Snyggt jobbat, det såg riktigt fint ut och relativt lätt?!
Grattis till hundringen (som inte gick ut genom fönstret och försvann) min hundring har nog dock gjort det på obestämd tid tror jag :/
Tack Hehe men nångång får du se till att göra det! Ja jag kände på uppvärmningen när 90 kg verkligen flög upp att det inte skulle bli några problem .
Har ett nytt mål nu, det tog nån vecka att fundera ut. Jag ska bli skitbra i chins (behöver faktiskt större biceps). Första stora målet blir att klara 20 chins, tror jag klarar runt 10 nu. Klarar jag 20 chins inom säg runt ett halvår så är jag riktigt nöjd.
För att jag ska klara det vet jag att jag måste strukturera upp progression och liknande så det inte bara blir på känsla.
Min initiala plan är att mest köra viktade chins det är där huvudfokuset ska ligga med repetitioner mellan 1-8. Men för att följa progression och inte få jättedålig uthållighet kommer jag då och då köra pass och maxningar med bara kv. Ska börja med att testa den här stegen från http://www.styrkelabbet.se/traningsprogram-chins/. Tänker mig att det blir nog ett pass varannan dag ungefär med 2-3 min vila mellan varje set.
Sorry för sämsta uppdaterande. Var på jakt o sen dess har jag tränat 4 ggr.
Mina pass är väldigt blandade och har släppt viktkåtheten i vissa övningar som t.ex. hantlar och triceps övningar, vill få till bra mjölksyra, kontakt och pump, därför känns det inte jätteviktigt att bokföra allt jag gör där och det blir ett himla kluttrande i journalen då med.
Mitt fokus nu är bicepspeak, jag har faktiskt riktigt dåliga biceps i förhållande till triceps (inte så konstigt) så detta är nåt jag jobbar med.
Det som hänt sen sist som är av intresse är:
bänkpress:
77,5x11 (hade failat på 12)
dips:
kvx20 (nästan fail)
Senaste månaden har jag kört en jävla massa chins men inte blir man starkare för det känns det som, får nog använda mer vikt kv verkar inte fungera så bra för mig för att öka i den övningen.