Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-15, 23:35   #3691
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Tävling

Tävlade i örebro i helgen.

Det blev en träningstävling för jag gjorde i princip ingen toppning alls, och jag har inte tränat "seriöst" under hösten. Stora problem med motivationen periodvis.

Men jag är ändå hyfsat nöjd.

Knäböj
180 kg
190 kg (underkänd)
195 kg (underkänd) (pb)



Ej tävlingsgodkänd böj, men som träningspb är det absolut godkänt. Hade ju mer i mig också, men eftersom 190 kg också blev underkänd så vågade jag inte höja allt för mycket.

Bänkpress
110 kg
115 kg (pb)
117,5 kg (underkänd)

Gick in på tävlings-pb som jag stänkte upp. Hade bara tänkt höja till 112,5 kg för nytt pb men det fanns tydligen mer krut i mig. 117,5 kg har jag bara lyckas med kort stopp på träning så den trodde jag inte ett skvatt på.

Marklyft
200 kg
220 kg (underkänd)

Kände på uppvärmningen att det inte fanns någon energi kvar i mig, tävlingen hade pågått i ca 4 timmar när jag skulle ge mig på tävlings-pb på 220 kg. Hade inte en sportmössa på den vikten.. den dagen. Knappt tränat marklyft heller, så det hjälper ju inte
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 23:39   #3692
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Avslutade 2017 med ett touchngo bänk-pb på nyårsafton. Så fick utdelning av josefs 10x10 program. Fortfarande sjukt dåligt bänk-år dock, bara +2.5 kg (däremot +7,5 kg i tävlingsbänk).

Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 08:12   #3693
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Är du klar med hela 10x10 programmet? Vad tyckte du om det? Mig gav det inget. Tråkigt och gav dålig viktvana. Grattis med tng pers

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 09:13   #3694
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Är du klar med hela 10x10 programmet? Vad tyckte du om det? Mig gav det inget. Tråkigt och gav dålig viktvana. Grattis med tng pers
Tjena, japp jag drog igenom allt utom sista passet.. kände att jag hade chans på pb i näst sista passet trots att jag inte var utvilad.

Jag var tämligen säker på att få utdelning då volymen var helt galen emellanåt. Men jag känner mig upp-pumpad av det, och när jag har den känslan så har jag också varit stark i bänk.

Har ju kört josefbänk ganska mycket de sista 2,5 åren (betalat för egna program). Körde ju även styrkelabbets bänkpressboogie, men under 2017 så hjälpte inget av dem. Drog igenom allt precis som man skulle, klarade alla vikter.. och sedan klarade jag ändå exakt samma vikt som innan.

Jag fokuserade hårdare på assistansövningarna denna gång, det var ju rätt crazy med först 22 set bänk följt av 5x10 på axlar, armar o annat. Det klarade jag knappt av, axlarna hade inte återhämtat sig när jag började. Kunde verkligen inte köra exakt varannan dag när det var som värst.

Angående viktvana så är det inget som jag känner att jag behöver i just bänkpress. Har inget behov att ofta vara uppe på 85%+ det räcker med att öka vikterna under några pass när det man vill känna efter. Eller ofta har inte ens det behövts.

Att de första tio passen var tråkiga håller jag definitivt med om, knappt jag har lust att köra dem igen även om jag får resultat
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 09:52   #3695
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Tack för bra feedback Själv så måste jag ligga upp mot max innan jag maxar. Jätteberoende av viktvana i bänk. Marken däremot kan jag ligga hur lätt som helst.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-07-17, 09:14   #3696
Adama
Registered User
 
Adamas avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 5 010
2023

Mycket vatten har runnit under broarna sedan man började lyfta kan man ju säga. 47 år om en månad. Ryggen har protesterat mot tunga lyft de senaste fem åren, tränar runt 100 kg i både böj och mark. Inte så värst kul så lägger inte ned så mycket tid på det. Men ibland så verkar kedjan plötsligt acceptera lite vikt igen, och då passade jag på att kolla jag kunde få upp.

Strulat mig igenom tre axelskador så bänken stod stilla länge, men nu har det faktiskt gått förvånansvärt bra i 1.5 år, tränar den ganska "seriöst" med en bekant som bänk-coach och det går framåt.

KV runt 93 kg, går varken upp eller ner och gör inget för att förändra det.

Det var väl det!

170 kg knäböj

125 kg bänkpress

200 kg marklyft
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-07-18, 11:22   #3697
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Marklyftet så väldigt lätt ut!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)