Var peppad idag då jag ville göra mer än 7 reps på 77,5 då man ska lägga till 2,5 kg i bänkprogrammet ifall man klarar mer än 7.
började med uppvärmning
1x10 30kg
1x10 40kg
1x6 60kg
MM2K:
1x6 70kg
2x5 72kg (hade 3st 2kgs vikter på varje sida:p)
1x_8_ 78kg.
Efter detta körde jag lite snabba baksida axlar och lutande hantelpress set.
Körde 0,5 kg mer än enligt programmet och gjorde ändå fler än 7 reps vilket jag tycker var riktigt bra så nu la jag in 2,5 kg i bänkprogrammet och ska maxa minst 105 om ca 5 veckor.
haha, fyfan va gött att göra. Kul att det går bra i bänken till skillnad ifrån mig . Men hoppas på 1RM nu på lördag, måste tagga som fan
Körde även 2 snabba set pushdowns och lite lutande hantelpressar då jag hade lite tight med tid.
Var ganska tungt och repsen på 80 kg idag kändes väldigt mycket tyngre än mina 8a på 78 förra veckan. Satsar ändå på att klara över 7 på 82kg senare i veckan (måste vara positiv)
Väger drygt 101kg nu tror jag och bör nog ta det lite lugnare med bulkandet. Läser om massa folk som får proppa i sig så de nästan ska spy för att gå upp i vikt men jag äter precis som vanligt och går väl upp ca 2-3 kg i månaden utan några som helst problem..
Kände mig ganska sliten idag och det var inget väder som man gärna går ut i, slask och snön vräkte ner i plusgrader.
Knäböj
2x10 50kg
1x6 70kg
1x8 100kg
1x7 90kg
benspark
3x10-12 75kg
liggande baksidalår curl
3x10 45kg
200 i puls, svett som öste ner, ont i huvudet, knappt kunna stå upp. Var väl ett helt vanligt benpass förutom att jag inte tappade hörseln och hade spykänslor som jag haft ibland
Skulle köra mm2k igår men alla bänkar utom 3 (två st vid hantlarna varav en har fast ryggstöd så den kan man räkna bort då jag skulle köra bröst och en bänk vid sneda bänkpressen) var dynan bortplockad så det gick inte att använda dessa bänkar.
Då jag funderat i 5 minuter om jag på något sätt skulle kunna komma på någon lösning till att kunna köra bänkpress gav jag upp och körde ett ganska bra bröstpass ändå.
lutande hantelpress
1x10 15kg
1x10 22kg
1x6 30kg
3x3 34kg (hade nog klarat mer än 3 på första settet och failade på 4e på sista settet då jag skulle köra till failure)
Tror jag ska börja köra negativa hantelpressar istället för negativ bänk då jag tycker det är väldigt bökigt att göra det själv i smithmaskin och det känns inte speciellt bra. får se vilka hantlar man ska köra isf men det blir väl runt 40+
körde rygg och biceps idag och jag fick en konstig känsla i min vänsterarm under stångcurlen så jag fick ta det lugnare efter det. Körde lite mark till att börja med och gjorde 1x5 120kg och 1x5 110kg, resten kommer jag inte ihåg eller är värt att nämnas
bänkpress
2x10 40kg (uppvärmning)
1x6 60kg (uppvärmning)
2x5 75kg
2x3 82kg
1x4 fail på femte då jag skulle köra till fail.
militärpress (typ 3e gången jag kör den)
1x10 30kg
2x6 40kg
1x8 30kg
maskindips
1x12 80kg
3x8 120kg
pushdown
2x8 80
körde några set med andra tricepsövningar också.
Tycker bänken kändes riktigt tung idag även på 75kg. Vet inte om det var för att jag bara kunde köra den en gång förra veckan. En som skulle ha bänkpressen efter mig fick hjälpa mig på sista reppet då jag tryckte sista reppet i några sekunder utan att det hände något.
Får väl ändå anses som godkänt då jag gjorde mer än 3 då jag ska ligga mellan 3 och 7.
Tycker jag gjort en godkänd ökning då jag gjorde 3x6 70kg i bänkpress för någon månad sedan(hade precis börjat igen efter några månaders uppehåll)
Har tagit en spruta idag då jag åker till thailand den 9e mars så jag får se om det blir någon träning imorgon eller inte
Haft ont i huvudet under gårdagen och idag, kanske är ifrån sprutan? Igår fick jag vänta i två timmar när jag var hos läkaren och idag fick jag vänta 1½ timma på arbetsförmedlingen.. kanske inte har nämnt att jag hatar att vänta men det gör jag.
Just nu ser helgen ut att bestå utav Lost-marathon och tv-spelande och möjligtvis något träningspass om jag får lust
Haft ont i huvudet under gårdagen och idag, kanske är ifrån sprutan? Igår fick jag vänta i två timmar när jag var hos läkaren och idag fick jag vänta 1½ timma på arbetsförmedlingen.. kanske inte har nämnt att jag hatar att vänta men det gör jag.
Just nu ser helgen ut att bestå utav Lost-marathon och tv-spelande och möjligtvis något träningspass om jag får lust