Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-09-23, 10:47   #4336
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Jag har inte sett att touch n go var förbjudet på tävlingen när Rauno gjorde 6 reps.
Men det kanske det är? Dock har Benedikt full kontroll hela vägen ner till skillnad från Rauno.

Det jag mest funderar på är om dom har samma typ av stång och att Benedikts vikter ser väldigt mycket ut som hemmagym vikter, aka risk för fel vikt helt enkelt.

Men ja, Benedikt får nog fortfarande rankas högst av alla i min bok.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 11:23   #4337
Adexios
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Nu blev det så mycket prat om armbrytning att till och med jag fick nog av det. Adexios, bryter du arm själv eller är du bara ett fan? Det verkar som du har rätt så bra youtube-koll på armbrytning men ganska dålig koll på riktig armbrytning.

Hahaha! Jag bryter själv, varför tror du att jag kan youtube-armbrytning men inte riktig?

Är inte i närheten av trådens två giganter, dock. I själva verket har jag blivit svagare. Mitt testosteron har totalkraschat ner til 2 nmol / l och min fysik är en katastrof. Eller, ja, jag har säkert inte blivit svagare men relativt de jag tränar med så har jag totalkraschat. Och all muskelmassa har runnit av mig.
Adexios är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 12:41   #4338
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Lasha beslutade sig för att inofficiellt slå världsrekordet i helgen. 222kg snatch, ser enkelt ut...

https://www.instagram.com/p/CFXBilGH...d=botjjc0w5xmc
Det här inlägget har fått för lite uppmärksamhet. 222 kg ryck är mer imponerande än 476 sumomark, 500 och 501 dräktmark. En av dom mest imponerande prestationerna någonsin.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 12:45   #4339
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 611
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Jag har inte sett att touch n go var förbjudet på tävlingen när Rauno gjorde 6 reps.
Men det kanske det är? Dock har Benedikt full kontroll hela vägen ner till skillnad från Rauno.

Det jag mest funderar på är om dom har samma typ av stång och att Benedikts vikter ser väldigt mycket ut som hemmagym vikter, aka risk för fel vikt helt enkelt.

Men ja, Benedikt får nog fortfarande rankas högst av alla i min bok.
Benni har vikterna på en liten upphöjning också.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 12:46   #4340
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Adexios Visa inlägg
Hahaha! Jag bryter själv, varför tror du att jag kan youtube-armbrytning men inte riktig?

Är inte i närheten av trådens två giganter, dock. I själva verket har jag blivit svagare. Mitt testosteron har totalkraschat ner til 2 nmol / l och min fysik är en katastrof. Eller, ja, jag har säkert inte blivit svagare men relativt de jag tränar med så har jag totalkraschat. Och all muskelmassa har runnit av mig.
Tråkigt att höra om ditt nuvarande hälsotillstånd. Håller tummarna att du blir frisk och får tillbaka dina nivåer.

Ok, så hur gör du när det kommer någon ny till din klubb, en person som är stark men som uppenbarligen inte är särskilt duktig på att bryta arm? Då tokdunkar du såklart personen va? Du går ut på fingrarna på personen och låter den starta med helt vriden handled? Sen säger du ”fan vad svag du är, det här är ingen sport för dig!” Särskilt om personen dessutom är lite av en kändis och tar med sig ett kamerateam.

Du gör misstaget att tro att Larry ens är i närheten av Devon. Larry är inte ens i närheten av personer som inte ens är i närheten av personer som inte ens är i närheten av personer som inte ens är i närheten av personer som inte ens är i närheten av Devon.

Devon vill såklart uppmuntra Larry till att fortsätta bryta arm. Och det bästa sättet att göra så är att ge personen hopp om att den faktiskt kan prestera bra. Och vem vet, Larry kanske faktiskt blir ett monster. Även om han inte är så stark idag på bordet så betyder det ju inte att han inte har potential att bli världsbäst. Jag menar, han är ju faktiskt ett totalt styrkefreak i andra sammanhang.

Jag och Rikard är förstås hopplöst chanslösa mot personer som Brzenk, Taras, Devon osv. Det är bara löjligt att prata om oss i det sammanhanget.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 12:56   #4341
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
T

Jag och Rikard är förstås hopplöst chanslösa mot personer som Brzenk, Taras, Devon osv. Det är bara löjligt att prata om oss i det sammanhanget.
Vad tror du om dig och Rikard på vånstern not Sarah Bäckman?

Larry mot Sarah på vänstern?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 13:00   #4342
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vad tror du om dig och Rikard på vånstern not Sarah Bäckman?

Larry mot Sarah på vänstern?
Sarah skulle inte ha en chans mot Larry.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 13:05   #4343
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Jag har inte sett att touch n go var förbjudet på tävlingen när Rauno gjorde 6 reps.
Men det kanske det är? Dock har Benedikt full kontroll hela vägen ner till skillnad från Rauno.

Det jag mest funderar på är om dom har samma typ av stång och att Benedikts vikter ser väldigt mycket ut som hemmagym vikter, aka risk för fel vikt helt enkelt.

Men ja, Benedikt får nog fortfarande rankas högst av alla i min bok.
Ja touch n go är förbjudet i strongman-tävlingar. Men jag tror Benedikt hade klarat 5 reps även utan studs. Självklart finns det en risk att det inte är exakt 400kg han lyfter men troligen ingen stor skillnad.

Rauno kör med en deadlift bar som sviktar mer än stången Benedikt använde.

Senast redigerad av rattlesnake61 den 2020-09-23 klockan 13:11.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 13:41   #4344
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Sarah skulle inte ha en chans mot Larry.
Sant. Och inte heller mot Rikard.

Dock så skulle Sarah kunna ta en pin på både Rikard och Larry i träningsammanhang. Där kanske Larry brutit hårt i 3-4 minuter på raken och sen utan vila kliver Sarah fram och pangar istället för att respektfullt successivt öka kraften i brytningen. Lite som Schoolboys lillasyster gjorde mot Larry när hon pinnade honom flera gånger på raken.

Har sett flera kvinnor (och män) göra detta på storträningar och sen lägga upp klippen på sociala medier där de spöar folk som de såklart egentligen inte har någon chans mot. Det blir rätt bra virala klipp men samtidigt är det jävligt respektlöst.

Lite som att utmana någon i att lyfta ens max i bänk när personen precis kört 3-4 dropset till fail på raken och utan att låta dem vila innan de ska få testa ens max. Samt, istället för att personen själv får lyfta av stången så slänger jag den på personen utan förvarning.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 13:47   #4345
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Är det respektlöst? Som brytare vet man väl att någon jävel kommer filma det, skit i att ställa upp på det till folk inte får sina instagramfilmer och börjar lipa istället.

"ööhhh va filmade någon nu när jag var klen, sliten och jag visste det? oschyst"

Alt. om någon gjort det en gång så försöker du bryta deras arm nästa gång. Fair is fair.

Eller?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 15:50   #4346
wilkes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 106
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Är det respektlöst? Som brytare vet man väl att någon jävel kommer filma det, skit i att ställa upp på det till folk inte får sina instagramfilmer och börjar lipa istället.

"ööhhh va filmade någon nu när jag var klen, sliten och jag visste det? oschyst"

Alt. om någon gjort det en gång så försöker du bryta deras arm nästa gång. Fair is fair.

Eller?
Vem är det som gnällt? Det är andra personer som snackar om det, och som försöker sätta resultatet i ett mer objektiv perspektiv för att bättre förstå olika personers förmågor.
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 15:52   #4347
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av wilkes Visa inlägg
Vem är det som gnällt? Det är andra personer som snackar om det, och som försöker sätta resultatet i ett mer objektiv perspektiv för att bättre förstå olika personers förmågor.
Jag vet inte vad du försöker säga och bryr mig inte.

Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 17:17   #4348
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Du gör misstaget att tro att Larry ens är i närheten av Devon. Larry är inte ens i närheten av personer som inte ens är i närheten av personer som inte ens är i närheten av personer som inte ens är i närheten av personer som inte ens är i närheten av Devon.

Devon vill såklart uppmuntra Larry till att fortsätta bryta arm. Och det bästa sättet att göra så är att ge personen hopp om att den faktiskt kan prestera bra.
Det är väl egentligen inte konstigare än när en matteprofessor pluggar med sin femåriga son. Han utmanar honom på hans nivå. Vore ju löjligt om han kastade studierna om geometriska objekt såsom liegrupper och differentierbara mångfalder på ungen för att visa sin överlägsenhet.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 17:39   #4349
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Ja touch n go är förbjudet i strongman-tävlingar. Men jag tror Benedikt hade klarat 5 reps även utan studs. Självklart finns det en risk att det inte är exakt 400kg han lyfter men troligen ingen stor skillnad.

Rauno kör med en deadlift bar som sviktar mer än stången Benedikt använde.
Hur många tror såsom mig att Benedikt kunde göra 550+ om han gick upp 30kg? Det var ingen som ville bli för stora på den tiden, nu handlar allt om att blir 170kg så fort som möjligt för att sen bli stark. Jag kan säga det nu när jag nått 130kg ;-).

Eventuellt tokdopade sig också men det får vara ett tillval.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 18:21   #4350
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Det hade varit kul att se prime Benedikt, Hall och Hafthor kriga mot varandra och pressa varandra upp en bit över 500kg. Jag håller med föregående påstående om att Benedikts 460 raw utan remmar är fortfarande den mest imponerande marklyftet i världshistorien. Med Hafthors och Halls lyft strax efter.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)