Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-10-09, 12:50   #1
Lorena
Registered User
 
Lorenas avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Den fria republiken Ludvika
Inlägg: 175
Where dem girls at?

Får man vara fräck och fråga er tjejer/kvinnor som lyckats bli stora (större) hur ni har tränat under uppbyggnadsperioden? Alltså, volym, frekvens, cardio/inte cardio?

Gärna lite sis-science här.

Vad upplever ni har varit nyckeln för att växa? Det vill säga om vi blir lite mer detaljerade än "träna hårt, ät tillräckligt"?
Lorena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 19:46   #2
SKSKSK
Registered User
 
SKSKSKs avatar
 
Reg.datum: May 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av Lorena Visa inlägg
Får man vara fräck och fråga er tjejer/kvinnor som lyckats bli stora (större) hur ni har tränat under uppbyggnadsperioden? Alltså, volym, frekvens, cardio/inte cardio?

Gärna lite sis-science här.

Vad upplever ni har varit nyckeln för att växa? Det vill säga om vi blir lite mer detaljerade än "träna hårt, ät tillräckligt"?
1. Kcal-överskott
2. 8-12 rep
3. Ca 8-10 set/muskelgrupp
4. Vila
5. 5 splitt
6. Kondition (för att kunna äta mer utan att bli superfet) separerat från styrkan
SKSKSK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 20:19   #3
Lorena
Registered User
 
Lorenas avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Den fria republiken Ludvika
Inlägg: 175
Back to basics

Följdfrågor:

Vad har du kört för cardio och när?

Hur har du mätt progression?

Finns det nån typ av övning/träningstyp som du vaskat helt för att det inte gett någon utdelning?
Lorena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 20:53   #4
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Träna tungt!
Jag håller nödvändigtvis inte helt med i ovanstående reps och setantal, skulle kunna slänga in ett 1-12 reps för det är på sin plats att köra både höga och låga reps. Variation liksom.
Och var inte rädd att träna till fail iaf ibland. Många tjejer är för rädda att ta ut sig och jag tror enda sättet att lära sig hur mycket man faktiskt klarar är att köra tills man faktiskt failar. Sen kan man lägga dosen bara strax under fail, för att inte slita ut sig helt.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 21:09   #5
Lorena
Registered User
 
Lorenas avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Den fria republiken Ludvika
Inlägg: 175
Själv kör jag till fail väldigt ofta. Blir att tänka att jag för allt i världen inte vill att resultaten ska utebli för att jag mesar. Sålede kör jag hellre lite för mycket, ett set för mycket, mycket till fail, mycket momentum på slutet. Kanske blir kontraproduktivt det med om man gör så för ofta...

Så svårt med den där jävla balansen, vad är för mycket, vad är för lite.

Så är det ju så individuellt vad man tål.

Det är dock sjukt intressant att läsa andras erfaenheter! Och inspirerande. Big up ladies!
Lorena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 21:36   #6
mccodebreaker
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 5
Om du börjar haka upp dig på småsaker så kommer det bli psykiskt jobbigt att hålla på att träna i längden och alltid försöka eftersträva perfektion tror jag. Ner till gymmet, gör ditt bästa, ät bra så kommer resultaten. No worries, det hade jag för mycket av tidigare.
mccodebreaker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-09, 21:45   #7
TheIsh
Registered User
 
TheIshs avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 766
Citat:
Ursprungligen postat av Lorena Visa inlägg
Får man vara fräck och fråga er tjejer/kvinnor som lyckats bli stora (större) hur ni har tränat under uppbyggnadsperioden? Alltså, volym, frekvens, cardio/inte cardio?

Gärna lite sis-science här.

Vad upplever ni har varit nyckeln för att växa? Det vill säga om vi blir lite mer detaljerade än "träna hårt, ät tillräckligt"?
Hade det inte varit bättre med "actual science"?
TheIsh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 11:48   #8
Lorena
Registered User
 
Lorenas avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Den fria republiken Ludvika
Inlägg: 175
Vanlig science går ju läsa vartsomhelst Är inte så allvarlig, det här ett forum, jag tänkte bolla lite för skoj skull bara.

Självklart är det viktigaste att gå till gymmet, kötta och sen äta, sova repetera.
Lorena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 12:00   #9
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Tränar man hårt och progressivt samt över en längre tid samtidigt som du har ett adekvat matintag så kommer du växa.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla

Senast redigerad av Tolkia den 2013-10-10 klockan 14:48. Anledning: Trams
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 14:48   #10
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
På förekommen anledning: Som vanligt är det några killar som blir så till sig i trosorna när en tjej skapar en tråd att de inte kan låta bli att tramsa loss. Vänligen gör inte detta.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 15:03   #11
Lorena
Registered User
 
Lorenas avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Den fria republiken Ludvika
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
På förekommen anledning: Som vanligt är det några killar som blir så till sig i trosorna när en tjej skapar en tråd att de inte kan låta bli att tramsa loss. Vänligen gör inte detta.
Härskartekniker på internet, suck. Lite uttjatat jag håller med!

Jag förstår ju själv att tjejer och killar bör och kan träna på samma sätt, om de har samma mål. Inte dum i huvudet fast jag inte har en allsmäktig fallos. Att läsa och ta till mig fakta behärskar jag. Har en en examen i informationsvetenskap och kan således sålla bort irrelevant pseudofakta och tolka en studie också, tänk!

Nu var ju dock syftet att småprata lite med just tjejer, lite sådär som jag trodde att en kunde/skulle göra på forum, för att det är trevligt och skoj. Får en ta ledigt och tjåla lite skit ibland? Får jag betalt för att sitta här kanske?

Dock är det ju inte så skoj längre när en blir tagen för att vara fullständigt imbecill för att det saknas y-kromosom.
Lorena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 21:09   #12
SKSKSK
Registered User
 
SKSKSKs avatar
 
Reg.datum: May 2012
Ort: Luleå
Inlägg: 124
Citat:
Ursprungligen postat av Lorena Visa inlägg
Back to basics

Följdfrågor:

Vad har du kört för cardio och när?

Hur har du mätt progression?

Finns det nån typ av övning/träningstyp som du vaskat helt för att det inte gett någon utdelning?
*Cardio
- Promenad = så fort jag hade tid över
- Jogging = Helst på dagar jag inte körde gym men ibland på morgonen om jag tränade på kvällen eller vice versa

*Progression
- Ökad styrka
- Ökad muskelmassa
- Ökad fett%

*Slopade övningar
Chins och dips eftersom det stjälper mig mer än hjälper mig i nuläget eftersom jag har axelproblem. Förövrigt två bra övningar men för mig är dessa värdelösa
SKSKSK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 21:20   #13
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Det var ingen härskarteknik, jag menar bara att tjejer väl ska träna på samma sätt som killar? Eller gör hormoner osv att andra förutsättningar gäller?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 21:30   #14
Degpekka
Absolutist
 
Degpekkas avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: HBG
Inlägg: 1 102
Träna som alla andra som vill bli stora och lyckas, oavsett om du är tjej eller kille.
Degpekka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-10, 21:41   #15
TheIsh
Registered User
 
TheIshs avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 766
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det var ingen härskarteknik, jag menar bara att tjejer väl ska träna på samma sätt som killar? Eller gör hormoner osv att andra förutsättningar gäller?
Jag tror problemet var att män öht skrev i tråden, för jag ser inget som befogade Tolkias inlägg alls.
TheIsh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)