Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-08-01, 18:17   #1396
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
https://www.dn.se/sverige/ygeman-max...ostadsomraden/

"Ygeman: Max hälften med ”utomnordisk bakgrund” i utsatta bostadsområden"


Sossarnas "sverigedemokratisering" löper på med full fart.
Om det här är början på valfläsket, undrar vart det slutar..
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-01, 18:35   #1397
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Om det här är början på valfläsket, undrar vart det slutar..
Till slut får vi leka vem sade detta, AfS eller Socialdemokraterna? Men det kommer förstås alltid vara sossarna som kommer med de grova grejerna. Hmm, kanske får ta till NMR för att göra det spännande.

Men sen kommer invandringen fortfarande vara större än under alliansåren även om sossarna gör vissa mindre ändringar.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-01, 18:35   #1398
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 223
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Finns inget rimligt argument för att vara emot folkräkning, 100tusentals som befinner sig i landet just nu som ej ska vara här. Ser inte med tanke på skuggsamhällena som rapporterats att våra myndigheter alls har någon bra koll av situationen

Varför skulle de kommunerna ha problem med att inte bli förvandlade till getton som de flesta områden är med 50%+ invandrare ?
Trodde att du var någotsånär bildad och hade lite förstånd och tankeförmåga. Men så var inte fallet enfaldig SD eller anhängare av de enkla lösningarna som aldrig fungerar i praktiken. Enkla enfaldiga lösningar som enbart håller i sammanhang som där gruppen delar världsuppfattning.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2022-08-01 klockan 18:39.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-01, 18:46   #1399
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Trodde att du var någotsånär bildad och hade lite förstånd och tankeförmåga. Men så var inte fallet enfaldig SD eller anhängare av de enkla lösningarna som aldrig fungerar i praktiken. Enkla enfaldiga lösningar som enbart håller i sammanhang som där gruppen delar världsuppfattning.

Vad var det som var fel? Eller du gör som vanligt ifrån sossarna att du ordbajsar?
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 09:36   #1400
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Ah, wikipedia-fajt om recession. Vad patetiskt.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 10:10   #1401
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Ah, wikipedia-fajt om recession. Vad patetiskt.
Så länge det enda du själv kommer med är dryga och tråkiga one-liners skulle jag vara försiktig med att döma ut andra som patetiska.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 10:23   #1402
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Så länge det enda du själv kommer med är dryga och tråkiga one-liners skulle jag vara försiktig med att döma ut andra som patetiska.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 12:10   #1403
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Till slut får vi leka vem sade detta, AfS eller Socialdemokraterna? Men det kommer förstås alltid vara sossarna som kommer med de grova grejerna. Hmm, kanske får ta till NMR för att göra det spännande.

Men sen kommer invandringen fortfarande vara större än under alliansåren även om sossarna gör vissa mindre ändringar.
Det är väl danskarna som först hade detta som förslag.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 13:14   #1404
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det är väl danskarna som först hade detta som förslag.
Iaf som fick spridning, skulle inte förvåna om SD lagt liknande vid deras intåg men var så små då och genomslaget blev noll.

Samma som mycket andra partier motionerar om idag som man kan se lades fram 2010-2012 ifrån Ekeroth etc.
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 13:25   #1405
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Iaf som fick spridning, skulle inte förvåna om SD lagt liknande vid deras intåg men var så små då och genomslaget blev noll.

Samma som mycket andra partier motionerar om idag som man kan se lades fram 2010-2012 ifrån Ekeroth etc.
Det är ett integrationsförslag, SDs politik (särskilt i tidiga dagar) har alltid utgått från återvandring som primär metod. Så jag skulle bli väldigt förvånad om de har lagt ett sådant här förslag.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 13:33   #1406
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Det är ett integrationsförslag, SDs politik (särskilt i tidiga dagar) har alltid utgått från återvandring som primär metod. Så jag skulle bli väldigt förvånad om de har lagt ett sådant här förslag.

Mycket möjligt, skulle bara inte bli förvånad som man hade ett likande förslag för 10+ år sedan. Lades väldigt mycket motioner då.

Senaste tiden är det som att S/M/Kd etc har tagit fram riksdagens(sd) förslag 2010-2012 och hämtat inspiration, lite senfärdigt men iaf bra det sker till slut.
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 15:13   #1407
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
https://m.facebook.com/altforsverige...ArrjUeU3FwwzFl

AfS sökte en plats fick en annan och då klagar Stockholm pride som sökte senare.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 20:02   #1408
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
https://sverigesradio.se/artikel/for...bli-brottsligt

"Psykisk misshandel kan komma att bli ett särskilt brott. Regeringen har tagit emot en utredning och justitieminister Morgan Johansson (S) vill att det ska bli en lag.

“Det är uppenbart att nuvarande lagrum inte fångar den här typen av psykiskt trakasserande”, säger Morgan Johansson.

Brottet definieras i utredningen som att vid upprepade tillfällen utsätta någon nedvärderande, förolämpande eller genom att otillbörligt kontrollera någons personliga handlingsfrihet. Det ska kunna ge upp till fyra år fängelse."


Lite mer lagar som våran regering kan tänka sig driva igenom
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-08-04, 20:37   #1409
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Skulle kunna bli en ny hets mot folkgrupp-lag fast på personnivå.
Antar att offret får en stor röst i vad som är förolämpande eller inte.
Exempelvis om man inte använder rätt pronomen.
Briljant.

På personligt plan är därmed min karriär som semi-troll på forum hotad.
__________________
P r o f e . t

Senast redigerad av Fredszky den 2022-08-04 klockan 20:42.
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-08-05, 06:07   #1410
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Jaha då får man till slut börja rösta borgerligt då. Har gjort massa olika valkompasser som alltid blir samma:

1: SD
2: M
3: L (ofta på samma % som M)
4: KD

Alla ovan ligger mellan 75-95% samma tyckande som jag. Dom under ligger alla under 50%.

5: S
6: C
7: Mp
8: V

Grattis S, ni har omvänt en djupröd sosse med rena kommunister i släkten (vi snackar semester i Moskva på 60-70-talet). Jag kommer aldrig mer rösta på något parti som kan regera med stöd av Mp, V eller C. Och denna nya pk eran, nä tacka vet jag gamla gråsossar. Eller då borgerligheten.

Senast redigerad av 40plus den 2022-08-05 klockan 06:09.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)