Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Ofta i anslutning till tävling. Skulle nog kunna regleras bort genom att döma ner eller förbjuda extrem hårdhet.
Vill ve se räfflade gluteus, split i biceps osv? näe. kanske inte skall ligga på under 5% bf och sådant absurt flr herrarna. 10% på scen är lagom, kanske runt 15 för damerna.
|
Skulle vara helt ok för mig. Jag tycker oftast dom ser roligast ut lite offseason sålänge dom inte fetar på sig alldeles för mycket.
Det är ju 80- 90-talets byggare som dör av nu och dom var ju hårdare än dagens när dom tävlade. Men jag tvivlar inte på att dagens byggare dör i förtid också. Det var väl en lite förbättring i bedömningen precis efter att Muntzer dog men den varade inte länge.
Nu lär dom dö av att lite andra orsaker än honom men död är död. Personligen tror jag att dom måste döma stenhårt för byggarmage. Jag tror det är livsfarligt att ha ballongmage och magrutor. Och bedömning i tävling är det enda vapen som fungerar. De tävlande har uppenbarligen inga egna gränser för att uppnå vinst.
För att vara på den säkra sidan tränar jag aldrig mage längre (nåväl jag preppar inte heller så jag är förmodligen odödlig).