ett riktigt hårt pass blev det idag. Precis som det ska vara!
Marklyft: (med bälte)
10x100kg
10x100kg
10x100kg
(Det va lätt! Fin teknik och 90 graders böjda ben vid varje rep. Hade dock inte klarat det utan bältet tror jag. Detta är mer eller mindre en engångshändelse. I'm not into högrep på marklyft)
Chins: 16 (personbästa! Den satt långt inne.)
8
8
(Imponerad av migsjälv både på 16 reps samt att jag orkade 8 finfina reps de andra seten. jag väger ca 78kg nu)
Detta plus ca 12-13 uppvärmningset totalt. Ryggen känns bra nu. Dock strålande ilning i nacken stundtals men inget som stoppar mig från att pumpa på ordentligt. Hade riktigt skoj på gymmet idag!
Bjuder på 2 ryggbilder.
Första: Chrille-pose, avslappnad men med framåtroterade axlar, därav V-formen
Andra: En hederlig dubbel biceps bakifrån. Det röda märket på ryggen är förresten från knäböjen och inga finnar. så det så!
Bra jobbat Rikard! Bilderna blir bättre och bättre, speciellt axlarna har fått sig en bra förbättring!
Tack tack Jag tycker också att axlarna har blivit bättre nu sen i höstas när jag la mer fokus på dem, men annars ser det lite tunt ut. Behöver mer massa överallt!
Helt jävla sjukt pass. Det va riktigt jobbigt men helt jävla insane haha!
Knäböj i smith-ställning:
10x45kg
10x45kg
10x65kg
10x75kg
10x85kg
10x95kg
((Benen tätt ihop då jag fick väldigt ont i knät redan vid första uppvärmningsetet med bara stången. Setvilan var väldigt kort!)
Raka marklyft:
10x60kg
10x90kg
10x130kg (Film! bälte plus remmar)
10x90kg (utan bälte, utan remmar)
(filmade eftersom jag behöver kritik. Inget daltande nu utan ser ni någonting som jag bör tänka på så säg gärna det! Förstår inte riktigt hur jag kan klara 10x130kg i denna övning)
Benpress:
5x160kg
10x200kg
5x220kg
20x160kg (Oh my god, jag tror jag vet vad mjölksyra är nu!)
Sittande lårcurl:
15x50kg
15x50kg
15x50kg
(Setvila på ca 30 sek)
Benspark:
15x40kg
15x40kg
15x40kg
(Setvila på 30 sek. sista setet fick jag kväljningar på!)
Brutalt tungt pass idag och jag känner mig väldigt väldigt sliten i kroppen. framförallt i armarna/armbågarna. Ställer in ryggpasset imorgon samt Bröstpasset på söndag för att vila upp mig. Eventuellt blir det endast ben på fredag, hoppar iaf över biceps.
Bänkpress: (mm2k-pass #10!)
1x80kg
1x100kg 1x117,5kg (har till och med film på det!)
1+0x112,5kg (ska vara två här men det var överdrivet tungt)
1x112,5kg (Så jag körde bara en singel på dessa två set)
3x105kg
3x105kg (Dessa två sista set avklarades tack vare viljan, inte styrkan)
(Väldigt sliten som sagt. även om jag missade ett reps på 112,5kg så räknar jag ändå detta som ett godkänt mm2k-pass iom rekordet samt avslutningen!)
Hoppade över lutande hantelpress.
Hantellyft åt sidan:
5x12kg
5x12kg
5x12kg
(Lugn axelträning)
Stående French press (skitövning tbh. Gillar den inte.)
10x10kg (Ja, det är en stång, inte hantlar)
5x27kg
6x27kg
(Ville bara hem. Instruerade brorsan bara.)
jag..behöver..återhämta mig! Ska unna mig lite alkohol i helgen också, på tal om återhämtning haha
Sluta fåna dig, du gör bra framsteg! Jag älskar att se sånt, släng på dig lite handledslindor och armbågsskydd (+ att det är bra ur skadesynpunkt) så har du 5kg till!!
Sluta fåna dig, du gör bra framsteg! Jag älskar att se sånt, släng på dig lite handledslindor och armbågsskydd (+ att det är bra ur skadesynpunkt) så har du 5kg till!!
Jag har funderat på det där med armbågslindor. Men om du menar Rehab-bindorna (De där blå) så är det väl inte mycket till stöd? Uh, 5kg till är precis vad jag SKA lyfta i pass#14 haha Även handledslindor skulle jag absolut ha nytta av då jag har problem med höger handled (Förskjutet båtben sedan en frontalkrock för ett par år sen ). Brukar få ont i handlederna efter tunga lyft.. C'mon, tips trix råd!
Jag har funderat på det där med armbågslindor. Men om du menar Rehab-bindorna (De där blå) så är det väl inte mycket till stöd? Uh, 5kg till är precis vad jag SKA lyfta i pass#14 haha Även handledslindor skulle jag absolut ha nytta av då jag har problem med höger handled (Förskjutet båtben sedan en frontalkrock för ett par år sen ). Brukar få ont i handlederna efter tunga lyft.. C'mon, tips trix råd!
Jag har ju armbågsskydd i mina filmar som du kanske har sett, dom är köpta på en sportaffär och borde väl funka på samma sätt som dom blå. Meningen är ju inte att dom ska vara superstyva så du kan lyfta tyngre utan funka som ett litet stöd och framförallt värme så muskeln inte skadar sig lika lätt. Hanledslindor underlättar också trycket på handlederna, har du problem redan nu så lär det ju inte bli mindre på tyngre vikter. T.ex när du ska lyfta 140 i dec
Jag har ju armbågsskydd i mina filmar som du kanske har sett, dom är köpta på en sportaffär och borde väl funka på samma sätt som dom blå. Meningen är ju inte att dom ska vara superstyva så du kan lyfta tyngre utan funka som ett litet stöd och framförallt värme så muskeln inte skadar sig lika lätt. Hanledslindor underlättar också trycket på handlederna, har du problem redan nu så lär det ju inte bli mindre på tyngre vikter. T.ex när du ska lyfta 140 i dec
Hmm.. jag kanske bör låna gymmets handledslindor för att testa. Det skadar ju inte och jag de få gånger jag har testat med lindor har det bara varit positivt. Armbågsbinda ska jag skänka en tanke åt också. Dock har det känts som bortkastade pengar men jag har ju inte ens testat. Bör kanske inte ha några fasta åsikter innan jag har testat
I lördags vägde jag 77,6kg. Idag låg morgonvikten på 79,3kg vilket jag tror är ett ganska lågt värde. Midjemåttet låg på 83,5cm runt naveln med anspänd mage. Mäter alltid midjan så och sålänge man mäter på likadant sätt så får man se den faktiska skillnaden.
I lördags hade jag för övrigt ett midjemått på 84cm Det är inte helt fel att vikten sätter sig nån annanstans än på midjen, weeeiiii