Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-08-18, 12:17   #11491
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
1 kg i veckan de första veckorna är alldeles lagom.

Att gå ned i vikt är väldigt smärtfritt, det är att hålla vikten nere som är förbaskat smärtsamt. Tänk på hur lätt det är att gå ned de där första kilona, det är mycket vatten och glykogen (och inget fel med det, det är verkliga kilon, blir trött på folk som säger, ”äh det är bara vatten”) men det är lika lätt att lägga på sig de där kilona igen så fort du äter utöver det du äter nu...
Hur mycket kalorier i hur många dagar krävs för att nå "fulladdat" tillstånd? Efter refeed i 2 dagar så jag har fortfarande gått ned 3kg på 3 veckor. Tycker även att dessa ynka tre kilon har gjort sån enorm visuell skillnad. Tror att det blir riktigt bra med 3kg ned till.

Jag brukar sällan ha problem med att ligga still i vikt, det går lätt. Får pressa i mig för att gå upp. Men vi får se hur det blir nu när jag når bra form. Tänkte dock inte bli rippad (under 10%).
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 13:06   #11492
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Att deffa som student är fan en förbannelse jämfört med 8-17 kontorsjobb.
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 13:26   #11493
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg
Att deffa som student är fan en förbannelse jämfört med 8-17 kontorsjobb.
Vadårå?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 14:44   #11494
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
3 juli - 91.4

18 augusti 87.1

Kör modifierat varannandagsfasta enligt KG's artikel på Styrkelabbet.
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 17:16   #11495
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur mycket kalorier i hur många dagar krävs för att nå "fulladdat" tillstånd? Efter refeed i 2 dagar så jag har fortfarande gått ned 3kg på 3 veckor. Tycker även att dessa ynka tre kilon har gjort sån enorm visuell skillnad. Tror att det blir riktigt bra med 3kg ned till.

Jag brukar sällan ha problem med att ligga still i vikt, det går lätt. Får pressa i mig för att gå upp. Men vi får se hur det blir nu när jag når bra form. Tänkte dock inte bli rippad (under 10%).
Svårt att säga. Ju hårdare man är desto större visuell skillnad är det efter en ätardag. Och det slår olika, ibland ser man bättre ut, ibland ser man ut som en säl. Man kan säkerligen fylla upp alla depåer på 1-2 dagar om man går in för det, det beror ju även på hur man äter normalt under dieten och hur man tränar, är man riktigt tömd så kommer resultatet vara ett och om man är halvfull så kommer resultatet vara ett annat.
Det går säkert att optimera det där så att man alltid ser bra ut efter en refeed. Jag har aldrig sett bättre ut än första träningspasset efter tävlingen, sånt otroligt tryck, kändes som att musklerna höll på att explodera. Sen gick det snabbt utför
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 09:56   #11496
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Så här i Covid-tider så har jag passat på att (återigen) leka lite med en undersökning av mitt eget energibehov.

Varning "wall of text below"

__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram

Senast redigerad av Beemel den 2020-08-19 klockan 10:02.
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 14:19   #11497
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Jag har snart gått ner 20kg (1kg kvar). Borde jag fortsätta ner 5-6kg till eller är det dags att ligga på balans ett tag och sen bulka/bygga ett par månader innan nästa deff??

Frugan, morsan, svärmor och flera polare gnäller att jag blivit "för smal" men dem kan man knappast lyssna på. Ingen av dem tränar och jag har ju fortfarande en del bukfett och love handles...

Personligen skulle jag kanske deffa ner mig nått kg till, men jag börjar känna mig svag på gymmet och det börjar bli psykiskt tufft. Men man kan ju hålla såklart.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Polish_20200818_130625601.jpg (98.0 KB, 0 visningar)
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 14:26   #11498
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Jag har snart gått ner 20kg (1kg kvar). Borde jag fortsätta ner 5-6kg till eller är det dags att ligga på balans ett tag och sen bulka/bygga ett par månader innan nästa deff??

Frugan, morsan, svärmor och flera polare gnäller att jag blivit "för smal" men dem kan man knappast lyssna på. Ingen av dem tränar och jag har ju fortfarande en del bukfett och love handles...

Personligen skulle jag kanske deffa ner mig nått kg till, men jag börjar känna mig svag på gymmet och det börjar bli psykiskt tufft. Men man kan ju hålla såklart.
Bra jobbat! Det ser bra ut. Huruvida du ska fortsätta deffa är givetvis en högst subjektiv fråga. Det jag kan säga dig, är att om du planerar att ligga på balans för att sedan bulka hade jag definitivt gått ner några kilogram till. Men du kan ju ha en period på balans innan du fortsätter deffen.

Om du börjar med en bulk redan nu har jag svårt att se du får ut värst mycket av det.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 14:38   #11499
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Bra jobbat! Det ser bra ut. Huruvida du ska fortsätta deffa är givetvis en högst subjektiv fråga. Det jag kan säga dig, är att om du planerar att ligga på balans för att sedan bulka hade jag definitivt gått ner några kilogram till. Men du kan ju ha en period på balans innan du fortsätter deffen.

Om du börjar med en bulk redan nu har jag svårt att se du får ut värst mycket av det.
Tack! Ja, jag är i valet och kvalet mellan att fortsätta deffa och få en helt platt mage osv. eller ligga på balans 2-3 månader och sedan en "mini-bulk" (ca 200 kcal överskott per dag) i 2-3 månader.

Vet inte vad som är "rätt" liksom.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 19:07   #11500
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Har stått stilla på 84 hela denna vecka, men har också ätit mer än vanligt så inte så konstigt.

Har även bytt träningsupplägg fr.o.m idag. Förr körde jag över/under, men tröttnade. Tyckte det blev slitigt under deffen. Testade 2 veckor med en gammal hederlig 5 split. Det kändes bra på vissa sätt, men det negativa är att jag gjorde 10-12 bra set och sen slarvade jag 8 set typ.

Idag börjar jag testa pull-push-legs 2ggr per vecka. Första passet kändes bra. 12 set lats, 6 set baksida axlar och traps, 8 set biceps, 8 set mage och 4 set korsrygg. Hann allt på 55 minuter och gjorde alla set bra.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-10, 12:23   #11501
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Typ 1.5 månad in, väger nu 82.x kg (nära 83), start på 86kg.

Har nu behövt dra ned på kalorierna, från 2500 ned till 2200, dock inga problem då jag nu äter potatis som enda kolhydratskälla. Skiter i att hålla proteinintaget så högt som innan, låg på typ 220g, och nu på 160g. Märker ingen skillnad på styrka.

Tycker mig inte märka någon skillnad alls i styrka jämfört med när jag bulkar. Blev tom ett PB i bänken idag med 100x12.

Senast redigerad av smerk den 2020-09-10 klockan 12:26.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-15, 15:05   #11502
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Startvikt:81kg
Nuvarande vikt:78.5
Start midjemått (fetaste/naveln):94cm/90
Nuvarande midjemått(fetaste/naveln):90.5cm/87

Upplägg: varannan dags fasta i en vecka, sedan har jag experimenterat med 1-3 måltider per dag. Mår bättre med någon form av frukost så nu kör jag 2-3 måltider per dag. Kalorierna ligger på 2100-2300 beroende lite på aktivtet. Har kört något form av refeed per vecka ifall jag blir bjuden på käk men annars tuggar det på. Hjälper rätt mycket att spara runt 200 kalorier så man kan käka några apelsiner eller så innan man lägger sig.


Målet är att komma ner till 75kg i vikt och ett midjemått på 85-86 på fetaste och runt 82-83 vid naveln.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 19:24   #11503
Chilihot
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Startvikt:81kg
Nuvarande vikt:78.5
Start midjemått (fetaste/naveln):94cm/90
Nuvarande midjemått(fetaste/naveln):90.5cm/87

Upplägg: varannan dags fasta i en vecka, sedan har jag experimenterat med 1-3 måltider per dag. Mår bättre med någon form av frukost så nu kör jag 2-3 måltider per dag. Kalorierna ligger på 2100-2300 beroende lite på aktivtet. Har kört något form av refeed per vecka ifall jag blir bjuden på käk men annars tuggar det på. Hjälper rätt mycket att spara runt 200 kalorier så man kan käka några apelsiner eller så innan man lägger sig.


Målet är att komma ner till 75kg i vikt och ett midjemått på 85-86 på fetaste och runt 82-83 vid naveln.
Längd är viktigt att du anger, 75kg på 201cm? Då kommer du se ut som en glasspinne. 75kg på 157cm? Då kommer du se ut som en köttbulle.
Chilihot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 06:38   #11504
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Stått stilla på samma vikt 2-3 veckor nu. Lossnade lite idag verkar det som eftersom vågen äntligen visar något lägre vikt.

Har dock ökat i styrka, ork och tycker jag ser bättre ut visuellt så det kanske bara är vätska eller nått som inte släpper.

Planen är att köra på som vanligt nästa vecka också och se om det lossnar. Om vikten står kvar kommer jag minska styrketräningen från 6 dagar/vecka till 3-4 och fokusera på löpningen. Om inte det heller funkar så kör jag VLCD en vecka så lär jag nog vara klar med deffen (har bara 2kg kvar till målet).
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-18, 23:39   #11505
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Citat:
Ursprungligen postat av chilihot Visa inlägg
längd är viktigt att du anger, 75kg på 201cm? Då kommer du se ut som en glasspinne. 75kg på 157cm? Då kommer du se ut som en köttbulle.
180!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)