Kolozzeum forum Erbjudande
Gammal 2010-01-04, 08:40   #436
pia
Registered User

pias avatar

Reg.datum: aug 2005
Då var det nytt år och nya mål. Har börjat äta lite mer nu för att öka upp i vikt lite. Börjat äta råggrynsgröt igen. Gröt mättar så dåligt så det är bulkmat för mig och det är gott också. Nu på vintern är det skönt med mer varm mat annars är min frukostmat råkostsallad. Försöker lära mig att äta äggula också. Slänger så mycket mat för att jag kastar äggulan. Den är dock inte god. Får salta till förbannelse för att få i mig den. Det kan jag nog lära mig att äta men värre är det med lax. Kommer aldrig äta lax. Bra mat men det går inte ner. Måste bli mer ekonomisk när det kommer till mat. Mina matkostnader sticker iväg rejält för att jag är lite kräsen med vad jag äter. Har precis lärt mig att äta köttfärs 10% också. Åt inte det förut men nu går det bra. Fetare variant funkar inte. Jag tycker inte om feta saker och det har med smaken att göra och inte med att jag är rädd för att äta fett. Jag försöker få i mig mer fett för att jag är kass på det. Det enda fettrika som är gott är nötter men jag vill ha i mig mer mättat fett så inte fettbalansen blir ojämn. Omega 3 kommer till största delen från kapslar för det enda i fiskväg jag äter är makrill på burk ibland.

Jag kör fortfarande lite lätt i träningen och högre tempo. Ska boka tid idag hos sjukgymnasten så att jag vet hur jag ska göra med axeln. Vågar inte lägga på innan jag har koll på vad jag ska undvika. Förhoppningsvis kan jag börja lägga på lite mer i vissa övningar nästa vecka. Från denna vecka har jag nytt träningsschema.

Idag står spinning vid lunch på schemat. Alla klasser jag går på är mina egna så jag är alltså instruktör på dem. Kör aldrig andras klasser för jag tycker oftast det är tråkigt när jag själv inte styr över dem. Blir oftast uttråkad.

Ikväll har jag yogaklass samt ska köra lite bröst, baksida lår och lite rumpa lättare övningar samt benspark lätt. Bröst kommer jag köra väldigt lätt pågrund av att jag är så framåtroterad och skadan i axeln så måndagar kommer alltid vara en dag jag kör lite lättare. Kommer köra tyngre ben senare i veckan.
pia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 22:37   #437
pia
Registered User

pias avatar

Spinningen idag gick bra och yogan med. Känner mig alltid så uppskattad av alla trevliga kunder så man får sådan energi av det.

Min egen träning gick också helt okej men jag har verkligen lagt mycket fokus på stretch nu för det gör sådan skillnad på min fysik om jag kan visa upp musklerna på rätt sätt vilket jag idag inte kan för att jag är för stel. Hoppas jag kan fortsätta hålla i stretchen men det är så tråkigt och när jag börjar få mer att göra igen så prioriterar jag träningen för då hinner jag inte lika mycket längre och har inte ork att lägga ner tid på det men det ska gå. Allt går bara man vill och jag vet ju att det är bra för mig i längden. Ska ringa sjukgymnasten imorgon för jag glömde det idag. Lägger in 2 bilder från idag på dagen. Inte så bra för nu har jag bara min kassa kamera och tar med självutlösare så kvaliten är inte den bästa.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 002.JPG (189.3 KB, 26 visningar)
Filtyp: jpg 010.JPG (175.0 KB, 41 visningar)
Gammal 2010-01-09, 11:37   #438
pia
Registered User

pias avatar

Har börjat öka i vikt lite nu. Väger ca 62 kg och har tänkt gå upp till 67-68 kg till 22 feb sedan är det dags att gå ner lite igen. Kommer nog stanna runt 61-62 kg till tömningen och laddningen för då ryker ca 3 kg till men jag ser såklart på formen först och främst.

Träningen är fortfarande lite lättare och jag kommer aldrig gå upp och köra väldigt tungt pågrund av axeln. Benen kan jag köra tyngre på men inte överkroppen. Rodden går bra dock. Körde tyngre på rodden igår och det kändes okej. Kommer köra mer tempo istället i träningen och ligga på lite högre reps. Ska börja gå vid sjukgymnasten igen på tisdag så jag får se lite vad han säger också vad jag kan och inte kan göra. Kommer inte anteckna vikter utan köra mest på känsla och bara köra på. Schemat kan ändras vecka till vecka beroende på hur jag jobbar.
Gammal 2010-01-09, 11:55   #439
Anders The Peak
Registered User

Anders The Peaks avatar

Reg.datum: jan 2005
Pia ta det lugnt med axeln du både tränar själv och med andra då blir det lätt slitage och då är det bättre att ta det i lugnare tempo för att inte få bestående skador.

När det gäller din framtida karriär så tror jag att du ska börja filma din posering så att du ser vilka delar du ska jobba lite extra med och lär dig att inte visa dina sämsta sidor eller att göra posen på så sätt att det inte blir framträdande. Personligen tycker jag att du har den massa som du behöver ha. Du kanske ska se om du kan plocka bort massan som gör att du tappar på helheten.
Min träningsdagbok
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 13:05   #440
pia
Registered User

pias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Pia ta det lugnt med axeln du både tränar själv och med andra då blir det lätt slitage och då är det bättre att ta det i lugnare tempo för att inte få bestående skador.

När det gäller din framtida karriär så tror jag att du ska börja filma din posering så att du ser vilka delar du ska jobba lite extra med och lär dig att inte visa dina sämsta sidor eller att göra posen på så sätt att det inte blir framträdande. Personligen tycker jag att du har den massa som du behöver ha. Du kanske ska se om du kan plocka bort massan som gör att du tappar på helheten.
Du har helt rätt. Jag ska öva posering till förbannelse nu och se om jag kan få hjälp av eventuellt Petra Lundin om hon har tid med posering. Stretcha behöver jag verkligen göra för jag är alldeles för stel för att kunna posera på ett bra sett. Jag har nog tänkt ungefär som du men jag tror att axlarna ändå skulle kunna bli lite mer bredd på och benen likaså så kommer jag få en bättre form på kroppen och inte så rak. Att kunna hålla in magen får jag jobba på och jag får se vad jag hinner till april men till oktober bör jag hinna förbättra en del. Tack för feedbacken, det är alltid uppskattat!
Gammal 2010-01-12, 12:44   #441
pia
Registered User

pias avatar

Har nu bokat en tid med Petra Lundin för poseringsträning. Det ska bli roligt att höra hennes åsikter om min fysik och sedan få lite bra tips för poseringen.

Var vid sjukgymnasten idag och fick lite el i axel och armbåge. Kommer fortsätta gå hos honom varje tisdag så det är bra. Sa inget om att jag ska tävla igen för jag tror inte han kommer gilla det eftersom jag har överbelastningsskador men jag kommer inte göra någon skillnad vare sig jag ska tävla eller inte så egentligen spelar det ingen roll. Kommer varken träna mer eller mindre inför tävlingen.

Har styrkepass ikväll vid 17. Slutar 19.30 att jobba så då blir det lats och vader.
Gammal 2010-01-14, 09:36   #442
pia
Registered User

pias avatar

Då var Grand Prix inställd så det är bara att planera om. Då blir det SM och får se om det kanske blir Lucia igen då eftersom det är bra att få erfarenhet. Kommer nog köra efter ungefär samma upplägg som jag tänkt bara att uppbyggnaden nu blir lite längre och sedan kör jag en mindre deff till sommaren för att sedan gå på en uppbyggnad till och sedan deff inför SM. Kommer köra lite vad jag känner för
Gammal 2010-01-27, 07:47   #443
pia
Registered User

pias avatar

Just nu är det en del jobb så jag kan inte satsa så hårt på egen träning men jag kör på ändå. Att tävla oktober passar mig utmärkt både jobbmässigt och att det är lite roligare väder ute. Träffade Petra Lundin och Per Arne och jag har en del att jobba med när det gäller poseringen och hela biten hur jag framställer mig själv. Så tyvärr är det den tråkiga biten jag måste fokusera mer på. Jag älskar träningen men posering och hela skönhetsbiten är skittråkig men det är bara att börja öva. Ska bli intressant att se vad slutresultatet blir på SM dock får man även tänka på att det är lite tuffare konkurrans där än på luciapokalen. Försöker lägga om kosten men har väldigt svårt för det eftersom jag är en otrolig vanemänniska. Har svårt för alla sorts förändringar och det slutar ofta men att jag går tillbaka till gamla vanor igen. Jag äter för mycket sallad och frukt och vill ändra på det för jag äter så stora mängder och det är både dyrt och blir så uppsvälld i magen av det med de mängderna jag äter.

Hoppas att träningen börjar kännas lite roligare snart för nu känner jag mig mest bara stressad och då slarvar jag mig igenom träningen mest för att bli klar. Igår kändes det lite bättre samt att jag inte hade riktigt så ont i axeln. Kommer dock inte kunna gå tillbaka och köra tung tränings som jag gjort förut utan jag får anpassa mig och inse att min kropp klarar inte för tung träning utan det slutar med skador varje gång. Eftersom jag inte behöver så mycket mer massa så gör det inte så mycket utan det är mest bara tråkigt för jag älskar att köra tungt.
Gammal 2010-01-28, 07:51   #444
pia
Registered User

pias avatar

Då började jag en tömning idag. Inte som vid tävling men jag ska ta och tömma kroppen fram till måndagkväll sedan börjar jag fylla lite med kolhydrater för jag ska åka iväg och göra reklamfilm så jag behöver komma i lite bättre shape. På söndag ska jag även göra en fotografering där jag inte ska ha några kläder med andra tjejer till en fotoutställning med tema starka kvinnor så det är bara tjejer med muskler. Ska bli kul att se slutresultatet men tills dess kommer jag inte fylla utan då får jag vara lite tom i kroppen. Filmningen är viktigare. Tur att jag inte lagt på mig så mycket och på en vecka hinner jag inte så mycket men en tömning kan ändå göra en del för formen.

Roligt när det händer lite i livet så nu är jag lite mer taggad igen att köra på.
Gammal 2010-01-31, 20:51   #445
pia
Registered User

pias avatar

Det går helt okej med tömningen men kan inte säga att jag är överförtjust i torsk som jag nu äter 8 ggr per dag med äggvitor men det går ner i alla fall Har ingen stenkoll som innan tävling eftersom jag jobbar och har inte riktigt tid att hålla koll på allt men jag ska inte tävla heller så det gör inget om jag inte gör allt superstrikt.

Träningen går okej men jag kör inte så tungt precis men kör på. I morgon sticker jag med natt tåget till malmö och min pojkvän följer med som sällskap. Ska faktiskt bli skönt att komma iväg lite även om det bara är för en dag.

Humöret blir dock lite sämre utan kolhydrater. Fick utbrott på chefen i fredags och skällde som fan men vi redde ut det idag. Jag har ett häftigt humör normala fall men utan kolhydrater så blir jag arg för småsaker och tappar humöret direkt.
Gammal 2010-02-01, 13:18   #446
pia
Registered User

pias avatar

Kunde vara i bättre form men detta får duga. Ska ladda på med lite kolhydrater ikväll så jag får lite mer tryck. 5 dagar har jag kört nu så jag kan ju inte räkna med att komma i en bra form på den lilla tiden.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 001.jpg (47.0 KB, 25 visningar)
Filtyp: jpg 002.jpg (48.5 KB, 22 visningar)
Filtyp: jpg 003.jpg (55.9 KB, 30 visningar)
Filtyp: jpg 004.jpg (68.0 KB, 22 visningar)
Gammal 2010-02-04, 07:44   #447
pia
Registered User

pias avatar

Då var jag tillbaka igen. Trött men det var en kul upplevelse att filma. Vill snart börja bygga på mig lite igen för jag älskar muskler men det får vänta lite till innan jag påbörjar uppbyggnad. Har en del saker på gång och vill inte vara helt ur form då. Lasse filmade lite själv under inspelningen av reklam filmen så jag fick detta igår. Var kul att se.

http://www.youtube.com/watch?v=WfnoP...layer_embedded

Jag vill inte se ut som en byggare men det är bra mycket roligare att posera än att stå och se söt ut på en line som i Body Fitness. Kan inte posera men de försök jag gjort så tycker jag det är roligare och kunna strunta i hela skönhetsbiten.
Gammal 2010-02-16, 22:50   #448
pia
Registered User

pias avatar

Träningen har tyvärr blivit lite lidande nu eftersom jag har mycket annat omkring mig så det är underhållsträning. Kommer nog börja en uppbyggnadsperiod i mars men jag får se. Vill ju ha lite mer massa framför allt axlar och ben men de är lite svåra att få att växa. Kommer dock få anpassa mig efter skadan i axel och armbågar så inga tunga pressar. Har lagt om kosten lite och börjat äta mer ägg och köttfärs så jag har nog fått upp fettet lite i kosten. Är kass på att få i mig det eftersom jag inte gillar fet mat. Tog lite bilder på reklaminspelningen.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 006.jpg (54.7 KB, 6 visningar)
Filtyp: jpg 008.jpg (58.6 KB, 12 visningar)
Filtyp: jpg 019.jpg (62.7 KB, 9 visningar)
Filtyp: jpg 030.jpg (48.3 KB, 20 visningar)
Filtyp: jpg 036.jpg (56.5 KB, 15 visningar)
Gammal 2010-02-17, 20:45   #449
LindaS
Registered User

LindaSs avatar

Reg.datum: jul 2008
Snyggaste formen enligt min smak. Gillar inte superhårt. Saknar bara lite rumpa.
Gammal 2010-02-22, 07:24   #450
pia
Registered User

pias avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Snyggaste formen enligt min smak. Gillar inte superhårt. Saknar bara lite rumpa.
Det gör jag med! Försöker få den att växa men den vägrar.

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:38.