Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-30, 19:56   #976
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Ja, det är kul att så många late och midrange kort kommer. Många roliga kort också. Men är inte är förtjust i aggrokorten som hunter fick.
Gammal 2015-03-30, 20:30   #977
tefached
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Ja, det är kul att så många late och midrange kort kommer. Många roliga kort också. Men är inte är förtjust i aggrokorten som hunter fick.
Håller med dock kan jag se problem med dragon decks, de har inga direkta taunts, heals och är ganska långsamma så face hunter kommer krossa det.

Men de spara verkligen de intressantaste korten tills sist
tefached är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 22:24   #978
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Majordomu Freeze mage new meta. Alex ställer tillbaka din health till 15.

Gammal 2015-03-31, 05:43   #979
tefached
Registered User

Ja i freeze kan den funka annars blir han nog svår att lira. Ofta motståndaren som bestämmer när han dör och då mage lägger hela sin tur på en gubbe är det lätt att göra bgh och 8 dmg direkt.
Gammal 2015-04-03, 12:51   #980
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Då börjar det, inga revolutionerande kort denna veckan känns det som, men kul med en ny legendary som kan se en hel del spel.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.

Senast redigerad av Tricklew den 2015-04-03 klockan 12:54.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 12:56   #981
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Första vingen var rent för lätt på normal, har inte testat heroic ännu. Men jag körde bara med en vanlig deck och klara alla tre på första försöket.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 13:04   #982
tefached
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Första vingen var rent för lätt på normal, har inte testat heroic ännu. Men jag körde bara med en vanlig deck och klara alla tre på första försöket.
Ja normal är alltid sjukt lätt för att vem som helst ska klara det, heroic är inte galet svårt heller. Men jag bryr mig bara om korten egentligen.

Emperor är ju sjukt bra värd att spela i kontroll decks även om man sällan hinner spela den på ladder pga 80% hunter
Gammal 2015-04-03, 17:46   #983
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Hunter känns starkare än någonsin, Quick shot passar verkligen perfekt in i skillface.

Man får passa på före de nya korten kommer, känns som att hunter kommer vara starkare denna veckan än om 1 månad.
Citat:
Gammal 2015-04-03, 18:00   #984
tefached
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Hunter känns starkare än någonsin, Quick shot passar verkligen perfekt in i skillface.

Man får passa på före de nya korten kommer, känns som att hunter kommer vara starkare denna veckan än om 1 månad.
Jag är tveksam tycker inte quick shot har en klar plats i face hunter man måste spela kortet man dragit sen den för att få card draw vilket är långsamt plus att man inte har råd med hero power. Men tror hunter kommer va majoriteten av ladder väldigt långt framöver
Gammal 2015-04-03, 19:28   #985
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tefached Visa inlägg
Jag är tveksam tycker inte quick shot har en klar plats i face hunter man måste spela kortet man dragit sen den för att få card draw vilket är långsamt plus att man inte har råd med hero power. Men tror hunter kommer va majoriteten av ladder väldigt långt framöver
Mja, jag lutar mot att den kommer vara garanterad i varenda face hunter den närmsta tiden, tycker den ger mig oerhörd tempo och snabb extra skada, vilket man alltid vill ha mer av.

Men tiden får urskilja, just nu går det löjligt bra för mig med den, men å andra sidan klättrar jag ner i ranking igen, och då funkar det mesta som är snabbt.
Citat:
Gammal 2015-04-03, 21:19   #986
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Gnälls redan om nerf för emperorn.
Gammal 2015-04-03, 21:42   #987
tefached
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Gnälls redan om nerf för emperorn.
Den gör ju några combos rätt sjuka men face hunters håller det i shack antar jag. Dock finns ju ingen counter till den man får garanterat value lever den mer än en tur så är det gg.
Gammal 2015-04-05, 02:54   #988
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Så mill rogue är en grej nu, tack vare gang up, som jag hoppades på. Det går nämligen att trycka in mer draw och dyl i leken utan att riskera att milla sig själv (och brist på draw var ett stort problem med decket förut, för om man inte fick coldlight så var man körd), eftersom gang up sätter motståndaren 3 kort bakom (före?) i fatigue-racet. I det avseendet är den t.o.m effektivare än naturalize. Har slagit oil rogue flera gånger i rad nu genom att jag ganguppat och shadowsteppat loatheb, vilket resulterade i att jag spelade honom 4-5 gånger i snitt. Samma sak men med healbot för face hunter.

Mech mage är dock omöjlig.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2015-04-05 klockan 02:57.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-24, 21:59   #989
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Roligare än någonsin nu, alltid som mest kul när kort släpps såhär på veckobasis, och nya decks dyker upp och försvinner varje vecka.

För att svara på shut ditt ansikte i förra tråden, det är inte pay to win, men desto senare du börjat, desto mer efter ligger du, och desto mer måste du kämpa för att komma ikapp. Är rätt så lätt att komma ikapp, och få gått om kort ifall man bara gör sina dailys varje dag, och faktiskt spelar från och till. Tjejen har fått det mesta vid detta laget, och kan göra de flesta lekar, detta utan att knappt spela mer än dailys, och hon har inte lagt en krona.
Citat:
Gammal 2015-04-25, 06:07   #990
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Jag har kört mest mage och det går riktigt bra, men det är lite tråkigt i längden av någon anledning. Just nu kör jag warlock, det är riktigt kul

Arena är jag dock sjukt värdelös på, även om jag pickar enligt en value calculator, analyserar min deck och försöker göra något bra. Jag har till och med förlorat när jag hade en mage med 2x flamestrike och 2x blizzard (men då var jag noob iofs)
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:05.