Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-09-25, 12:44   #871
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
När får man reda på hur många tittare SSM hade? Jag kollade inte då jag var upptagen med annat.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 15:42   #872
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
När får man reda på hur många tittare SSM hade? Jag kollade inte då jag var upptagen med annat.
Kollade just och det hade 216.000 tittare, vet inte om det är bra eller dåligt.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 20:09   #873
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Kollade just och det hade 216.000 tittare, vet inte om det är bra eller dåligt.
Känns som en bra siffra.

Men har inte heller någon aning och inget att jämföra med.
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 21:30   #874
BSOJ
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 693
Finns på SVT att ta ner statistik vecka till vecka. Kikade på v37 och då kan man jämföra antalet med Svenska Hollywood fruar, Sofias änglar o morden i Midsommer tex.

Och som idrottsevenemang så hade Fotboll championsleague studion samma antal o matchen nåt mer.

Så det måste väl vara rätt bra tycker jag
BSOJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 22:14   #875
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Det var det 11 mest tittade programmet (utav totalt 28 under dagen).
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 15:12   #876
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Jag har inte en aning vad som är bra men känns ändå som en hyfsad siffra. Hade ju garanterat varit högre om det legat 2-3 timmar senare.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 18:26   #877
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
345x8 knäböj PLÄTTLÄTT. Kolla Halls Instagram. Sen ser man hur urstarka Ståhlberg gör en bekväm, men till synes ändå tung, etta på 290 kg. Ger lite perspektiv på exakt hur stark Eddie är, vansinne.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 19:51   #878
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
345x8 knäböj PLÄTTLÄTT. Kolla Halls Instagram. Sen ser man hur urstarka Ståhlberg gör en bekväm, men till synes ändå tung, etta på 290 kg. Ger lite perspektiv på exakt hur stark Eddie är, vansinne.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Sinnessjukt!
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-28, 19:01   #879
daawg
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 21
Hej!
Ber om ursäkt om jag skriver i fel tråd men tror jag har hittat rätt

Funderar på att lägga till ett pass i veckan som är strongman inspirerat(tränar redan 2st halvkropp) med farmers walk, välta däck och stockpress. Allt kommer genomföras med både tunga som såväl lätta vikter.
Men då jag inte vet något om strongman träning så undrar jag vad jag kan förvänta mig för resultat.
Ökad styrka? bättre stabilitet? förutsättningar för ökad muskelmassa? Eller bara bli bättre på nämnda grenar så om man vill bli starkare generellt så är det bättre att nöta mark och militärpress på gymmet istället?
Förstår att frågan är konstigt ställd, men tror ni förstår vad jag vill komma.
Anledningen till att jag eventuellt ska börja köra detta är för jag har fått möjligheten att träna med en vän som har utrustning.
Sen också för det ser förbannat coolt ut med den styrkan som många av er visar upp

Tack på förhand!
daawg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-29, 07:23   #880
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av daawg Visa inlägg
Hej!
Ber om ursäkt om jag skriver i fel tråd men tror jag har hittat rätt

Funderar på att lägga till ett pass i veckan som är strongman inspirerat(tränar redan 2st halvkropp) med farmers walk, välta däck och stockpress. Allt kommer genomföras med både tunga som såväl lätta vikter.
Men då jag inte vet något om strongman träning så undrar jag vad jag kan förvänta mig för resultat.
Ökad styrka? bättre stabilitet? förutsättningar för ökad muskelmassa? Eller bara bli bättre på nämnda grenar så om man vill bli starkare generellt så är det bättre att nöta mark och militärpress på gymmet istället?
Förstår att frågan är konstigt ställd, men tror ni förstår vad jag vill komma.
Anledningen till att jag eventuellt ska börja köra detta är för jag har fått möjligheten att träna med en vän som har utrustning.
Sen också för det ser förbannat coolt ut med den styrkan som många av er visar upp

Tack på förhand!
Vi är bara svaga fans, de flesta av oss Av de som skriver i den här tråden så är Fredrik Svensson SSM-deltagare och ccm ganska kunnig inom strongman(har sidan Maxstyrka). Tossefar på forumet tror jag är Orsabjörnen, en av Sveriges absolut starkaste män. Han kan du höra med också.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-29, 08:26   #881
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av daawg Visa inlägg
Hej!
Ber om ursäkt om jag skriver i fel tråd men tror jag har hittat rätt

Funderar på att lägga till ett pass i veckan som är strongman inspirerat(tränar redan 2st halvkropp) med farmers walk, välta däck och stockpress. Allt kommer genomföras med både tunga som såväl lätta vikter.
Men då jag inte vet något om strongman träning så undrar jag vad jag kan förvänta mig för resultat.
Ökad styrka? bättre stabilitet? förutsättningar för ökad muskelmassa? Eller bara bli bättre på nämnda grenar så om man vill bli starkare generellt så är det bättre att nöta mark och militärpress på gymmet istället?
Förstår att frågan är konstigt ställd, men tror ni förstår vad jag vill komma.
Anledningen till att jag eventuellt ska börja köra detta är för jag har fått möjligheten att träna med en vän som har utrustning.
Sen också för det ser förbannat coolt ut med den styrkan som många av er visar upp

Tack på förhand!
Strongmanträning är något av det mest funktionella och användbara du kan ägna dig åt om du vill bli mer allsidigt stark. I stället för att fokusera på en muskelgrupp aktiverar du ju en stor del av kroppen. Man stärker core-muskulaturen och nervsystemet måste jobba på, och det har du nytta av även när du ska köra "gymövningar". Dessutom är det alltid fränare att pressa en rejäl stock över skallen än en silvrig stång.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-29, 08:34   #882
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Blir intressant att hur många reps Eddie Hall kan göra med 400kg i marklyft imorgon på Giant's Live, gissar på 6-8. Savickas gör nog 1 eller 2. Blir oavsett en spännande tävling.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-29, 08:36   #883
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av daawg Visa inlägg
Hej!
Ber om ursäkt om jag skriver i fel tråd men tror jag har hittat rätt

Funderar på att lägga till ett pass i veckan som är strongman inspirerat(tränar redan 2st halvkropp) med farmers walk, välta däck och stockpress. Allt kommer genomföras med både tunga som såväl lätta vikter.
Men då jag inte vet något om strongman träning så undrar jag vad jag kan förvänta mig för resultat.
Ökad styrka? bättre stabilitet? förutsättningar för ökad muskelmassa? Eller bara bli bättre på nämnda grenar så om man vill bli starkare generellt så är det bättre att nöta mark och militärpress på gymmet istället?
Förstår att frågan är konstigt ställd, men tror ni förstår vad jag vill komma.
Anledningen till att jag eventuellt ska börja köra detta är för jag har fått möjligheten att träna med en vän som har utrustning.
Sen också för det ser förbannat coolt ut med den styrkan som många av er visar upp

Tack på förhand!
Gå med i den privata gruppen Strongman i Sverige så kmr du garanterat få bra råd direkt.
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-29, 17:21   #884
Dajollee
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 161
Den här är ju också rätt frän när vi nu är inne på böj

https://www.youtube.com/watch?v=_CoH7gQQJ40

Zydrunas squatting at WSM 2014
Dajollee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-30, 16:48   #885
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Vad tror ni om reps på 400 kg mark?
Eddie 6-8
Benni 5
Savickas 1
Oberst 0 (han har någon pajkastning med Hall vilket givetvis är på skoj men det börjar bli tröttsamt)

Några stycken kan säkert göra 2-3. Är Pritchett inbjuden förresten?

Eddie lär slå Savickas i stock också och vinner om han inte drar sig ur tävlingen.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)