Hmm mja, vet inte riktigt hehe. Tror jag fegar ur faktiskt. Vet inte hur pass bra mina resultat skulle stå sig, även om jag skulle kunna hyffsa till dom skapligt till dess iofs. Men ändå.
Oj vad jobbigt det var då, blev så förvånad att jag tänkte skippa tredje setet, men istället blev jag lite småirriterad och körde en sexa. Hade kunnat dra fler rep också men tänkte på att formen skulle hålla hyffsat också.
Bänkrodd
70*5
70*5
60*8
50*10
Skivstångscurl
40*6
40*6
40*6
50*5
Sista setet var mycket ostrikt men höll emot på nedvägen.
Hmm mja, vet inte riktigt hehe. Tror jag fegar ur faktiskt. Vet inte hur pass bra mina resultat skulle stå sig, även om jag skulle kunna hyffsa till dom skapligt till dess iofs. Men ändå.
Oh but why?
Om du slipar formen ytterligare, till säg 75 kg. Det skulle innebära.
Bänkpress på kroppsvikt, 75 kg max rep
Bicepscurl 50% kroppsvikt 37,5 kg max rep
Knäböj 150% kroppsvikt 112,5 kg max rep
Chins kroppsvikt max rep
Dips kroppsvikt max rep
Tror du skulle vara kapabel till riktigt fina resultat faktiskt, ingen risk att göra bort dig i alla fall. Annat är det om jag skulle ställa upp=)
Ursprungligen postat av delta_mats
Oh but why?
Om du slipar formen ytterligare, till säg 75 kg. Det skulle innebära.
Bänkpress på kroppsvikt, 75 kg max rep
Bicepscurl 50% kroppsvikt 37,5 kg max rep
Knäböj 150% kroppsvikt 112,5 kg max rep
Chins kroppsvikt max rep
Dips kroppsvikt max rep
Tror du skulle vara kapabel till riktigt fina resultat faktiskt, ingen risk att göra bort dig i alla fall. Annat är det om jag skulle ställa upp=)
Sanningen är ju den att det kanske inte hade varit till någon större nytta att gå ner ytterligare just för den saken, då dom ju kör med ett sorts handikapp om man är tyngre.
"Lättaste killen väger in på 70kilo=1.0 gånger antal repetitioner, tyngsta killen väger in på 94kilo=94/70=1.35 gånger antal repetitioner."
Dessa regler skulle ju ge dig lite bättre förutsättningar så det är ju bara att du kör då, jag kan komma och heja på dig hehe.
Har inte tagit några mått sedan jag började banta, förutom midjan som jag mätt till 77cm på minsta stället om jag minns rätt, kan vara 78cm också. Måtten hade nog inte imponerat på någon dock.
Sanningen är ju den att det kanske inte hade varit till någon större nytta att gå ner ytterligare just för den saken, då dom ju kör med ett sorts handikapp om man är tyngre.
"Lättaste killen väger in på 70kilo=1.0 gånger antal repetitioner, tyngsta killen väger in på 94kilo=94/70=1.35 gånger antal repetitioner."
Dessa regler skulle ju ge dig lite bättre förutsättningar så det är ju bara att du kör då, jag kan komma och heja på dig hehe.
Men hahaha! Du vet mycket väl att du piskar mig stenhårt i övningar på kroppsvikten.
Jadå Men jag tror inte jag ids entra någon tävling, så då tänkte jag att du kunde köra istället. Jag skulle dock kunna tänka mig att testa köra övningarna och se var man landar, sen kan man jämföra med resultaten från tävlingen.
Har inte tagit några mått sedan jag började banta, förutom midjan som jag mätt till 77cm på minsta stället om jag minns rätt, kan vara 78cm också. Måtten hade nog inte imponerat på någon dock.
.
Ser grymt ut hur som helst. Ungefär den formen jag själv eftersträvar när jag drar ner på maten och upp på cardion senare i år.
Körde lite ben idag. Kändes verkligen som att jag var väldigt orörlig i underkroppen. Var väldigt obekvämt och stelt att böjja. Därför tog jag det lugnt. Ska ta och jobba upp rörligheten så att det blir bättre på den fronten. Hade hursomhelst tänkt köra ett lättare pass idag, men hade väl planerat att testa lite yngre än det blev.
Knäböj
50*10
60*8
80*5
90*6
Finnen med assistans
*5
*5
*5
Orkade inte köra finnen utan assistans, utan fick putta till lite i bottenläget. Men det var väl inte helt oväntat.
Frontböj
50*10
70*3
Nu är det bara att vänta in träningsvärken, som kommer att komma även fast jag körde såpass lätt.
Kändes skit att träna idag. Tidigare idag kändes det fint och jag var riktigt sugen på att träna, men lite senare på dan var den känslan som bortblåst.
Bänkpress
100*3
100*3
100*3
Hade tänkt att köra minst två set med 5 rep, men det var inte aktuellt idag. Nästa pass kanske. Nog för att det är en hyffsad höjning motför detta pass och passet innan men tror det är möjligt om dagsformen är hyffsad. I alla fall en 5-reppare. Nog ältat om detta nu dock.
Dips
+20kg*8
Dropset nedan
+20kg*4
+10kg*3
kv*4
FU-bänk till övre bröst
70*4 eheh
60*5 heh
Som sagt var dagens pass en besvikelse. Men ibland är det ju så, så det gör inget.