Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-11, 08:13   #1
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Lidingöloppet 2019

Vilka ska springa? Har ni sprungit förut och hur gick det i sådant fall? Vad har ni för målsättning i år? LL är lite utav min bebis, mitt favoritlopp. Det är en folkfest, det ligger perfekt på året, det är långt och utmattande utan att vara övermänskligt och det är det lopp som jag allra helst vill förbättra mig på. Min indikator på att jag går framåt.

Bakgrund
2017: 2:50 efter nio månaders löpträning.
2018: 2:30:37 efter ett bra lopp.

Målsättning
Ja, detta tar jag gärna hjälp med. Jag vill förbättra mig markant, men vad är rimligt? Ta hjälp av detta:

Vad som talar för
- Betydligt högre volym i år.
- Mer kvalitetsträning. I fjol slösprang jag mest, i år springer jag kontinuerligt snabbt samt i backar.
- Ett år klokare. Vill tro att jag har blivit bättre på att ta ut mig.

Vad som talar emot
- Precis NU så slaktar jag inte fjolårets resultat på t.ex. milen. Vill tro att jag har blivit lite bättre men att det för tillfället inte är en natt-och-dag-skillnad.
- Bra lopp i fjol. För att vara mig en nästintill perfekt insats(jämna splittar, helt slut vid målgång).

--> än så länge så landar jag i 2:20. 4:50-tempo är en för liten förbättring, 4:30 en för stor. Samtidigt så är 10 min förbättring ett enormt pb och det känns nästan kaxigt att sikta på det då jag ännu inte känner att jag har gjort SÅ stora framsteg. Två kalkylatorer säger att det motsvarar 40-40:30 på milen, där är jag fan inte. Jag kanske ska vara skitnöjd om jag ens förbättrar mig med fem min? Skitsvårt.

Jag har väldigt många tankar kring detta lopp men det får räcka för tillfället. Hur ser det ut för er?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 08:55   #2
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag ska springa i år. Ingen aning om vad jag kan förvänta mig, aldrig sprungit så långt tidigare. Just kommit igång med lite löpning. Något i bakhuvudet säger att under 3 timmar vore bra för mig, men vet inte om det blir ett för tufft mål. Har inga referenser att gå på än så länge helt enkelt.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 10:05   #3
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Jag ska springa i år. Ingen aning om vad jag kan förvänta mig, aldrig sprungit så långt tidigare. Just kommit igång med lite löpning. Något i bakhuvudet säger att under 3 timmar vore bra för mig, men vet inte om det blir ett för tufft mål. Har inga referenser att gå på än så länge helt enkelt.
Sikta på tre timmar! Det ÄR en bra debut på LL. För att fixa det krävs inga oceaner av träning men det kräver att man tar loppet på allvar och tränar rätt mycket. Har du ö.h.t. kommit igång med löpningen nu och kör ett par ggr/veckia så är det bra. Under sommaren får du sedan svida om och börja tänka lite mer i termer om volym. Ju fler månader med detta desto bättre givetvis men ett par månader känns som ett minimum.

Jag har flera polare som har sprungit. Vi som tog det på störst allvar fixade sub tre med lite marginal. Personligen så bestämde jag mig för klassikern under mitten av juli och fick således ca två månader med lite mer volymtänk och längre pass.

Andra polare var i bra fysiskt skick(en sprang milen på 43 min en månad innan LL) men tränade för lite. De totaldog halvvägs och haltade i mål på tider klart över tre timmar. 43-killen tror jag fick typ 3:20. Han tränade förvisso extremt lite under den sommaren.

Så det är inget som gemene man "bara gör". Och är man hyfsat ny till löpning tycker jag att man ska vara jättestolt om man springer in på sub tre. Det är trots allt tre mil, kuperat och snabbare än 6-tempo. Men det GÅR, så kör på det
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 12:13   #4
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Jag har blivit beroende av Lidingöloppet. Kan inte tänka mig en höst utan LL. Sprang mitt första LL 2015 och var inför det rätt säker på att det skulle bli enda gången. Men känslan när jag passerade mållinjen var magisk.

2015: 2:32
Jag var chockad över tiden. Trodde aldrig att jag skulle springa så fort.

2016: 2:31
Ett jävligt struligt år. Sträckte baksida lår i bägge benen och träningen blev verkligen lidande. Mycket rehabträning. Otroligt nöjd över att jag ändå kunde slå fjolårets tid.

2017: 2:27
Mitt bästa löparår. Hela augusti semestrade jag i Alcudia på Mallorca och sprang nästan varje morgon. Var i väldigt gott slag när jag kom hem.

2018: 2:31
En klar missräkning. Efter fjolårets goda form var jag motiverad till att skruva upp formen ett snäpp till. Sprang mer än någonsin och i tuffare terräng än någonsin. Resultatet blev att jag blev mer sliten än någonsin. Benen strejkade och jag kände mig totalt ur slag hela hösten. Efter omständigheterna var jag nöjd med 2:31. Formen kändes sämre än så.

2019: Mål: 2:26:49
En tydlig målsättning som jag hade 2018 också. Då slår jag min brors rekord på LL. (Han kan ju förvisso själv förbättra det i år men då är jag den första att gratulera honom).

Jag hoppas jag kan få ihop en effektiv träning och att jag blivit klokare. Hitta en balans mellan löp- och styrketräning (styrke är alltid prio 1). Jag är ju "inte 25 längre" (45 år) så man får ju fan ingenting gratis längre. Och hellre att jag tränar "för lite" än för mycket. Styrketräningen är ju viktigast så den bedrivs oberoende av ambitionerna i löpningen.

Hur som helst, ett underbart lopp att träna för.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3

Senast redigerad av Landström den 2019-04-11 klockan 12:21.
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-11, 14:16   #5
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Jag har blivit beroende av Lidingöloppet. Kan inte tänka mig en höst utan LL. Sprang mitt första LL 2015 och var inför det rätt säker på att det skulle bli enda gången. Men känslan när jag passerade mållinjen var magisk.

Jag hoppas jag kan få ihop en effektiv träning och att jag blivit klokare. Hitta en balans mellan löp- och styrketräning (styrke är alltid prio 1). Jag är ju "inte 25 längre" (45 år) så man får ju fan ingenting gratis längre. Och hellre att jag tränar "för lite" än för mycket. Styrketräningen är ju viktigast så den bedrivs oberoende av ambitionerna i löpningen.

Hur som helst, ett underbart lopp att träna för.
Då är vi två som är beroende Det är liksom lagom utmanande, det går att hålla ett bra tempo rakt igenom samtidigt som kuperingen gör att man får en till variabel utöver distansen.

Ska hålla tummarna för dig, låter som ett bra mål! 4:53-tempo Du sitter ju inne på en helt annan fysik än en annan så att balansera det ihop med sub 2:30-tider är imponerande. Och vi syns ju nästan garanterat i målfållan efteråt i.o.m. att vi lär köra samma startgrupp och komma i mål på liknande tider.

I år ska jag ställa mig längst fram i startgruppen. Tappade sannerligen sub 2:30 på att jag trodde att det kvittade var man stod i.o.m. att det var en snabb startgrupp. Kan man minimera köbildningen i början så finns det tid att vinna.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-12, 18:38   #6
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Då är vi två som är beroende Det är liksom lagom utmanande, det går att hålla ett bra tempo rakt igenom samtidigt som kuperingen gör att man får en till variabel utöver distansen.

Ska hålla tummarna för dig, låter som ett bra mål! 4:53-tempo Du sitter ju inne på en helt annan fysik än en annan så att balansera det ihop med sub 2:30-tider är imponerande. Och vi syns ju nästan garanterat i målfållan efteråt i.o.m. att vi lär köra samma startgrupp och komma i mål på liknande tider.

I år ska jag ställa mig längst fram i startgruppen. Tappade sannerligen sub 2:30 på att jag trodde att det kvittade var man stod i.o.m. att det var en snabb startgrupp. Kan man minimera köbildningen i början så finns det tid att vinna.
Håller med i din beskrivning av loppet. Ligger ju perfekt på året oxå.

Vi lär ju vara i samma startgrupp ja och jag kan rekommendera att du positionerar dig bra i startfållan. Man behöver inte tokrusa tycker jag men det är dumt att ge bort tid redan innan startskottet går.

Vi ses i målfållan, om inte förr 🙂 Håller tummarna för dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-15, 22:45   #7
Wrista
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 248
Jag börjar bli lite sugen på Lidingö. Tyvärr krockar dett lite med en halvmara som jag gärna vill springa helgen innan. Lite lockad att köra båda. Men det blir nog tufft? Klurar på vad jag ska välja. Jag har en fin terrängslinga här på 15km som jag joggat både tisdag och onsdag förra veckan. Så jag tror absolut att jag kan vara redo för 30km i höst😊
Wrista är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 14:32   #8
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Wrista Visa inlägg
Jag börjar bli lite sugen på Lidingö. Tyvärr krockar dett lite med en halvmara som jag gärna vill springa helgen innan. Lite lockad att köra båda. Men det blir nog tufft? Klurar på vad jag ska välja. Jag har en fin terrängslinga här på 15km som jag joggat både tisdag och onsdag förra veckan. Så jag tror absolut att jag kan vara redo för 30km i höst��
Det är inte optimalt men det GÅR JU att köra båda loppen Har du tuffa resultatmål och är rädd att bli besviken att halvmaran ska sabba ditt resultatmål på LL?

Jag har inte heller någon optimal uppladdning inför LL även om det hade kunnat vara värre. 5/9 springer jag ett extremt kuperat terrängmarathon i Höga kusten och 28/9 går LL av stapeln. Jag tror att det är tillräckligt med tid för att jag ska hinna bli återhämtad innan LL men det säger väl sig självt att en bergsmara samma månad som ett lopp där man vill prestera inte ingår i något optimalt upplägg

Jag kommer att hinna med ca två månaders specifik LL-träning. Fram tills 13/7 är det bara träning inför ett ultramarathon som gäller. Det jag har tänkt göra efter detta och fram tills Höga kusten är löpning i mitt tänkta LL-tempo. Här är en ungefärlig mall:

V.1: 3x2k, v. 2: 2x3k, v.3: 3x3k, v.4: 3x4k, v.5: 3x5k, v.6: 2x6k, v.7: 2x7k.

Dessa pass ska bedrivas i ett ganska kuperat 5,3 km-spår i 4:40-tempo. Det kommer att vara mitt vapen i år, det och högre volym. Tror det kan vara nyttigt att ha hunnit bli redigt bekväm i tävlingstempot och veta vad det innebär. Framförallt om man som jag har ett resultatmål som är mer ambitiöst än realistiskt. Jag vill tro att jag kan fixa det men en kapning med 20 sek/km från förra årets tempo är ändå i ambitiösaste laget.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 14:52   #9
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag kommer att hinna med ca två månaders specifik LL-träning. Fram tills 13/7 är det bara träning inför ett ultramarathon som gäller. Det jag har tänkt göra efter detta och fram tills Höga kusten är löpning i mitt tänkta LL-tempo. Här är en ungefärlig mall:

V.1: 3x2k, v. 2: 2x3k, v.3: 3x3k, v.4: 3x4k, v.5: 3x5k, v.6: 2x6k, v.7: 2x7k.

Dessa pass ska bedrivas i ett ganska kuperat 5,3 km-spår i 4:40-tempo. Det kommer att vara mitt vapen i år, det och högre volym. Tror det kan vara nyttigt att ha hunnit bli redigt bekväm i tävlingstempot och veta vad det innebär. Framförallt om man som jag har ett resultatmål som är mer ambitiöst än realistiskt. Jag vill tro att jag kan fixa det men en kapning med 20 sek/km från förra årets tempo är ändå i ambitiösaste laget.
Det där påminner en hel del om det där upplägget Greg McMillan hade för 10k. Det är väldigt effektivt, men också väldigt tufft och slitsamt.

I det programmet har han varannan vecka istället för intervallerna i den tänkta tävlingsfarten, ett pass med 10x400m eller 20x200m i 5k-tempo. Dessa snabba intervaller tyckte jag var riktigt suveräna eftersom det gjorde att man fick igång löpekonomin för lite högre fart och då kändes inte tävlingsfarten på 10k som så brutalt jobbig i jämförelse.

Nu blir det ju inte exakt samma sak för dig, eftersom du springer dina tempointervaller i ett tempo som är lite långsammare än tröskelfart snarare än lite snabbare än tröskelfart som i McMillans program. Så det kanske inte finns riktigt samma behov av återhämtning etc. Men å andra sidan kommer ju dina pass bli längre. Så de lär bli nog så tuffa. Så du kan ju ha detta upplägget i åtanke ifall det känns som att du kör musten ur dig och att du har sega ben redan från första kilometerna.

Detta 10k-program var det jag syftade på. https://www.runnersworld.com/advance...t-10k-workout/
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 15:20   #10
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det där påminner en hel del om det där upplägget Greg McMillan hade för 10k. Det är väldigt effektivt, men också väldigt tufft och slitsamt.

I det programmet har han varannan vecka istället för intervallerna i den tänkta tävlingsfarten, ett pass med 10x400m eller 20x200m i 5k-tempo. Dessa snabba intervaller tyckte jag var riktigt suveräna eftersom det gjorde att man fick igång löpekonomin för lite högre fart och då kändes inte tävlingsfarten på 10k som så brutalt jobbig i jämförelse.

Nu blir det ju inte exakt samma sak för dig, eftersom du springer dina tempointervaller i ett tempo som är lite långsammare än tröskelfart snarare än lite snabbare än tröskelfart som i McMillans program. Så det kanske inte finns riktigt samma behov av återhämtning etc. Men å andra sidan kommer ju dina pass bli längre. Så de lär bli nog så tuffa. Så du kan ju ha detta upplägget i åtanke ifall det känns som att du kör musten ur dig och att du har sega ben redan från första kilometerna.

Detta 10k-program var det jag syftade på. https://www.runnersworld.com/advance...t-10k-workout/
Ja, jag tror inte att de första passen kommer att vara jättejobbiga. 3x2 km i 4:40-tempo känns t.ex. som allt annat än superkämpigt. Det blir nog snarare tufft mot slutet. Snabbare intervaller har jag tänkt köra oavsett, gillar dessa skarpt, mycket p.g.a. anledningen som du nämner. Har man några dagar innan kört km-intervaller i sub 4-tempo så känns inte 4:40-tempo så blödigt.

Det som däremot känns blödigt är huruvida jag kan förbättra mig 10 min från i fjol. Men jag siktar hellre på det och landar på 2:23 än safe:ar och fixar 2:25.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 15:35   #11
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Är faktiskt anmäld för första gången! Siktar på 3 h men tror faktiskt att jag får problem att klara den tiden. Länge sen man kunde förbättra sig nu känns det som mest pga åldern då (52 år).

Sträckan är ju dessutom överlång läste jag och uppmätt distans är nästan 30,5 km.

Träningsperioden inför LL startade dessutom på bästa sätt med en kraftig fotledsstukning i lördags...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 15:41   #12
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Är faktiskt anmäld för första gången! Siktar på 3 h men tror faktiskt att jag får problem att klara den tiden. Länge sen man kunde förbättra sig nu känns det som mest pga åldern då (52 år).

Sträckan är ju dessutom överlång läste jag och uppmätt distans är nästan 30,5 km.

Träningsperioden inför LL startade dessutom på bästa sätt med en kraftig fotledsstukning i lördags...
Tråkigt med foten, krya på dig! Nu vet jag inte hur de har mätt upp 30,5 km men jag kan trösta dig med att min GPS-klocka(/Strava) ville få sträckan till 29,6 km. Så jag fick en positiv överraskning i fjol då min klocka sa att jag var på väg mot ~2:33 när jag i själva verket bara vara några tiotals sekunder från 2:30.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 15:50   #13
xarizma
Registered User
 
xarizmas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 304
Löpning har varit ett intresse sen barnsben, skulle egentligen vara jättekul ju
xarizma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 17:03   #14
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ja, jag tror inte att de första passen kommer att vara jättejobbiga. 3x2 km i 4:40-tempo känns t.ex. som allt annat än superkämpigt. Det blir nog snarare tufft mot slutet. Snabbare intervaller har jag tänkt köra oavsett, gillar dessa skarpt, mycket p.g.a. anledningen som du nämner. Har man några dagar innan kört km-intervaller i sub 4-tempo så känns inte 4:40-tempo så blödigt.

Det som däremot känns blödigt är huruvida jag kan förbättra mig 10 min från i fjol. Men jag siktar hellre på det och landar på 2:23 än safe:ar och fixar 2:25.
Hur jobbiga passen kommer kännas lär ju också bero på hur ambitiös din målsättning är. Dvs om du i princip är god för 2h25min då du påbörjar detta program (och inte har mycket annat än grundträning i benen) så behöver du ju bara förbättra dig 5min genom att få in den specifika anpassningen. Då kommer det troligen inte kännas särskilt jobbigt. Men om du har längre kvar till måltempot då du startar kommer du kanske behöva lite mer tillvänjning.

Nu minns inte jag exakt hur din träning såg ut inför förra årets lopp. Men 10min tycker inte jag är jättemycket att förbättra på så lång sträcka. Speciellt inte som du bara sprungit det två gånger och inte har så lång "löpålder" (dvs total tid av rätt så kontinuerlig träning).

2h20min lär ju inte heller vara taket för vad man kan tänkas greja på LL ifall man springer milen på runt 40min och har "tillräcklig" aerob uthållighet. Att fokusera på en bergig ultramara låter ju som den ultimata basträningen för LL tycker jag. Så rimligen borde du kunna komma ner mot dessa tider ifall du lyckas bibehålla ungefär samma tröskel som skulle tillåta dig springa 10k på runt 40min.

Då jag sprang på 2h24min hade jag sprungit milen på c:a 38min tidigare på sommaren. Men mitt upplägg på LL var uselt eftersom jag startade i sista startgrupp och det var knökat med folk som sprang i lustempo. Första milen på 60min och sedan 43 respektive 42min på de två sista milarna tror jag. Jag hade kunnat hålla ett liknande tempo en bra bit till också. Hade jag startat från början i "rätt" tempo hade jag nästan säkert grejat 2h10-2h15min.

Men det kan ju såklart bli så att dina tävlingar sätter käppar i hjulet för dig så du tappar form vid olämpliga tidpunkter, eller att du kanske tappar lite fart om du är alltför ensidig i din ultraträning. Men ifall du lyckas hålla dig från detta så tycker jag helt klart du borde ha möjlighet att komma runt 2h20min.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-23, 18:21   #15
Wrista
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 248
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det är inte optimalt men det GÅR JU att köra båda loppen Har du tuffa resultatmål och är rädd att bli besviken att halvmaran ska sabba ditt resultatmål på LL?

Jag har inte heller någon optimal uppladdning inför LL även om det hade kunnat vara värre. 5/9 springer jag ett extremt kuperat terrängmarathon i Höga kusten och 28/9 går LL av stapeln. Jag tror att det är tillräckligt med tid för att jag ska hinna bli återhämtad innan LL men det säger väl sig självt att en bergsmara samma månad som ett lopp där man vill prestera inte ingår i något optimalt upplägg

Jag kommer att hinna med ca två månaders specifik LL-träning. Fram tills 13/7 är det bara träning inför ett ultramarathon som gäller. Det jag har tänkt göra efter detta och fram tills Höga kusten är löpning i mitt tänkta LL-tempo. Här är en ungefärlig mall:

V.1: 3x2k, v. 2: 2x3k, v.3: 3x3k, v.4: 3x4k, v.5: 3x5k, v.6: 2x6k, v.7: 2x7k.

Dessa pass ska bedrivas i ett ganska kuperat 5,3 km-spår i 4:40-tempo. Det kommer att vara mitt vapen i år, det och högre volym. Tror det kan vara nyttigt att ha hunnit bli redigt bekväm i tävlingstempot och veta vad det innebär. Framförallt om man som jag har ett resultatmål som är mer ambitiöst än realistiskt. Jag vill tro att jag kan fixa det men en kapning med 20 sek/km från förra årets tempo är ändå i ambitiösaste laget.

Om jag tar mig an Lidingöloppet oavsett om jag springer halvmaran veckan innan eller ej så bryr jag mig inte om tiden. Första gången får bli se och lära . Fast visst, under 3 timmar hade ju suttit riktigt fint.

Jag håller med svenbananen. Du har ju byggt en ruggigt bra grund med träningen och ultramaran. Låter som att Lidingö kommer funka kanon för dig i år.
Wrista är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)