Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-10-14, 08:05   #1771
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Bröt mot lagarna och tränade ett helkroppspass dagen efter ett annat helkroppspass. Innan frukost, i regn. Har märkt att regnet gör det lättare att greppa saker, framförallt marklyftsstenen.

Knäböj med kroppsvikt
20

Marklyft
5
5
5
Färre reps, men bättre teknik. Föll inte framåt alls lika mycket som tidigare. Verkar som att innanlåren är min svaga punkt. Ska försöka hålla den här fina tekniken och se vart det barkar.

Press med betongklump
11
8
7

Neutralgreppschins
9
8
6

Situps på lutande bräda med händerna på huvudet
9
7
6

French press
7
7
7

Bicepscurl på fel ände av den tunga latsdragsställningen
11
9
8

Tror jag ska försöka öka intensiteten lite. Brukar stanna när jag tror att nästa rep kommer bli fail, tror jag ska köra all-out sista setet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 20:26   #1772
171
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 167
Hej, jag läser din journal sporadiskt och har gjort det ett tag och det är kul när man ser framsteg! Jag ser att du konsumerar sojaproteinpulver, vart köper du ditt? Har du tips på något billigt? Jag är reumatiker och försöker numera att ändra om kosten så jag utesluter mjölkprodukter och därför är detta ett bra alternativ.
171 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 21:15   #1773
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av 171 Visa inlägg
Hej, jag läser din journal sporadiskt och har gjort det ett tag och det är kul när man ser framsteg! Jag ser att du konsumerar sojaproteinpulver, vart köper du ditt? Har du tips på något billigt? Jag är reumatiker och försöker numera att ändra om kosten så jag utesluter mjölkprodukter och därför är detta ett bra alternativ.
Tja, tack för ditt trevliga inlägg!

Jag bor nära en veganaffär som heter Goodstore, jag köper där men tror även att de skickar via nätet. Kommer inte ihåg namnet på märket nu, men alla deras sojaproteinpulver verkar kosta 160-170 kilot. Helt okej. Sedan har de ett blandproteinpulver som jag egentligen ännu hellre skulle vilja köpa (är lite rädd för att få i mig för mycket soja) men det kostar 300 kr/kg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 05:50   #1774
171
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tja, tack för ditt trevliga inlägg!

Jag bor nära en veganaffär som heter Goodstore, jag köper där men tror även att de skickar via nätet. Kommer inte ihåg namnet på märket nu, men alla deras sojaproteinpulver verkar kosta 160-170 kilot. Helt okej. Sedan har de ett blandproteinpulver som jag egentligen ännu hellre skulle vilja köpa (är lite rädd för att få i mig för mycket soja) men det kostar 300 kr/kg.
Tack så mycket för svar. Fasen, jag tycker att 160-170 kronor/kilo är rätt saftigt för proteinpulver. Jag ska ägna arbetsdagen lite åt att kolla på olika priser för sojaproteinpulver men även äggvitepulver. Jag återkommer
171 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 07:02   #1775
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av 171 Visa inlägg
Tack så mycket för svar. Fasen, jag tycker att 160-170 kronor/kilo är rätt saftigt för proteinpulver. Jag ska ägna arbetsdagen lite åt att kolla på olika priser för sojaproteinpulver men även äggvitepulver. Jag återkommer
Ja, det är inte billigt direkt. Folk som säger ”det finns inga nackdelar med att vara vegan” vet fan inte vad de pratar om.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 07:06   #1776
171
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, det är inte billigt direkt. Folk som säger ”det finns inga nackdelar med att vara vegan” vet fan inte vad de pratar om.
Haha sant det! Jag letade efter ett x antal olika hemsidor som hade sojaproteinpulver och kom fram till att sidan bulkpowders är billigast om man beställer 5 kilo åt gången för då blir kilopriset 120 kronor. Jag beställde 10 kilo sojaproteinpulver och 2 burkar D-vitamin, det var 45% rea via en kod så jag betalade endast 734 kronor, det är billigt!
171 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-15, 08:28   #1777
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Träning nu på morgonen: 20 minuter joggning med en minuts promenadpaus mitt i. Efter fem minuter gjorde IT-bandet ont och fortsatte göra ont resten av turen (därav promenadpausen, som inte gjorde nytta).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 07:15   #1778
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tränade igår, runt 8 på kvällen.

Knäböj utan vikt
20

Knäböj i lätt ställning
10

Knäböj i tung ställning - stod 1 planka längre ut denna gång (det blir lite tyngre då)
16
14
12

Supinerade chins
13
8
8

Dips
9
7
7

Press i tung knäböjsställning
9
8
6

Enarms sälrodd i lätt ställning
10
10
10

Rygglyft med stenen bakom huvudet denna gång, mycket tyngre
8
7
6

French press
8
8
8

Enarmscurl med sten
13
12
9

Dragonflags
2
2
1

Tog bilder på mig själv efteråt med pump:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 16:18   #1779
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Hade så mycket annat att göra igår, plus att jag var så orolig över mitt IT-band, att jag rationaliserade bort joggningen. Men jag storkokade och storstädade hemma, så jag utsatte nog kroppen för mer "träning" än ett genomsnittligt träningspass.

Angående livet i övrigt har jag en stor nyhet: Har sålt min lägenhet! Så jag tycker inte att jag behöver leva lika snålt längre. En livsstilsförändring baserat på den förbättrade ekonomin är att jag ska börja träna på gym igen.

Angående det har jag en annan stor nyhet - jag ska börja på atletklubb! Märkte att det fanns en bara tre minuters promenad från min lägenhet. I förrgår ringde jag en kontaktperson, idag var jag och tränade där för första gången med kontaktpersonen, samtidigt som han förklarade lite om hur klubben funkar och kommenterade mina lyft. Hade bara tid att träna 40 minuter, för sen skulle han sticka. Den här klubben funkar så att man inte kan köpa kort direkt; den är inne i ett polishus, så man måste genomgå en lättare säkerhetscheck först. Dessutom har de ett tak på antalet medlemmar, men några av de gamla ska lämna klubben nu, så runt månadsskiftet ska jag kunna börja träna där regelbundet.

Knäböj
0 kg 10 reps
20 kg 10 reps
40 kg 5 reps
60 kg 7 reps
60 kg 8 reps
60 kg 7 reps
Fick höra att jag höll ryggen bra, och hade bra stångplacering, men att jag stod lite för smalt och skulle titta upp mer, vilket jag tog fasta på. Dessutom går jag tydligen lite för djupt! Skönt att ha det problemet snarare än motsatsen.

Han kommenterade även att mina knän knakade, och rekommenderade noggrann uppvärmning för att inte råka ut för besvär.

Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 5 reps
80 kg 6 reps

Kabelrodd
20 kg 10 reps
50 kg 10 reps
50 kg 9 reps

Så, nu kommer det alltså bli utomhusgym någon vecka till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 17:40   #1780
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Här händer det grejer. Kul!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 19:15   #1781
svartakronan
Registered User
 
svartakronans avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 1 524
Tar aldrig i när jag tränar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Tog bilder på mig själv efteråt med pump:




Bra form!



Skickat från min iPhone med Tapatalk
svartakronan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 07:38   #1782
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Bänkpress
20 kg 20 reps
40 kg 10 reps
60 kg 5 reps
80 kg 5 reps
80 kg 6 reps
Glömde kommentera: Här sa han att det såg bra ut, det enda som saknades var pausen.

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Här händer det grejer. Kul!
Javisst! Det kändes bra. Tror jag ska starta en ny journal sen när jag officiellt är medlem i styrkelyftarklubben.

Citat:
Ursprungligen postat av svartakronan Visa inlägg
Bra form!
Tack! Får se hur jag gör med kroppsvikten. Kanske går upp i vikt så jag blir starkare, eller går ner två kg, för då hamnar jag i viktklass -66. Är dock inte så sugen på att gå ner, är så smal redan...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 08:00   #1783
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tror förresten att jag kan träna på gym ända tills jag får styrkelyfts-gymkortet. Jag kan utnyttja lite gym med gratis prova-på-veckor sålänge!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 09:55   #1784
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Hur funkar plugget nu? Bättre?
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 10:05   #1785
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Fanemig bra form nu ju, bra jobbat. Enda som fattas för synergins skull är väl eventuellt lite mer vader, men det är ju som bekant svårt att bygga samt att jag inte ska säga nåt om vader själv
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)