov lite bättre till i dag, har trots allt tänkt att träna i dag och dagens pass bli på gymet hos sjukgymnasten då jag har tid där 15:00 och det är sista gången jag besöker sjukgymnasten för min tidigare axelskada.

Jag skall gå igenom hur skadan uppkom och hur jag skall fortsätta för att inte få skador igen.
Gammal 2012-05-08, 22:18   #123
noob76
Registered User

noob76s avatar

Dagens pass hos sjukgymnasten :

3x9 70 kilo rodd v-handtag

3x10 60 kilo stående tricepspress

2x9 24 kilo hantelpress

2x10 32 kilo biceps z-stång

2x10 13,5 kilo axelpress

1x10 16 kilo shrugs

Kände mig ganska trött både innan och under passet, två nätter på raken med dålig sömn sänker prestationsnivån och jag ville inte anstränga mig för mycket.

I morgon hoppas jag kunna meka bil en heldag och vila från träningen. Kanske får Torsdag också bli vilodag beroende på hur jag känner.
Gammal 2012-05-10, 22:31   #124
noob76
Registered User

noob76s avatar

Kände mig för pigg för att bara slappa, som om det vore ett reellt alternativ när man arbetar, bygger hus och har 3 bilar som kräver evig tillsyn.

Körde 500 kcal på stepmaskin , köärde mycket intervaller.
Gammal 2012-05-11, 11:51   #125
noob76
Registered User

noob76s avatar

Dagens 1a : 350 Kcal stepmaskin/löpband. Körde lite lite med flit för att inte ta ut mig för mycklet innan styrkepqasset om några timmar !
Gammal 2012-05-11, 20:53   #126
noob76
Registered User

noob76s avatar

Dagens andra pass :

1x9 75 kilo rodd v-handtag
2x9 77 kilo rodd v-handtag

3x10 67 kilo stående tricepspress
3x10 68 kilo stående tricepspress

2x10 26 kilo hantelpress
1x9 26 kilo hantelpress

Det gick verkligen inte att göra en 10a på 26 kilo !
Här fick jag lite panik mitt i passet då både rygg och triceps ju gick riktigt bra.
Helt plötsligt kändes mitt A4-ark med med förra passets vikter jag alltid har med mig på gymmet som en belastning och som en källa till något obehagligt förknippat med tvång. Jag är ju så van att nästan alltid kunna köra minst det som står, iaf. så tänkte jag lite och kom på att jag ju faktiskt ligger på kaloriunderskott sedan ca 1 vecka och innan dess har jag legat på kaloribalans i ca 2 veckor så nu börjar jag känna av minskad energi.

Jag får hoppas det beror på det och inte på sjukdomen, sen märkte jag också att det är själva balansmusklerna i axlarna som gör en del av hantelpressandet svårt då det helt enkelt blir svår att hålla hantlöarna rakt upp i luften även om grundstyrkan i brösten finns där. ( nästan iaf. )

Så jag måste helt enkelt köra mer axlar med olika övningar för att kunna hantera tunga hantlar i sned hantelpress.

Jag tror jag skall lägga axlar först i passet nu och biceps, rygg och shrugs sist.

3x9 35 kilo biceps z-stång

3x10 16 kilo axelpress

2x10 16 kilo shrugs

Med tanke på kalloriunderskottet och paniksiootuationen mitt i passet så gick det riktigt bra och jag hämtade hem bra mot slutet, jag ökade i allt utom hantelpress från ett tidigare bra pass så jag får vara nöjd.

I morgon blir det lite stepmaskin på morgonen och sedan vila ( läs : meka bil ) och lite rejält med mat i morgon kväll och så skall jag försöka leverera ett bra pass på Söndag. Känner mig redan laddad !
Gammal 2012-05-12, 16:15   #127
noob76
Registered User

noob76s avatar

Lunchpasset : 400 kcal step/löpmaskin , tog avsiktligt inte ut mig för att ha lite mer energi till passet i morgon. Sen bär vi ju alla på en rädsla för att vanlig konditionsträning skall förbränna musklerna och omforma kroppen till en spinkig och utsliten martonlöpare.

Gjorde också en kalippermätning på gymet i dag och återkommer med bild på resultatet, nu skall jag boka bord och snart ta helg då det är min ätarkväll i kväll.
Gammal 2012-05-13, 21:19   #128
noob76
Registered User

noob76s avatar

Sista mätningen jag gjorde på gymmet igår.

Har gått ner lite i fettprocent , till 11,21% samt lagt på mig kanske något litet i muskelmassa då en övrig vikt på 71,3 kilo är mer än 70,8 och hela skillnaden lär inte vara vätska.

Tänker inte fira då jag vara sig är nöjd eller missnöjd, inget med siffrorna som överraskar.

Dagens pass :

Nu under kaloriunderskottet så har jag ändrat lite på ordningen av muskelgrupperna så att inte de sista släpar efter för mycket.
Kommer väll att ändra ordningen lite fram och tillbaka här under sommaren.

3x10 26 kilo hantelpress

3x10 77 kilo rodd v-handtag

3x11 68 kilo stående tricepspushdowns

1x10 16 kilo axelpress
1x7 18,5 kilo axelpress
2x9 16 kilo axelpress

2x10 16 kilo shrugs

3x8 37 kilo biceps z-stång

Ökade lite i en del övningar , Hantelpressen är tung, likaså rodd är svår att göra utan att fuska. Åt lite för dåligt i går för att få till ett superpass utan kolopriunderskottströtthet, åt mest socker och skit i stället för extra protein och kolhydrater. Som man sår... , över lag ett OK pass. Avslutade med lite rehabövningar, dips, bicepscurl, axelflyes och lite bröst med wire.

Passen tar längre och längre tid utan ordentligt med kolorier i kroppen, tiden flyter iväg utan att det händer nått, har lite svårt att hålla ner ett pass på under 1 timma totalt.
Gammal 2012-05-14, 11:54   #129
noob76
Registered User

noob76s avatar

Här är bilden som försvann till inlägget.

Hade lite träningsvärk i axlar och bröst i morse, jag har ju inte kört hårdare än vanligt så kanske beror det på kaloriunderskottet, körde 500 kcal stepmaskin i morse. Ganska lagom.
Tror jag skall ta ledigt i morgon och bara köra lite kondition, känns som att det går åt lite extra vila under kaloriunderskott för att få någon kvalitet på de pass jag kör. Det är ju inget kul att komma ner till gymomet och känna sig "helt jävla färdig" redan efter 5 minuters träning.

Senast redigerad av noob76 den 2012-05-14 klockan 11:56.
Gammal 2012-05-16, 21:02   #130
noob76
Registered User

noob76s avatar

3x11 70 kilo stående tricepspushdowns

2x9 78 kilo rodd v-handtag
1x10 73 kilo rodd v-handtag

2x10 26 kilo hantelpress
1x12 26 kilo hantelpress

1x10 16 kilo axelpress
1x7 18,5 kilo axelpress
1x8 18,5 kilo axelpress
1x10 13,5 kilo axelpress

3x10 16 kilo shrugs

2x9 37 kilo biceps z-stång
1x8 37 kilo biceps z-stång

Biceps var riktigt tungt som sista övning, sugigt att behöva ge sig och inte få till en trippelnia. Hantelpressen kändes helt ok och jag bör kunna öka där, problemet med hantelpressen är att få hantlarna från golvet till att kunna träna med dem. Man kanske får gå över mer till maskiner när hantlarna börjar bli tunga för att det helt enkelt är för jobbigt att hantera hantlar. Triceps tror jag jag tänker ligga kvar på ett tag och kanske öka lite i reps.

Frågan är hur mycket man kan fortsätta att öka under ett kaloriunderskott, kanske är det mycket psykologi som styr eller kanske kan man fortsätta att sakta öka ända ner till en viss procent kroppsfett där kroppen helt enkelt säger stop. Troligtvis är skaderisken mycket högre under kaloriunderskott så jag kommer att fortsätta vara vaksam på signaler och köra defensivt så fort något börjar göra ont. Man kan som bekant aldrig träna "ikapp" flera månaders träningsfrånvara pga. skada.

Körde också några reps : dips, bicepscurl, lastsdrag, axelflyes, bröstflyes och baksida axlar. Ett ganska bra pass. Nu gäller det att ladda inför Fredagen !
Gammal 2012-05-18, 15:55   #131
noob76
Registered User

noob76s avatar

Igår : 500 kcal stepmaskin.

Sov dåligt till i dag så ingen träning i dag, endast ´lite kakor och glass. Men inte så mycket skräpkalorier att den nyttiga maten trängs ut. Får se hur det känns i morgon men planerar att äta ganska nyttigt då och träna om sömnen fungerar lite bättre.
Gammal 2012-05-19, 18:53   #132
noob76
Registered User

noob76s avatar

tidigt kvällspass :

2x9 78 kilo rodd v-handtag
1x10 75 kilo rodd v-handtag

3x11 71 kilo stående tricepspushdowns

2x8 28,5 kilo hantelpress
1x10 26 kilo hantelpress

2x9 38 kilo biceps z-stång
1x8 37 kilo biceps z-stång

1x10 16 kilo axelpress
1x7 18,5 kilo axelpress
1x8 18,5 kilo axelpress

2x10 18,5 kilo shrugs

Körde också lite rehabövningar för axlarna, lite dips, bicepscurl, några latsdrag, lite axelflyes, baksida axlar och lite bröst med wire.

Var trött och däven innan passet pga. ätning av tårta timmarna innan, dra två tårtbitar och man bara sätter sig ner helt klubbad av sockershocken.

Tog ris och 2 glas cola innan passet och lite av en sån där "bli pigg" PWO, räckte för att kunna ta mig ner till gymmet och där var tröttheten som bortblåst kände mig dock allmänt sliten i leder och ledband nästan överallt.

Så det lutar åt att gå ner ett snäpp i vikt och i stället köra en klassisk 3-split och köra lite lättare men fler reps och set närmsta 2 veckorna. Jag tror det är rätt tid just nu att köra lite lättare. Den grove kan skratta, men för mig som klen börjar jag komma upp i så stora vikter att skaderisken känns högt påtaglig i både bröst, axlar och rygg. Kaloriunderskottet gör sitt till också.

Jag skulle kunnas köra såhär :

Rygg-Biceps-underarmar
vila
bröst-axlar-triceps
ben-mage

Får se hur det känns i övermorgon, i morgon hoppas jag köra kondition och ett lätt benpass.
Gammal 2012-05-20, 11:22   #133
noob76
Registered User

noob76s avatar

Lunchpasset :

540 välbehövliga kcal på blandade konditionsmaskiner.

lite situps, vader, benspark och några set benpress på 120 kilo.

Fö. kan man ju ifrågasätta beteendet att äta massa kalorier en helg som man tvingas "träna bort" under veckan, särskilt om man inte ens uppskattar ätandet särskilt mycket. Det han handlar kanske om tristess, dvs. att jag äter för att jag har tråkigt eller liknande. Åt förvisso "bättre" än förra helgen men har börjat tappa suget lite på skräpföda och då är det onödigt att åka iväg och köpa massa skit som äts upp bara för att det finns.

Tror en limit på 2500 kcal vore bra också på ätardagarna, roligare än så är det helt enkelt inte att äta skräp.
Gammal 2012-05-21, 11:38   #134
noob76
Registered User

noob76s avatar

Frukostpass : 300 välbehövliga kcal på stepmaskin, vägde 81,5 kilo på vågen i morse. !

Vad har jag egentligen ätit i helgen ?

Hoppas kunna träna tidig kväll innan mångagsrushen så jag körde bara 300 för att spara lite på energin. Nu är det arbete som gäller hela dagen innan nästa pass.

Senast redigerad av noob76 den 2012-05-21 klockan 11:41.
Gammal 2012-05-21, 18:04   #135
noob76
Registered User

noob76s avatar

Eftermiddagspass :

Var helt oengagerad, känner av trötthet i leder och egentligen överallt. Lite som en mild förkylning. Detta är ett bra tillfälle att trappa ner och köra väldigt lätt och se om det är en förkylning eller om det beror på kaloriunderskottet eller kanske helt enkelt ett resultat av relativt hård träning under längre tid.

Körde ett väldigt lätt rygg + bicepspass , 70% av mina normala vikter samt 100 kcal stepmaskin.
Planerar att köra ett lika lätt bröst+triceps+axlar i morgon.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:30.