Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-05, 13:39   #17776
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du kan ju sondera läget lite. Alla tävlingar är ju inte diamond league klass direkt... Lär ju finnas folk som pysslar med friidrott (på bana) enbart för motionens skull också.

Om DM är på för hög nivå kanske du kan hitta ett KM (om de ens har såpass många medlemmar så det är värt det).
Det var inget argument mot, det är bara kul eftersom att "folk" tycker jag att är överseriös redan nu. Skulle jag berätta att jag ska ställa upp i DM så hade de nog trott att jag tappat det och vid 27-års ålder och då två års kontinuerlig löpning hade påbörjat en elitsatsning mot typ SM.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 13:53   #17777
PerLedin
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 687
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det sprang min bror för ett par år sedan. Nära och bra. Vad lockar dig med just det loppet?







Ska jag springa 5K på bana så måste det vara ett lopp på bana, och det blir svårt att hitta. Är det inget lopp blir det svårt med motivationen.



Hösten är positivt. Får ju inte ut jättemycket av att det är ett weekend-resmål då jag med 99 % sannolikhet lär resa dit ensam. Skulle jag få med mig någon hade det varit skitkul.



Är Ultravasan nice?


Inte sprungit hela, men en sträcka på vasastafetten. Välordnat, fin lagom teknisk och kuperad bana. Klassisk mark.
PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 13:55   #17778
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av PerLedin Visa inlägg
Inte sprungit hela, men en sträcka på vasastafetten. Välordnat, fin lagom teknisk och kuperad bana. Klassisk mark.
Okej, lägger in den som en bubblare.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 21:13   #17779
Detective
Transformation in progress
 
Detectives avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 5 353
Fler som får ett extra träningssug när någon bekant (som man tidigare alltid varit bättre än), börjar ställa upp i mindre tävlingar och börjar prestera bättre tider.
För min del så blir det en rejäl boost iaf
__________________
Mål 2023
Löpning: 1000km
Min Journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=126914
Löpning 2018 - 493,58km
Löpning 2019 - 479,81km
Detective är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 21:55   #17780
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Skulle ni komplettera 2019 års löparpaket med något?

1) Varvetmilen - komma under 40 minuter på 10K
2) Billinge trailhalvmarathon - förbättra tiden från i år samt om tur med motståndet även placeringen
3) Ett marathon - förslag på vilket?
4) Ett trailmarathon - troligtvis Kolmården trail p.g.a. närheten
5) Ett utlandslopp - prioritet är vackra vyer och distans på minst 30K. Något i stil med mitt Schweiz-lopp. Förslag?
6) Lidingöloppet - favorit och ligger bra tidsmässigt. Måhända att jag gör en jätteprestation i år så blir loppet lite mindre intressant, men det är bara spekulation

Bubblare:
- Göteborgsvarvet. Få revansch och kanske göra en push mot 90 minuter. Blev dock inte frälst sist.
- Ultramarathon. Vet inte hur mycket det lockar just nu, känns som marathon-distans räcker
- 5K-lopp. Prestera en bra tid för att "ha det gjort"

Har löpabstinens Men jag vill ha fokus på längre lopp nästa år och gärna med fin natur. Ge mig det bästa ni har! Inrikes och utrikes.
Hört att Edinburgh mara ska vara trevlig och relativt lätt samt klassisk i vad jag gissar trevlig miljö. Är själv väldigt sugen på den.
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 22:29   #17781
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Skulle ni komplettera 2019 års löparpaket med något?

1) Varvetmilen - komma under 40 minuter på 10K
2) Billinge trailhalvmarathon - förbättra tiden från i år samt om tur med motståndet även placeringen
3) Ett marathon - förslag på vilket?
4) Ett trailmarathon - troligtvis Kolmården trail p.g.a. närheten
5) Ett utlandslopp - prioritet är vackra vyer och distans på minst 30K. Något i stil med mitt Schweiz-lopp. Förslag?
6) Lidingöloppet - favorit och ligger bra tidsmässigt. Måhända att jag gör en jätteprestation i år så blir loppet lite mindre intressant, men det är bara spekulation

Bubblare:
- Göteborgsvarvet. Få revansch och kanske göra en push mot 90 minuter. Blev dock inte frälst sist.
- Ultramarathon. Vet inte hur mycket det lockar just nu, känns som marathon-distans räcker
- 5K-lopp. Prestera en bra tid för att "ha det gjort"

Har löpabstinens Men jag vill ha fokus på längre lopp nästa år och gärna med fin natur. Ge mig det bästa ni har! Inrikes och utrikes.
3) Vore jag snabb nog skulle jag ge mig på denna: https://www.msm.no/en/arrangement/mi...-sun-marathon/
Glömde nästan denna också: http://www.connemarathon.com/

Annars har du ju den här sidan att gå till:
https://worldsmarathons.com/search?s...=full_marathon

Där finns det en del att drömma om
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km

Senast redigerad av LadyG den 2018-07-05 klockan 22:32.
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 06:33   #17782
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Detective Visa inlägg
Fler som får ett extra träningssug när någon bekant (som man tidigare alltid varit bättre än), börjar ställa upp i mindre tävlingar och börjar prestera bättre tider.
För min del så blir det en rejäl boost iaf
Nja, kan väl vara en liten tändning kanske. Jag är dock så sjukt fokuserad och inställd på exakt vad JAG vill prestera så andras tider blir ointressant. Men det är klart att man gärna springer på 40:50 om en polare har sprungit på 41:05. Om man inte lyckas och det blir tvärtom så brukar jag tänka "äsch, han löper ju bara, klart han slår mig". Alltid en undanflykt redo!

Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
Hört att Edinburgh mara ska vara trevlig och relativt lätt samt klassisk i vad jag gissar trevlig miljö. Är själv väldigt sugen på den.
Hmm, springa i Skottland är ju faktiskt ingen dum idé! Den typen av natur kan man ju leva med. Nu kanske detta var i själva staden, men ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
3) Vore jag snabb nog skulle jag ge mig på denna: https://www.msm.no/en/arrangement/mi...-sun-marathon/
Glömde nästan denna också: http://www.connemarathon.com/

Annars har du ju den här sidan att gå till:
https://worldsmarathons.com/search?s...=full_marathon

Där finns det en del att drömma om
Tack, jättebra tips. Ett marathon i midnattssolen låter inte helt fel! Men varför nämner du att "om du vore snabb nog"? Menar du att du inte klarar ett marathon eller att de har tidskrav som är tuffa?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 17:52   #17783
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack, jättebra tips. Ett marathon i midnattssolen låter inte helt fel! Men varför nämner du att "om du vore snabb nog"? Menar du att du inte klarar ett marathon eller att de har tidskrav som är tuffa?
Jag är på g tillbaka igen, har inte sprungit maradistansen på snart 2 år så jag vet faktiskt inte om jag klarar distansen eller om deras 5,5h i maxtid räcker. Milen på 74 minuter som jag gör nu ger en mara på över 6h, om man går efter kalkylatorn på jogg.se så just nu är jag för långsam, om jag ens kommer så långt som 4 mil.
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km

Senast redigerad av LadyG den 2018-07-06 klockan 17:53.
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 21:02   #17784
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Någon som kan rekommendera en smidig och tunn sån där "vätskeväst" som man kan ha när man ska vara ute en längre stund? Behöver inga andra finesser.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-08, 21:05   #17785
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Någon som kan rekommendera en smidig och tunn sån där "vätskeväst" som man kan ha när man ska vara ute en längre stund? Behöver inga andra finesser.
Nånting från Salomon.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 06:59   #17786
Donner
In Sweden we call it a kick
 
Donners avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 675
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Någon som kan rekommendera en smidig och tunn sån där "vätskeväst" som man kan ha när man ska vara ute en längre stund? Behöver inga andra finesser.
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Nånting från Salomon.
+1 På Rahf. Antingen s-lab sense eller adv skin. Dom är rätt dyra men det är riktigt bra skit.
__________________
Strava profil: https://www.strava.com/athletes/18012379
Donner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 08:55   #17787
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
3) Vore jag snabb nog skulle jag ge mig på denna: https://www.msm.no/en/arrangement/mi...-sun-marathon/

Där finns det en del att drömma om
Fantastiskt lopp i fantastisk miljö. Sprang där både i år och förra året. Förvisso bara halvmaran men ändå. Hoppas vara där nästa år igen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 09:11   #17788
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Fantastiskt lopp i fantastisk miljö. Sprang där både i år och förra året. Förvisso bara halvmaran men ändå. Hoppas vara där nästa år igen.
Ni har nog övertygat mig nu, jag är såld. Kör på det nästa år. Var det backigt?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 09:54   #17789
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ni har nog övertygat mig nu, jag är såld. Kör på det nästa år. Var det backigt?
Hehe så gött! Mycket bra beslut! Jag tror själv jag kommer vara där, men troligtvis blir det halvan igen.

Tromsö är egentligen sjukt backigt men loppen går längs vattnet nästan hela tiden så det är ganska flackt trots allt. Det är i princip nödvändigt att ha det vid vattnet för så fort man ska inåt stan så blir det nästan bergsklättring. Maran går över en stor bro så den passagen är det "backigaste" och påminner nog en del om Stockholm Marathon på den punkten.

Ingen större risk för värmeslag att springa på de breddgraderna mitt i natten. 6 grader, regn och kraftiga vindar när jag sprang i år. Hade lite otur med vindarna men de slipper vi nästa år hoppas jag. 2017 var det helt magiska förutsättningar med en stor sol som bländade. Efter några km tänkte jag "hit måste jag komma tillbaka". Det gjorde jag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 11:24   #17790
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Nånting från Salomon.
Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
+1 På Rahf. Antingen s-lab sense eller adv skin. Dom är rätt dyra men det är riktigt bra skit.
Ska ta och kika när jag kommer hem ikväll tack!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)