Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-13, 13:39   #1
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Hur mycket dålig publicitet tål BB som sport?

Med tanke på ännu en ertikel i tidningen:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.259...vt-dopingbrott

Eller är man immuna vid det här laget?

mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:41   #2
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Byggarna har förstört sitt rykte för längesen. Problemet är att folk tror samma om oss lyftare.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2011-10-13 klockan 13:42.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:41   #3
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Eller är man immuna vid det här laget?
Ja. För den absoluta majoriteten tror jag att kroppsbyggning på tävlingsnivå och AAS hör ihop.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:44   #4
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Byggarna har förstört sitt rykte för längesen. Problemet är att folk tror det samma om oss lyftare.
Skulle tror att 80-tals lyftare, öststatstyngdlyftare och strongmen har spelat en betydligt större roll i synen på styrkelyftare.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:45   #5
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Det är en extremt marginaliserad sport, majoriteten av samhället ser det som en skönhetstävlan bland dopade homosexuella. De redan intresserade kommer nog fortsätta vara det, de som inte är intresserade kommer fortsätta vara ointresserade. Tror inte kroppsbyggning hotas av det faktum att folk tänker på dopning när de hör talas om byggning öht.

De borde tänka på dopning när kroppsbyggare tas upp, det är en extremt central del av kroppsbyggarkulturen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:47   #6
Osten80
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 367
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Det är en extremt marginaliserad sport, majoriteten av samhället ser det som en skönhetstävlan bland dopade homosexuella. De redan intresserade kommer nog fortsätta vara det, de som inte är intresserade kommer fortsätta vara ointresserade. Tror inte kroppsbyggning hotas av det faktum att folk tänker på dopning när de hör talas om byggning öht.

De borde tänka på dopning när kroppsbyggare tas upp, det är en extremt central del av kroppsbyggarkulturen.
Väl talat.
Osten80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:47   #7
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Skulle tror att 80-tals lyftare, öststatstyngdlyftare och strongmen har spelat en betydligt större roll i synen på styrkelyftare.
Ja, verkligen. Jag vill dock tro att det numera inte är samma stämpel på lyftare, åtminstone bland oss i den yngre generationen. Den äldre generationen verkar ha en del av det kvar, tyvärr.

Därför är jag orolig för hur byggarnas preppande kan påverka min generation.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:47   #8
pialia
Go heavy or go home
 
pialias avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 1 984
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Skulle tror att 80-tals lyftare, öststatstyngdlyftare och strongmen har spelat en betydligt större roll i synen på styrkelyftare.
Fast ändå inte, eftersom en "vanlig" människa ser inte särskilt mycket av strongmen och tyngdlyftare. Däremot så är det ju bara att slänga i en Arnold-dvd så ser man en kroppsbyggare.

För någon insatt inom styrkesporter så är det nog som du säger, men average svensson vet nog inte så mycket om själva styrkesporterna, utan mer om kroppsbyggning(min teori!) Så var det iaf för mig innan jag började träna Tänkte jag på en skivstång så var det i samband med en kroppsbyggare
__________________
Journal!

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Men mjukglass kan aldrig vara dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirza Visa inlägg
har hört att det inte blir lika stor "effekt" som när man dricker den direkt efter en shakening
pialia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:48   #9
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
306,000kr och 1,4kg amfetamin. Det är en hel del snabba cash det! /Paul pin2.
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 13:52   #10
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Fast ändå inte, eftersom en "vanlig" människa ser inte särskilt mycket av strongmen och tyngdlyftare. Däremot så är det ju bara att slänga i en Arnold-dvd så ser man en kroppsbyggare.

För någon insatt inom styrkesporter så är det nog som du säger, men average svensson vet nog inte så mycket om själva styrkesporterna, utan mer om kroppsbyggning(min teori!) Så var det iaf för mig innan jag började träna Tänkte jag på en skivstång så var det i samband med en kroppsbyggare
Förstår inte ditt argument. Är övertygad om att gemene man i större utsträckning kan skilja mellan kroppsbyggning och kraftsport. Alltså får ev dåligt rykte nog skyllas på just kraftsportens tidigare misslyckanden. Inte nuvarande skönhetstävlingar. Tyngdlyftning och strongman är förmodligen mer exponerade sporter än styrkelyft.

Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
306,000kr och 1,4kg amfetamin. Det är en hel del snabba cash det! /Paul pin2.
100 Euro också.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.

Senast redigerad av Morrris den 2011-10-13 klockan 13:53.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 14:07   #11
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Kroppsbyggning är redan så skamfilat det redan går. Har du lyckats med konsstycket att bygga en ärta till biceps och bröstvårtor som inte sitter direkt på bröstkorgen är du steroidad, har ortorexi och är förmodligen homosexuell.

Strongman har tvärtemot ett bra rykte. Starka bönder, frisk, fet go och glad kexchoklad - krallig arbetarklass. Här dansar bönder korta och långa breeeda om röven stora och stronga! Potatis och gröt, hårt arbete, manlig svett och white trash-idyll!

Styrkelyft hamnar nog någonstans mittemellan. Visst du är dopad och förmodligen är du Sovjetkommunist, men du är i vart fall inte bög.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 14:10   #12
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Styrkelyft hamnar nog någonstans mittemellan. Visst du är dopad och förmodligen är du Sovjetkommunist, men du är i vart fall inte bög.
Trikån då?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 14:10   #13
pialia
Go heavy or go home
 
pialias avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 1 984
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Förstår inte ditt argument. Är övertygad om att gemene man i större utsträckning kan skilja mellan kroppsbyggning och kraftsport. Alltså får ev dåligt rykte nog skyllas på just kraftsportens tidigare misslyckanden. Inte nuvarande skönhetstävlingar. Tyngdlyftning och strongman är förmodligen mer exponerade sporter än styrkelyft.
Mitt argument var inte att OL/WSM inte syns mindre än SL, bara att alla dessa syns mindre än diverse kroppsbyggargrejs. Nu menar jag inte att majoriteten av svennar sitter fastklistrade framför Mr. Olympia, utan mer att man förknippar styrketräning med kroppsbyggning och då slutar det med att man slänger in styrkesporter i mixen och får med sig samma fördomar som man har om Pumping Iron killarna.

Kanske är knepigt att förklara, men jag tycker inte det är ett helt galet argument. Det kanske bara är jag som var konstig och inte visste särskilt mycket om styrkesporter men visste betydligt mer om BB?

Om det inte är någon som håller med så får jag helt enkelt acceptera att jag var undantaget.(notera: var, dvs innan jag började träna och blev mer insatt!)
__________________
Journal!

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Men mjukglass kan aldrig vara dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirza Visa inlägg
har hört att det inte blir lika stor "effekt" som när man dricker den direkt efter en shakening
pialia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 14:13   #14
pialia
Go heavy or go home
 
pialias avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 1 984
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Trikån då?
Det betyder bara att det sitter bögar i styrelsen, obviously... Alla SL-älskare går motvilligt med på att skylta med testiklarna i en tight trikå.
__________________
Journal!

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Men mjukglass kan aldrig vara dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirza Visa inlägg
har hört att det inte blir lika stor "effekt" som när man dricker den direkt efter en shakening
pialia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 14:16   #15
Pernam
Registered User
 
Pernams avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Kroppsbyggning är redan så skamfilat det redan går. Har du lyckats med konsstycket att bygga en ärta till biceps och bröstvårtor som inte sitter direkt på bröstkorgen är du steroidad, har ortorexi och är förmodligen homosexuell.

Strongman har tvärtemot ett bra rykte. Starka bönder, frisk, fet go och glad kexchoklad - krallig arbetarklass. Här dansar bönder korta och långa breeeda om röven stora och stronga! Potatis och gröt, hårt arbete, manlig svett och white trash-idyll!

Styrkelyft hamnar nog någonstans mittemellan. Visst du är dopad och förmodligen är du Sovjetkommunist, men du är i vart fall inte bög.
Fan, du skriver som en poet! Men är det inte en ganska korrekt beskrivning av verkligheten?

Pernam är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)