Shit bro Jag hoppas att du inte får vara borta så länge från böjarna
Thanks man!
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SL
Tråkigt att höra, hoppas du läker ihop snabbt.
Nu får jag mer tid att försöka komma ikapp din bänk
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Synd på foten.
Är du säker på att du inte kan böja?
Jag har både böjt och markat med rejält svullen fot, ledbanden var iofs inte av (vad jag vet) utan rejält uttänjda. Sumomark funkade inte, att gå ut med stången gjorde ont, men själva böjen gick bra.
Som sagt, min ortoped menade att smärtan skall styra belastningen på foten, så första steg är att kunna gå obehindrad. Just nu stödjer jag mig stundtals på kryckor, men kan halta runt utan (dock med smärta).
Jag räknar med att kunna böja och marka lätt (50-60kg) om 10-14 dagar eller något, men som sagt, det ska inte göra ont.
Som sagt, min ortoped menade att smärtan skall styra belastningen på foten, så första steg är att kunna gå obehindrad. Just nu stödjer jag mig stundtals på kryckor, men kan halta runt utan (dock med smärta).
Ja, känn efter och ta det försiktigt. Man tjänar sällan på att vara dum och köra på.
Lycka till.
I'm fucking bored to teeeeeeaaars! Jag fullkomligt att hatar behöva hoppa runt på kryckor, så det blir svårt haltande utan ibland och det känns som att jag har två häftstift i foten när jag stödjer mig på den. Svullen och blå...
Bruten Fot: Dag +3
Fick samtal idag från ortopeden och man ser ingen anledning till att göra något ingrepp i foten. Det är ett gott tecken på att skadan inte är så allvarlig, utan nu är det fyra veckor med hårda skor som gäller. Jag har haltat runt i lägenheten, både utan och ibland med en krycka och det gör inte alls lika ont i foten som igår. Ska ner och träna senare idag också, ska bli skönt...
Bänkpress (fötterna upp)
3 x 100kg
3 x 110kg
3 x 115kg
3 x 120kg
2 x 125kg
Liggande Triceps Extensions (hantlar)
20 x 10kg
20 x 12,5kg
20 x 15kg
Baksida Axlar (hantlar)
10 x 12,5kg
10 x 15kg
10 x 12,5kg
+ Pushdowns
2 set, 20 x 20kg
+ Facepulls
2 set, 14 x 20kg
Kommentar: FU-bänk idag som ME-övning, valt givetvis med hänsyn till foten. Failade på 3:an på 125kg, men för övrigt nöjd, fortsätter med FU-bänk nästa vecka men då blir det 1:or eller 2:or. Skönt pass annars, träning är fan bästa botemedlet mot skadeorsakad depression!
Sittande Rodd
10 x 90kg
6 x 100kg
6 x 100kg
6 x 100kg
Sittande Hantelcurl
10 x 20kg
8 x 20kg
8 x 20kg
Stångcurl
8 x 30kg
8 x 35kg
8 x 40kg
Kommentar: Rygg och biceps idag, så högreppare i chins, gick hyfsat. Kort och effektivt pass i övrigt, inte så mycket att säga om det. Förresten så känns foten bättre, och jag kan gå/halta utan kryckor nu.
Katana Stl.46...
1 x 160kg - 18cm
1 x 170kg - 13cm, luftvände
1 x 180kg - 13cm
1 x 190kg - 13cm
0 x 180kg - 9cm, fail
Smalbänk
8 x 90kg
8 x 95kg
8 x 100kg
8 x 105kg
4 x 110kg - Total fail...
Liggande Triceps Extensions (hantlar)
30 x 10kg
Baksida axlar (Omvänd PecDec)
6 set, 10 reps...
Kommentar: En vecka sedan jag bröt av ledbandsfästet i foten, och nu börjar det känns mycket bättre, jag haltar bra utan kryckor och med böjskorna på så står jag rätt stabilt. Bra pass idag, och fick battla rätt bra med katanan, skulle dock ha hållit mig till 13cm-klossen för 9cm-klossen blev det fail. Imorgon blir det tävling för min älskling, så ingen träning för mig.
Jag som satt och letade febrilt efter ditt DM-resultat. Fy fan va tråkigt med foten Tur att det inte var så allvarligt att det krävde operation - krya på dig!
Jag som satt och letade febrilt efter ditt DM-resultat. Fy fan va tråkigt med foten Tur att det inte var så allvarligt att det krävde operation - krya på dig!
Bänkpress (fötterna upp)
1 x 100kg
1 x 105kg
1 x 110kg
1 x 115kg
1 x 120kg
1 x 125kg
1 x 130kg
0 x 135kg - kom upp en bra bit, men fail!
0 x 132,5kg
Lockouts Ca 10cm...
3 x 120kg
3 x 125kg
3 x 130kg
3 x 135kg
3 x 140kg
3 x 145kg
Ca 5cm...
3 x 150kg
3 x 155kg
3 x 160kg
3 x 170kg
3 x 180kg
3 x 190kg
3 x 200kg
1 x 210kg
+ Facepulls
4 set, 10 reps...
Kommentar: Var hur trött som helst inför passet idag, men lyckades riva av ett dugligt pass ändå. Singlar i FU-bänken, gick dugligt bra även om jag skulle ha kört 132,5 innan 135, då hade jag antagligen klarat det. Sen blev det tunga lockouts för att känna på lite vikt i händerna, helt ok det med.
bra pass!! funderat på att testa hoppa lite högre när de känns lätt.. t.ex. 120-130 sen 135.. då tror jag du hade haft större chans.. nu blev de väldigt mycket set.. bara en tanke...
bra pass!! funderat på att testa hoppa lite högre när de känns lätt.. t.ex. 120-130 sen 135.. då tror jag du hade haft större chans.. nu blev de väldigt mycket set.. bara en tanke...
Sant...å andra sidan blev det först tungt på 125, så det är tveksamt om 100-120 för arbetsset, men jag tänkte att jag kunde skriva upp samtliga singlar så...nåväl, nästa vecka blir det någon annan ME-övning.