Ja då ska vi se. Har visst missat uppdatera sista passet(passen?) innan tävling. Men strunt i dom nu. Här kommer en sammanfattning av min tävling igår:
DM i klassisk styrkelyft som i år hölls i Jönköping.
Jag började med att väga in, helt enligt plan, i 72:an, dock med lätta 64.8kg. Min första tävling i min nya tyngre viktklass med andra ord.
Jag fick alla mina knäböjar godkända: 90 - 95 och 97.5kg. Sista var 7.5kg över tävlingsPb från SM somras. Det är jag riktigt nöjd med.
Bänken 50 - 55 och sen bom på 57.5. Men det kändes okej ändå, det var som jag befarade innan. Bänken är inte min gren. Har otroligt svårt att tagga till och ladda ordentligt. Känns ingen större skillnad innan jag går upp och bänkar mot om jag skulle gå och äta en korv med bröd. Tråkigt men sant.
Marklyften fick jag alla godkända 110 - 120 och 125. Tyngsta marken sedan SM-kvalet i maj då jag drog 125kg med skitteknik. Denna var inte heller perfekt men bättre. Rumpmuskelfästet kändes ingenting vilket känns som en bra seger. Nu är jag hel!
Jag hade en grym dag verkligen. Vi var 7 lyftare från klubben och vi fick med oss många medaljer. Även om vissa berodde på att vi var ensamma i våra viktklasser

Men tex coach Kim (boston77) tog hem bästa lyftare på poäng! Hell yes! Läs mer om hans tävling i hans journal. Hans syster Erika debuterade i 84+ och lyfte hem 380 jävla kilon. Monstergener i den familjen kan vi konstatera!!
Tack Kim för igår. För bästa coaching och för att jag fick vara med och underlätta din uppladdning och tävling. Alltid ett nöje!
Sent from my iPhone using Tapatalk -
now Free