Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-25, 13:27   #2986
Konkelbär
Registered User
 
Konkelbärs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 380
@ 4:06 kthxbai thread

Konkelbär är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 14:41   #2987
snelhest
life sux&then u die
 
snelhests avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av andeem Visa inlägg
Snelhest, du har fel. Sök lite på ickekonspirationsteoretiska sajter.
Jag har rätt. Ersätter Tyskland kärnkraften med vind- eller kolkraft?
__________________
I love USA.
snelhest är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 14:47   #2988
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Jag har rätt. Ersätter Tyskland kärnkraften med vind- eller kolkraft?
både och kan jag tänka mig?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 16:11   #2989
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Vindkraft förbrukar mer energi vid tillverkningen än vad de producerar under 20 år.
Skitsnack. I en normal lifscykelanalys av ett vindkraftsverk räknar man med att energin som går åt för att producera verket är genererad av verket självt efter 2-3 månader.

Exempel finns här,
http://www.cynulliadcymru.org/sc_3_-...nd_use.pdf.pdf

I exemplet ovan som är från en Gamesa vindsnurra tar det 0,4 år eller 2% av livstiden på snurran för att återgenerera sitt energiuttag vid framställningen.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 16:16   #2990
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Om den inte är ifrån antisociala miljöhatarländer som Sverige så är den inte relevant. Tror du att det finns vindkraftverk i Afrika? Bilar finns det däremot gott om. Klart att bilar dödar fler fåglar när det finns så många fler fordon än fågelmördarverk. Fågelmördarverk är i huvudsak en västlig företeelse. Fattiga har inte orkat anstränga sig så jävla mycket som västliga miljöförstörarpartister för att förstöra miljön.
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Tror du att transport och tillverkning av vindkraftverk sker av sig själv? Det förbrukas energi i alla led. Personal ska transportera sig till fabriken. Glasfiber är extremt energikrävande. Dessutom går de sönder hela tiden och måste servas 2-3 gånger per år. 20 års livslängd är dessutom i bästa fall och en klar överskattning mot verkligheten.

Men kärnan i problemet är att verken knappt producerar någon energi.

Syftet är att kärnkraften ska läggas ned och när politikerna fattar att vindkraft inte tillför någon nettoenergi investera i miljövänlig kolkraft istället. Då har miljöhatarpartiet vunnit precis som i Tyskland!
Läs på innan du kommer med idiotiska inlägg.

Jag har jobbat flera år inom vindkraften och har endast hört talas om 2 fåglar som fått sig en smäll vid våra verk.
Mina fönster i lägenheten dödar mer fåglar per år än ~75vindkraftverk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 16:44   #2991
Spinkis
Disce aut discede
 
Spinkiss avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 288
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Om den inte är ifrån antisociala miljöhatarländer som Sverige så är den inte relevant. Tror du att det finns vindkraftverk i Afrika? Bilar finns det däremot gott om. Klart att bilar dödar fler fåglar när det finns så många fler fordon än fågelmördarverk. Fågelmördarverk är i huvudsak en västlig företeelse. Fattiga har inte orkat anstränga sig så jävla mycket som västliga miljöförstörarpartister för att förstöra miljön.
Ja förutom Kina då som 2010 producerade 15,9TWh el från vindkraft.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
Spinkis är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 16:49   #2992
snelhest
life sux&then u die
 
snelhests avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av Spinkis Visa inlägg
Ja förutom Kina då som 2010 producerade 15,9TWh el från vindkraft.
Hur många TWh kostade verken att konstruera inklusive frakt, personalkostnader, material? D V S ALLA kostnader.
__________________
I love USA.
snelhest är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 16:50   #2993
snelhest
life sux&then u die
 
snelhests avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Läs på innan du kommer med idiotiska inlägg.

Jag har jobbat flera år inom vindkraften och har endast hört talas om 2 fåglar som fått sig en smäll vid våra verk.
Mina fönster i lägenheten dödar mer fåglar per år än ~75vindkraftverk
Så du tjänar pengar på att förstöra världen med vindkraft... då lär ju du vara en oerhört objektiv källa till information... eller inte.
__________________
I love USA.
snelhest är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 16:53   #2994
ekmanc
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 79
Förstöra världen med vindkraft? Är du full eller?
ekmanc är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 16:54   #2995
snelhest
life sux&then u die
 
snelhests avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Skitsnack. I en normal lifscykelanalys av ett vindkraftsverk räknar man med att energin som går åt för att producera verket är genererad av verket självt efter 2-3 månader.

Exempel finns här,
http://www.cynulliadcymru.org/sc_3_-...nd_use.pdf.pdf

I exemplet ovan som är från en Gamesa vindsnurra tar det 0,4 år eller 2% av livstiden på snurran för att återgenerera sitt energiuttag vid framställningen.
Bara om man inte räknar med all energi som vindkraften slukar. Personalen som konstruerar ska ta sig till jobbet. Maten de äter ska fraktas. Så mycket energi som de döljer för att bedra befolkningen i propagandasyfte. De är beredda att förstöra jorden för att tjäna pengar på sina jävla väderkvarnar från 1600-talet.

Och det största problemet är: För varje producerad TWh vindkraft måste systemet tillföras 1 TWh från ett annat energislag utifall att DET INTE BLÅSER. När det blåsar så tillverkas den TWh i onödan. Vindkraft kan inte ersätta nånting för det är så dåligt och miljöskadligt.
__________________
I love USA.
snelhest är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 16:56   #2996
Spinkis
Disce aut discede
 
Spinkiss avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 288
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Hur många TWh kostade verken att konstruera inklusive frakt, personalkostnader, material? D V S ALLA kostnader.
Citat:
Generellt kan sägas att ett vindkraftverk producerar cirka 80 gånger mer energi än vad som förbrukas vid tillverkning, uppförande, underhåll och rivning.

För ett vindkraftverk med en livslängd på 20-25 år innebär detta att det tar cirka tre till fyra månader för vindkraftverket att producera den energi som den totalt förbrukar under sin livstid. Förhållandena är liknande för både landbaserad och havsbaserad vindkraft.
http://www.vattenfall.se/sv/fragor-o...raft.htm#faq_4
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
Spinkis är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 16:58   #2997
ekmanc
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 79
De människorna som du kallar personal hade förmodligen ätit oavsett om de varit arbetslösa eller byggt vindkraftverk så att räkna in det är minst sagt absurt.
ekmanc är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 17:01   #2998
Spinkis
Disce aut discede
 
Spinkiss avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 288
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Och det största problemet är: För varje producerad TWh vindkraft måste systemet tillföras 1 TWh från ett annat energislag utifall att DET INTE BLÅSER. När det blåsar så tillverkas den TWh i onödan. Vindkraft kan inte ersätta nånting för det är så dåligt och miljöskadligt.
För det första kan man förutsäga ganska bra hur mycket det kommer blåsa, för det andra har vi i Sverige fördelen av att ha vattenkraft som en stor tillgång, vattenkraften kan användas som reglerkraft och den går att öka och minska vädigt snabbt, desto fler vindkraftverk det byggs desto mindre blir glappet av producerad el från vindkraften totalt.

Men visst, den osäkra produktionen är vindkraftens största problem.

Det här kan alla läsa innan vi fortsätter diskussionen
http://www.vattenfall.se/sv/sa-har-f...roduktions.htm
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.

Senast redigerad av Spinkis den 2012-11-25 klockan 17:03.
Spinkis är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 17:11   #2999
snelhest
life sux&then u die
 
snelhests avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av ekmanc Visa inlägg
De människorna som du kallar personal hade förmodligen ätit oavsett om de varit arbetslösa eller byggt vindkraftverk så att räkna in det är minst sagt absurt.
En person som sliter med att bygga vindkraft äter mer mat än någon som producerar kärnkraft. Dessutom går det åt mer personal per TWh än motsvarande kärnkraft. Maten ska transporteras över hela jordklotet.

Bara för att energin exporteras så försvinner den inte. Detta vet miljöhatarpartiet mycket väl men de glömmer det när det verkligen gäller att räkna.
__________________
I love USA.
snelhest är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-25, 17:16   #3000
ekmanc
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 79
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
En person som sliter med att bygga vindkraft äter mer mat än någon som producerar kärnkraft. Dessutom går det åt mer personal per TWh än motsvarande kärnkraft. Maten ska transporteras över hela jordklotet.

Bara för att energin exporteras så försvinner den inte. Detta vet miljöhatarpartiet mycket väl men de glömmer det när det verkligen gäller att räkna.
De hade med största sannolikhet haft ett annat jobb och även då ätit mat så nej ledsen men din skeva logik håller inte ihop någonstans.
ekmanc är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)