Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-11, 19:58   #14416
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Fan jag kan inte släppa hur kul det var med Ultima Online och att man kunde köpa och äga hus mm. Åkte hem från jobbet och gick ut i spelet och satte mig på en brygga och fiskade. Då kom en kollega fram till bryggan och ställde ut två öl och satte sig och fiskade där han också. I samma lir. Sinnessjukt. Vi var på bröllop osv också med folk i klanen som gifte sig i själva spelet mm. Någon var präst och höll tal i chatten osv
Jag har aldrig spelat Ultima Online. Men det där låter väldigt mycket som MUD. Man sugs in i låtsasvärlden och spenderar snart massor av tid med att ägna sig åt "glorifierad chat".
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 20:12   #14417
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Super Meat Boy är ett av mina favoritspel någonsin även om jag är för dålig för att klara av allt i spelet. Top 3 plattformsspel i 2D jämte Super Mario World och Rayman Legends.

Mega Man 9 ligger nära pallplats.

Jag brukar inte gilla att jaga achievements i spel men Rogue Legacy klarade jag till 100% då det var meningsfullt gameplay bundet till alla achievements.
Ja det är riktigt nice! Är inte heller bra nog att klara det men vill pröva att klara något riktigt svårt bara för sakens skull

Ah ja, specialbossarna i Rouge Legacy är riktigt svåra, har fortfarande inte klarat alla, bland annat denna
Fick du försöka länge?
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 20:34   #14418
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Drfg Visa inlägg
Ja det är riktigt nice! Är inte heller bra nog att klara det men vill pröva att klara något riktigt svårt bara för sakens skull
Jag har haft samma tanke men gav upp vid dark world cotton alley. Där började det närma sig att slänga handkontrollen i väggen följt av arga stridsrop.

Citat:
Ah ja, specialbossarna i Rouge Legacy är riktigt svåra, har fortfarande inte klarat alla, bland annat denna [t]-ZR0S0FsTcQ[/yt]
Fick du försöka länge?
Inte särskilt länge, spelet tog 25 timmar från start till 100% achievements. Bossarna handlade mest om att känna igen mönster och sedan repetera tills dom faller, en uthållighetstsprövning som jag minns det när man väl har löst pusslet.

Riktigt roligt spel dock!
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 17:57   #14419
Jockefoten
Registered User
 
Jockefotens avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 442
PUBG. Vilket lir!
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 18:18   #14420
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
PUBG. Vilket lir!
Kört det på LAN hela helgen. Jag tröttnar verkligen inte på det heller. Helt galet roligt.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 18:23   #14421
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Så frustrerande dock. Lootar i 20-30 min och blir pangad i ryggen.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 18:36   #14422
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Måste säga att fortnite är riktigt roligt också. PUBG är nog mer min stil men har man haft några pubg games där man sprungit runt i 20min o blivit skjuten i ryggen så är fortnites in o kötta stil ganska skön.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 18:45   #14423
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
Som typ nu. Jävla kukspel.
Hitta x4 scope. x8 scope. Kar. Bra skit överlag. En snubbe springer runt hörnet in i mitt face när jag håller på att ladda karen jag precis hittade. Dör. Inom 5min.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 19:10   #14424
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
PUBG är skoj. Synd med nätkoden bara, testade köra 60hz bf4 lite för att se hur det var och vilket grymt flyr de har jämförelsevis. Körde 3-manna i lördags en hel del, vann 4 games varav 2 i rad ^^, ibland går det bra!

Börjat använda SKS så ofta jag kan numer samt Ak. Passar eftersom högre damage model kan vara bra i grupp (tittar man shots to kill är 7.62 med slöare kulor och mer rekyl sällan värt det) och jag föredrar att slåss på längre avstånd. Vi har börjat sikta mer på städer som norra Georgepol och Yasnaya. I början droppade vi mest Pochinki pga mkt action och (oftast) gynnsamt läge mot cirkeln. Men bra loot och ffa mycket meds från georgopol / yasnaya är svårslaget i grupp.
Även om man vinner t.ex military, severny eller georgopols containrar mot svåra odds innebär det ofta att man dels måste långt till nästa cirkel, dels saknar meds.

Att spela i grupp där alla är bra på call-outs och kan ge verkanseld för att täcka varandra är riktigt kul och intensivt.
Går också bättre sen jag satt zero:ing på mushjulet. Det är lättare att kompensera enbart med att leda än att kompensera leda + bullet drop. Nackdelen är att zoomar minimap med musen ändrar man också zeroing
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2017-11-12 klockan 19:11.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 19:38   #14425
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Ultima Online är ansvarig för att jag blev fysioterapeut istället för läkare.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 19:42   #14426
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Jag lirar nästan uteslutande i team så det är en helt annan upplevelse än solo. Hoppar bara ner i "high crowd"-ställen om jag vill ha instant action. Då är det typ plocka första bästa vapen och sedan leta upp första bästa person att skjuta. Har blivit en del makabra strider med machete, stekpanna mm. Bäst hittills var när jag fick ett helt team med stekpannan enbart på Prison. Nitade först en kille, sedan två till och till sist nummer fyra. Aldrig i mitt liv tidigare blivit så svettig av att veva med en stekpanna

Annars har vi en sweetspot som vi brukar hoppa på med tre byggnadskomplex där det alltid finns fordon spawnat, så vi brukar hoppa där och omedelbart köra iväg till något lugnt ställe och loota upp oss.

Militärbasen/Prison/containerområden hoppar vi sällan på. Försöker oftast optimera loottid, t.ex. 3-4-våningshus undviker vi då de tar för lång tid att loota igenom i förhållande till antal rum/minut. Favoriter är stora tvåvåningshus eller enplanshus + baracker med hål i taket + restaurang/barställen mm. Snabbt in/ut och vidare.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 19:43   #14427
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Ultima Online är ansvarig för att jag blev fysioterapeut istället för läkare.
haahhahah! Dagens bästa
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 19:57   #14428
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Ultima Online är ansvarig för att jag blev fysioterapeut istället för läkare.
Tack för ett gott skratt, signaturmaterial utan tvekan.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 22:04   #14429
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Som typ nu. Jävla kukspel.
Hitta x4 scope. x8 scope. Kar. Bra skit överlag. En snubbe springer runt hörnet in i mitt face när jag håller på att ladda karen jag precis hittade. Dör. Inom 5min.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-13, 09:26   #14430
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Så frustrerande dock. Lootar i 20-30 min och blir pangad i ryggen.
Haha det är en klassiker, spelar jag solo droppar jag alltid military base, school eller nåt sånt så man får action direkt. Vill ju bara panga då liksom å skiter i att vinna eller "förlora".

Men i ditt fall borde du hört han långt innan för det är ett riktigt soundwhore spel.

Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
PUBG är skoj. Synd med nätkoden bara, testade köra 60hz bf4 lite för att se hur det var och vilket grymt flyr de har jämförelsevis. Körde 3-manna i lördags en hel del, vann 4 games varav 2 i rad ^^, ibland går det bra!
Du får tänka på att det fortfarande är eraly access och inte alls optimerat än.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)