Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-12, 23:10   #91
LadyInsane
Starkare
 
LadyInsanes avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 933
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Alla 301 miljoner?
Det hade varit alldeles för jobbigt.

Tänkte jag skulle vara lite duktig och låta killens identitet vara såpass anonym som möjligt.
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 23:14   #92
Snake
Banned User
 
Snakes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Hos din mamma
Inlägg: 3 757
O ja ich spritze ich spriiitze
Snake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 23:18   #93
LadyInsane
Starkare
 
LadyInsanes avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 933
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Principen är exakt den samma, det är bara frågan om en gradskillnad. Det handlar om att offentligöra någon annans privatliv antingen inför vänner eller lite mer främmande folk, som ett internetforum t.ex.

Enda skillnaden är att dina vänner är en lite mindre, utvald, skara. Fast vad spelar det för roll? Antingen respekterar man det som är privat, och då håller man käften om vissa saker, eller så gör man inte det.

Din lilla skara vänner kommer i slutändan garanterat växa sig till ett större antal som snart vet allt spännande om dina ex. Du vet, de pratar liksom inte bara med dig. Tjejer som pratar om sina ex privatliv med varandra lär sannolikt även vara de som lider av allra värst glappkäft.

Dina ex uppskattar säkert när hela byn vet allt om deras förmågor i sängen.


Men det är ju precis vad du skriver att du gör!


Nu missförstod du vad jag skrev - läs om. Att du skriver om en kul incident om ditt ex här ser jag inget fel med. Han är som sagt anonym så du lämnar ju inte direkt ut honom.
Jag har inte sagt att jag är emot offentliggörandet av ens privatliv. Hur man vill göra det offentligt bestämmer man själv. Men som du själv skriver är det gradskillnader och jag ser inte problemet med att berätta för en "utvald skara". Det behöver inte vara svart eller vitt: Antingen berättar man för alla, internet, kompisar, m.m. eller så håller man allt till sig själv. Jag tycker att man helt enkelt får bestämma vem/vilka man vill berätta till. Sedan kan andra människor tycka vad de vill om det. Jag tycker ex inte att det är schysst att sprida alltför privata sexdetaljer men om någon vill göra det, har jag ingen rätt att stoppa denna.

Och NEJ när jag berättar något handlar det om mitt privatliv.
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 23:21   #94
ugglan
Banned
 
ugglans avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: solna
Inlägg: 1 736
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg

Och NEJ när jag berättar något handlar det om mitt privatliv.
OCH killens, mind you.
ugglan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 23:24   #95
Aasa
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Umeå
Inlägg: 132
Jag är för pryd för att berätta något om sex. Ha en bra dag.
Aasa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 23:27   #96
Metal_boy_
Registered User
 
Metal_boy_s avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 16 982
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
En kille i klassen diskuterade att han brukade säga så och att tjejerna gick igång så på det. (jag tror att han är oskuld)
Ja det är han nog. Störd i röven eller nått. Tacka vet jag frusta och smiska skinka!
__________________
Mullig men gullig.
Metal_boy_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 23:28   #97
LadyInsane
Starkare
 
LadyInsanes avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 933
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan Visa inlägg
OCH killens, mind you.
Det är sant men jag ser det fortfarande som mitt egna privatliv.

En trekant eller orgie kanske inte kan betecknas som särskilt privat men nu gäller det i varje fall en relation mellan mig och ett ex. Detta ser jag som mitt privatliv. Han är dock en del av det. På samma vis som jag är en del av hans. Vi har inte ett delat privatliv där vi måste "okeja" med den andra partern för att få prata om det.
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 23:29   #98
Metal_boy_
Registered User
 
Metal_boy_s avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 16 982
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Men det är därför jag tränar, för att lungorna ska bli bättre. Oroa dig inte bejb, än har jag inte gett upp hoppet!
Sen kan du komma hem till mig och growla över en kopp kaffe
__________________
Mullig men gullig.
Metal_boy_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 23:37   #99
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Whistler Visa inlägg
Har inte påstått att jag "gillar det". Jag skrev att jag inte bryr mig. Har man sex får man räkna med sånt. Jag diskuterar det mesta med mina närmaste vänner, och vore naiv om jag inte räknade med att det är likadant åt andra hållet med min partner.
Nej, man får inte räkna med sånt. Jag skulle inte röra en sån tjej ens med en tång om jag kan undvika det.

Citat:
Påstådde inte heller att de sitter och pratar pedagogiska moment, tycker hon att jag ser ut som en rosa elefant när jag kommer och hon stör sig på det, så är det klart att hon pratar med sina kompisar om det. Troligen så är det för att ha något att prata om och kanske skratta åt som hon säger det, och det är så det är, inte mer med det. Dock så förväntar jag mig ändå att hon säger det till mig, för jag vill inte att hon ska vara besvärad i en så intim och känsloladdad akt som sex innebär. Jag måste få en chans att jobba på det.
Ser jag ut som en rosa elefant när jag kommer så utgår jag ifrån att det stannar mellan mig och tjejen. Du vet, i något slags ömsesidigt förtroende som gärna finns där när man idkar könsumgänge? Eller... när jag tänker efter så vet du nog faktiskt inte...

Citat:
Om Melas tidigare pojkvän har kolokompisar som han anser vara närstående vänner, så visst då kan han ju berätta det för dem. Via PM. För inte tror du väl att det är samma sak att lägga upp en tråd via ett publikt forum om personlig information som att säga det till en enda? Det är som att säga att det jag säger i förtroende till en vän likaväl kunnat basunerats ut på centralstationens PA-system under rusningstid.

Så självklart ser jag det opassande i att sprida sådan info publikt, men det är ju inte det vi pratar om. Här handlar det om vad man säger till sina närmaste vänner.
Frågan är vad som får dig att tro att du har rätten att avgöra hur känslig information om en annan person ska hanteras?

Det finns bara två alternativ. Antingen respekterar du andras privatliv, eller så gör du inte det. Om du respekterar andras privatliv så berättar du inte om dem för någon, såvida du inte vet att personen tycker det är okej. Respekterar du däremot inte det kanske du berättar för dina vänner, din mamma, fan och hans moster, Kolozzeum eller så basunerar du ut det på centralstationens PA-system.

Vad du gör i alla dessa fall är att fläka ut någons privatliv åt personer denne inte valt. Principen är den samma även om det så är din närmaste vän du berättar för eller ett publikt forum.

Citat:
Sedan är det givetvis en balansgång om vad man skriver i tråden. Topicen är ju att i ren allmänhet berätta roliga historier och händelser som utspelat sig under sex. Inte nödvändigtvis sitt eget sådant. Någon tog upp sina grannar som exempel. Det är ju att betrakta som ganska allmän information, då hela huset säkerligen hör det. Så länge som de inte säger exakt vilken lägenhet i vilket hus det är så tycker jag inte det är några problem.
Att berätta roliga historier i tråden är det självklart inget fel på, så länge de inte går att spåra till riktiga personer. Roliga sexanekdoter kan säkert alla skratta åt.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-12, 23:47   #100
Jense
Jensefisken
 
Jenses avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 17 846
jag Muuuade i lördags. fyfan vad kul det va.
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-13, 00:03   #101
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Det behöver inte vara svart eller vitt: Antingen berättar man för alla, internet, kompisar, m.m. eller så håller man allt till sig själv.
Jo, det är just svart eller vitt. Antingen respekterar du andra personers privatliv, eller så gör du inte det.


Citat:
Jag tycker att man helt enkelt får bestämma vem/vilka man vill berätta till.
Att du över huvud taget kommit över sådan information indikerar ett underförstått förtroende. I de flesta fall kan du förvisso bryta det utan att vara mer än kanske lite svinaktig - inget någon kan stämma dig för. En del information kan däremot vara potentiellt skadlig för personen om den sprids. Tänk om du t.ex. bor i det amerikanska bibelbältet, med en pojkvän som tycker om att klä sig i kvinnokläder. Du berättar för dina vänner, en såndär gemytlig fnissafton, och det sprider sig givetvis. Det skulle lätta kunna få den stackars karln ihjälslagen. Ooops?

Nu är lyckligtvis konsekvenserna sällan såpass allvarliga. Jag menar, det är säkert inte mer än halva Göteborg som vet allt om Mela's ex-pojkvänners penisar, och de flesta har säkert ändå rätt okej penisar så de slipper skämmas. Poängen är dock att en del information kan vara skadlig om den når fel personer. Du kanske inte ska ta på dig att avgöra när så är fallet?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-13, 00:04   #102
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jo, det är just svart eller vitt. Antingen respekterar du andra personers privatliv, eller så gör du inte det.

Att du över huvud taget kommit över sådan information indikerar ett underförstått förtroende. I de flesta fall kan du förvisso bryta det utan att vara mer än kanske lite svinaktig - inget någon kan stämma dig för. En del information kan däremot vara potentiellt skadlig för personen om den sprids. Tänk om du t.ex. bor i det amerikanska bibelbältet, med en pojkvän som tycker om att klä sig i kvinnokläder. Du berättar för dina vänner, en såndär gemytlig fnissafton, och det sprider sig givetvis. Det skulle lätta kunna få den stackars karln ihjälslagen. Ooops?

Nu är lyckligtvis konsekvenserna sällan såpass allvarliga. Jag menar, det är säkert inte mer än halva Göteborg som vet allt om Mela's ex-pojkvänners penisar, och de flesta har säkert ändå rätt okej penisar så de slipper skämmas. Poängen är dock att en del information kan vara skadlig om den når fel personer. Du kanske inte ska ta på dig att avgöra när så är fallet?
Nu överdriver du lite kanske?
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-13, 00:05   #103
Dnepr
Banned
 
Dneprs avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 829
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Nu överdriver du lite kanske?
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-13, 00:10   #104
pragmatist
Registered User
 
pragmatists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 3 024
För egen del slipper jag allt skvaller om mitt sexliv genom att vara så vansinnigt bra i sängen att alla tjejer vill bevara mig som deras egen hemlighet.
pragmatist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-13, 00:14   #105
Jense
Jensefisken
 
Jenses avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 17 846
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
För egen del slipper jag allt skvaller om mitt sexliv genom att vara så vansinnigt bra i sängen att alla tjejer vill bevara mig som deras egen hemlighet.
eller kanske så kass och ful att ingen vill nämna dig
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)