Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-08-21, 16:36   #76
panzerpig
Registered ulcer

panzerpigs avatar

Reg.datum: Jul 2007
Byggarna dör som flugor nu..
https://generationiron.com/phil-hernon-dies/
Phil Hernon’s passing comes after a string of tragic and too soon deaths. It was earlier reported that NPC bodybuilder Sofia Graham passed away in her sleep. She was 27 years old. Additionally, two bodybuilding competitors passed away at the Europa Pro this past weekend. Alena Kosinova, who was rushed to the hospital mere hours before she was set to walk on stage. Italian athlete Orlando Gallucci was also found dead just days after competing in the Europa Pro.
Gammal 2021-08-21, 19:31   #77
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Undra om det är värmen?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-21, 20:27   #78
bigtraps
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Förmodligen Covid vaccin
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 08:01   #79
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Byggarna dör som flugor nu..
https://generationiron.com/phil-hernon-dies/
Phil Hernon’s passing comes after a string of tragic and too soon deaths. It was earlier reported that NPC bodybuilder Sofia Graham passed away in her sleep. She was 27 years old. Additionally, two bodybuilding competitors passed away at the Europa Pro this past weekend. Alena Kosinova, who was rushed to the hospital mere hours before she was set to walk on stage. Italian athlete Orlando Gallucci was also found dead just days after competing in the Europa Pro.
Har framkommit att en del "coacher" sätter sina klienter på rätt farliga protokoll av olika tillskott, särskilt kvinnliga atleter.

Gammal 2021-08-22, 08:45   #80
Carlo Fatface
Registered User

Reg.datum: Sep 2013
Mer förvånad att Phil Hernon varit i livet så pass länge ändå.
Carlo Fatface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 09:49   #81
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Ofta i anslutning till tävling. Skulle nog kunna regleras bort genom att döma ner eller förbjuda extrem hårdhet.

Vill ve se räfflade gluteus, split i biceps osv? näe. kanske inte skall ligga på under 5% bf och sådant absurt flr herrarna. 10% på scen är lagom, kanske runt 15 för damerna.
Gammal 2021-08-22, 10:00   #82
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
10 % är ju halvfet (inom fitness) och mer än du ser hos random sprinter som årerruntform.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 12:24   #83
lördagsgrogg
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ofta i anslutning till tävling. Skulle nog kunna regleras bort genom att döma ner eller förbjuda extrem hårdhet.

Vill ve se räfflade gluteus, split i biceps osv? näe. kanske inte skall ligga på under 5% bf och sådant absurt flr herrarna. 10% på scen är lagom, kanske runt 15 för damerna.
Skulle vara helt ok för mig. Jag tycker oftast dom ser roligast ut lite offseason sålänge dom inte fetar på sig alldeles för mycket.

Det är ju 80- 90-talets byggare som dör av nu och dom var ju hårdare än dagens när dom tävlade. Men jag tvivlar inte på att dagens byggare dör i förtid också. Det var väl en lite förbättring i bedömningen precis efter att Muntzer dog men den varade inte länge.

Nu lär dom dö av att lite andra orsaker än honom men död är död. Personligen tror jag att dom måste döma stenhårt för byggarmage. Jag tror det är livsfarligt att ha ballongmage och magrutor. Och bedömning i tävling är det enda vapen som fungerar. De tävlande har uppenbarligen inga egna gränser för att uppnå vinst.

För att vara på den säkra sidan tränar jag aldrig mage längre (nåväl jag preppar inte heller så jag är förmodligen odödlig).
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 12:30   #84
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:

Men för helvete, jag hade fått uppmätt 8,9% off-season som kampsportare(det var lääänge sedan), så lägre när jag var i fight-form.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 13:42   #85
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
10 % är ju halvfet (inom fitness) och mer än du ser hos random sprinter som årerruntform.
10% är mer än tillräckligt för att det skall se bra ut att flexa musklerna i kalsonger. Förutsatt då att det finns muskler.
Gammal 2021-08-22, 13:50   #86
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Skulle vara helt ok för mig. Jag tycker oftast dom ser roligast ut lite offseason sålänge dom inte fetar på sig alldeles för mycket.

Det är ju 80- 90-talets byggare som dör av nu och dom var ju hårdare än dagens när dom tävlade. Men jag tvivlar inte på att dagens byggare dör i förtid också. Det var väl en lite förbättring i bedömningen precis efter att Muntzer dog men den varade inte länge.

Nu lär dom dö av att lite andra orsaker än honom men död är död. Personligen tror jag att dom måste döma stenhårt för byggarmage. Jag tror det är livsfarligt att ha ballongmage och magrutor. Och bedömning i tävling är det enda vapen som fungerar. De tävlande har uppenbarligen inga egna gränser för att uppnå vinst.

För att vara på den säkra sidan tränar jag aldrig mage längre (nåväl jag preppar inte heller så jag är förmodligen odödlig).
Att 80 och 90-talets byggare dör av är väl inte så konstigt? De är som minst 50+ idag.
Gammal 2021-08-22, 13:59   #87
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Citat:
10% är mer än tillräckligt för att det skall se bra ut att flexa musklerna i kalsonger. Förutsatt då att det finns muskler.
Inte på tävling.

Angående PM-rådgivning!
Gammal 2021-08-22, 15:18   #88
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inte på tävling.
Det är ju runt tävling många dör. Min gissning är att extremt lågt kroppsfett och dehydrering är riskabeĺt. Man kan ju spekulera även om "refeeding syndrome" där utsvultna vräker i sig bottenlöst efter tävling och går kraftigt upp i vikt på kort tid också kan vara en faktor om någon dör efter tävling.

Så att tävla fetare och blötare är nog en bra id'e.

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2021-08-22 klockan 15:20.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-22, 16:08   #89
Läskeblask
Registered User

Reg.datum: Jun 2015
Kroppen tål mycket men om man gasat på sen man var 17 så är inte kroppen i samma skick när man är 35. Av vad jag sett så är ofta medicinlistan längre innan tävling+ annat man inte använder under off så undrar inte att kroppen säger upp kontraktet under deff när man räknar ihop allt den utsätts för vs off. Många som tar aas har gjort det medan de var typ 20+ men lagt av när träningen inte längre smakat eller familjelivet kommit mer i bilden men de som fortsätter har redan som 40 åringar brukat i typ 15 år så inte konstigt att folk dör "unga"
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-28, 19:32   #90
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Matt Mendenhall lär ha avlidit.

Angående PM-rådgivning!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:57.