Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-18, 18:37   #1
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Skitsaker/bagateller som ändå retar er @ gymmet? + Motivering

Tjena!

Går alltid till gymmet med inställningen "jag är här för att ha roligt" Alla andra får göra sin grej. Klart alla har en dålig dag ibland, kanske känner man sig lite irriterad. Har du slut på snus,inte fått ligga på länge? Glömt något träningsredskap hemma? Krångel med tjejen? Chefen flippar? Eller bara att du sovit dåligt.

Saker som egentligen inte stör eran träning, men som retar + får er att bli mad en kort stund. Kanske kommer ni på senare i duschen att "Vilken skitsak att bli sur över" Eller så skrattar ni åt det/släpper det efter 5 minuter. Ni behöver nödvändigtvis inte störa er på det hårt, utan kan också tycka att det är småjobbigt bara, precis som en dum #hashtag.

Jag börjar med några exempel.


1. När folk kommer ut ifrån gymmet och säger "Äntligen!" Och man själv är helt färdig efter ett tungt benpass.

Motiveringen : Varför gå till gymmet med inställningen "Nu ska jag träna 45 minuter och sen Äntligen är jag klar!"

Blir retad av den anledningen att det borde vara en självklarhet att tycka det är roligt att träna, att göra det hårt. Känns nästan som ett hån mot oss som tränar tungt. Inte en droppe svett i pannan och ett leende "Äntligen!" i omklädningsrummet.




2. Folk som skriker på 12+ reps

Motiveringen : Har förståelse för att lyftare/byggare skriker vid låga reps (gör det själv t.om lol)

Vid väldigt tunga lyft, klart ett skrik (eller grymtande som King Grub säger) kan bidra till ett lättare lyft.
Men 12 skrik för 12 reps? Kanske använder man en vikt man inte fullt behärskar?


Berätta skitsaker som egentligen inte borde störa er, men som ni måste erkänna gör det iaf! Ingen behöver skämmas.

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-18 klockan 18:46.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 18:53   #2
Ulvamal
Registered User
 
Ulvamals avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 293
Nope. Rena zenmunken, skitsaker rår verkligen inte på mitt lugn.
__________________
In Voltaren we trust.
Ulvamal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:03   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag brukar alltid tänka eller säga "äntligen" när jag är klar. Så roligt är det inte :p
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:03   #4
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
2. Folk som skriker på 12+ reps
Det här.


Och folk som inte lägger tillbaka hantlar/viktskivor eller tömmer friviktsmaskiner.

Ovanstående beteende borde innebära en automatisk anmälning till Battle Royal.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:04   #5
AnnieT
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Sundsvall
Inlägg: 52
Killar som raggar på en på gymet. Eller spanar in en när man är i slutet av en jobbig intervall. Det finns sjukt många snygga på gymet - men man är ju där för att träna. Man är inte vacker när man lyfter marklyft. Då vill man inte ha någon som tittar mer än det acceptabla. Undantagsvis om man inte känner varandra. Jag har mina guys på gymet och dom är så underbara. Tre-fyra klippor som hejar, peppar, vet ens styrkor och svagheter. Det räcker att ha dessa polare som stöd. Stå inte och stirra, halvflirta ut en för att sedan spänna er och nonchigt gå ut. Det finns bättre tillfälle, när man tränat klart kan ni komma fram och prata. Eller lämna en lapp i receptionen. Så att gå på gymet för att spana. Nej tack! Gå dit, träna, do your things. Sedan kan man flirta i baren. Typ.
AnnieT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:06   #6
caro
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 279
Inte så mycket. Jag struntar rätt mycket i andra när jag tränar.

Det som kan irritera är när man vill åt en uppställning som någon slöhög lagt beslag på. Dvs någon, ofta en kvinna (!), som kör på lätta vikter med enormt långa pauser och 20 sets med fem repetitioner i varje. Typiskt benpressmaskinen som är upptagen på detta sätt.
__________________
JDI
caro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:07   #7
AnnieT
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Sundsvall
Inlägg: 52
De som lyfter 220 i marklyft men inte kan nå tårna med händerna eller böja sig ner och gnälla över ryggont samtidigt som de inte kan jogga eller springa 2 km. Störande fast det i te borde vara det.
AnnieT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:08   #8
Mackie Messer
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 412
Jag tycket det känns bättre efter jag har tränat. Även om jag var irriterad innan
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:10   #9
caro
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 279
En företeelse som oftast inte är störande för min träning, men som jag då och då uppmärksammar och irriterar mig lite på, generellt, är tre-grupperna, av kille-hans flickvän-och hans polare. Det som irriterar mig är att killarna tränar så svetten sprutar, tjejen står och petar på sin mobil, men då och då sänker de vikterna och instruerar henne i någon övning.

Det är så satans patetiskt och genant att se.
__________________
JDI
caro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:11   #10
Ulvamal
Registered User
 
Ulvamals avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av AnnieT Visa inlägg
De som lyfter 220 i marklyft men inte kan nå tårna med händerna
Jag är ganska säker på att om man kan köra en marklyft med full RoM så kan man också nå sina tår med händerna. Jag är helt säker på att det finns större bekymmer i världen att nojja över.
__________________
In Voltaren we trust.
Ulvamal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:15   #11
RagnarÖhman
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 300
Folk som inte utför övningar korrekt, ber om tips och sedan skiter i tipsen för att lasta på mer vikter och börja skrika och ha sig.

gtfo.
RagnarÖhman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:16   #12
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvamal Visa inlägg
Jag är ganska säker på att om man kan köra en marklyft med full RoM så kan man också nå sina tår med händerna. Jag är helt säker på att det finns större bekymmer i världen att nojja över.
Men om du läser trådtiteln och det första inlägget inser du att det inte är såna saker tråden är till för.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:18   #13
Ulvamal
Registered User
 
Ulvamals avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Men om du läser trådtiteln och det första inlägget inser du att det inte är såna saker tråden är till för.
På vilket sätt menar du att det ändrar fakta i målet?
__________________
In Voltaren we trust.
Ulvamal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:23   #14
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Alltså, ni kan släppa lite på "Jag bryr mig inte vad andra gör". Ofta ni aldrig haft en dålig dag eller så?
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-18, 19:24   #15
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag brukar alltid tänka eller säga "äntligen" när jag är klar. Så roligt är det inte :p
Ljuger du inte lite nu? Ser du det verkligen som ett "måste" och en lättnad när det är över?
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)