2006-12-14, 15:15
|
|
Devil Doll
Reg.datum: Sep 2005
|
Leanandtall ska bli biffandwide
Så gör jag då ett försök. Jag misstänker att en träningsjournal kan ge mig den motivationen jag behöver, bara att skriva upp lite siffror och så. Har tränat styrketräning sedan september 2005 och lyckats relativt bra med mitt mål, dvs att lägga på mig massa. Har legat på ett överskott när det gällt maten och har nog ökat ett par kg i msukler sedan starten. Vägde 59 när jag började, gick stadigt upp och vågen stod på 66 som mest. Men i somras rasade min motivation och min träningsfrekvens, mycket pga att jag inte gillar att släpa med sonen till gymmet och han var hemma (stod utan barnomsorg) nästan hela sommaren. Sen fick jag nytt jobb, hann inte träna som tidigare, började äta sämre, rasade i vikt. Blev sönderstressad, nästan utbränd och fick omprioritera mitt liv. Kom fram till bla att träning för mig är nödvändigt.
Förutom styrketräningen så tränar jag boxning (klassisk) upp till 3 ggr i veckan. Uppehåll nu dock, pga hjärtklappningar och tryck över bröstet som gör det svårt att andas ordentligt.
Pga en gammal axelskada tränar jag inte bröst separat, dvs bröstet får sin träning i tex armhävningar, chins osv, men jag kör tex ingen bänk, hantelpressar eller flyes.
Jag har kört mycket fria vikter och väldigt lite maskiner från början. Har börjat mer seriöst med marklyft, knäböj och utfall nyligen - har inte tränat ben på kanske ett halvår då jag lägger på mig benmuskler lite väl lätt + att jag tills nyligen cyklat ca 2 mil om dagen (varav halva sträckan med en 6-åring på pakethållaren) på en oväxlad cykel i den malmöitiska ständiga motvinden= KLUBBOR till ben... Men nu ska det börjas igen alltså.
Nuvarande vikt 59 kg
Längd 171 cm
Ålder 26 år
Tränat sedan sept 2005
Mål att avklara innan halvårsskiftet (dvs juli -07)
* Äta bättre igen, +/- 0 i energiintag/-förbrukning, ev. litet överskott
* 3 pass styrka i veckan även fortsättningsvis
* Kunna göra chins utan hjälp underifrån
* Bygga mer armar och axlar
* Kunna utföra alla basövningar (utom bänk) korrekt och börja lasta på lite vikt
* Skapa ett genomtänkt upplägg för halvåret (periodisering av något slag) och följa det
Vilodag idag. Sitter med sjuk träningsvärk i i princip hela kroppen. Har tjuvstartat lite på det kommande årets nystart. Känner mig jäkligt taggad!
|
2006-12-14, 20:17
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Men sedärja, efter myyyyyyyyycket tjat så kom tydligen journalen upp ändå!
Det med stressen låter ju sådär, om du nu upplever hjärtklappningar osv fortfarande så går det ju inte o låta bli o ställa sig frågande till nuvarande situation?
Bra mål du har satt upp, alla utom "bygga mer armar o axlar"... det är ju mer än vision, du kan ju omöjligt veta om du har uppnått målet eller inte  ... skulle ha satsat på någon styrkesats där istället kanske, så du har ngt o sträva mot (samtidigt som armar o axlar växer på kuppen).
Bra att du känner dig taggad iaf, nu väntar kolo på bilder på dina cykelben din gnu...
|
|
|
2006-12-14, 21:58
|
|
Devil Doll
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Men sedärja, efter myyyyyyyyycket tjat så kom tydligen journalen upp ändå!
Det med stressen låter ju sådär, om du nu upplever hjärtklappningar osv fortfarande så går det ju inte o låta bli o ställa sig frågande till nuvarande situation?
Bra mål du har satt upp, alla utom "bygga mer armar o axlar"... det är ju mer än vision, du kan ju omöjligt veta om du har uppnått målet eller inte  ... skulle ha satsat på någon styrkesats där istället kanske, så du har ngt o sträva mot (samtidigt som armar o axlar växer på kuppen).
Bra att du känner dig taggad iaf, nu väntar kolo på bilder på dina cykelben din gnu... 
|
Mer konkreta mål kommer. Har inte skrivit ner en siffra sedan april, så jag måste få lite koll på var jag ligger styrkemässigt först.
Bilder kommer! Tänkte att du skulle få knäppa en serie bilder när du kommer ner på januariträffen  (du kommer va? VA!?)
|
2006-12-20, 11:03
|
|
Devil Doll
|
Det här är ju pinsamt, men jag har inte hunnit träna sen jag öppnade journalen. Pisk ska jag ha. Sjukt mycket jobb nu, bortförklaring bortförklaring osv.
|
2006-12-24, 23:33
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Leanandtall
Det här är ju pinsamt, men jag har inte hunnit träna sen jag öppnade journalen. Pisk ska jag ha. Sjukt mycket jobb nu, bortförklaring bortförklaring osv.
|
JA.
Nya året ska du inleda med o röra på fläsket. Prioritera ffs.
|
|
|
2006-12-24, 23:34
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Leanandtall
Mer konkreta mål kommer. Har inte skrivit ner en siffra sedan april, så jag måste få lite koll på var jag ligger styrkemässigt först.
Bilder kommer! Tänkte att du skulle få knäppa en serie bilder när du kommer ner på januariträffen  (du kommer va? VA!?)
|
klart jag kommer på koloträffen i malmö, givet!
|
|
|
2007-01-04, 15:40
|
|
Devil Doll
|
Fett kass journal detta alltså.
Jag har varit sjuk hela jul och nyår. Först halsinfektion och sen en dunderförkylning. Hoppas vara igång lagom till Malmöträffen, då ska jag visa min otränade och bleka uppenbarelse.
|
2007-01-04, 18:41
|
|
Hottie!
|
Kul med jorunal! Du lär inte vara blekare och mer otränad än jag på träffen iallafall, det lovar jag!
Var tränar(tränade) du boxning?
|
|
|
2007-01-09, 10:35
|
|
Devil Doll
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Kul med jorunal! Du lär inte vara blekare och mer otränad än jag på träffen iallafall, det lovar jag!
Var tränar(tränade) du boxning?
|
Jag ÄR mest otränad och blekast, det är min upplevelse och den kan ingen ta ifrån mig!
Jag tränar på BK Fox.
|
2007-01-09, 10:59
|
|
Devil Doll
|
Efter två långdragna infektioner fick jag nog. Tog mig i kragen första dagen jag kände mig någorlunda ok, dvs idag, och stack till gymmet. Har just kommit hem, sitter och njuter av post-träningskänslan och suger i mig gainer.
Trots att motivationen var på 4 av 5 möjliga så blev det ett högst mediokert pass. Måste börja nånstans, dock sorgligt hur mkt jag tappat i styrka...
Jag körde 3 set rakt igenom.
Chins (maskin med hjälp underifrån, ingen aning vilken enhet de där siffrorna är i)
104*12
104*8
104*6
Alternerade bicepscurls
7,5*11
7,5*8 (fan, kändes tungt)
7,5*8
Hantelpress axlar sittande, (sorgligt att behöva börja dra i 7,5-orna igen. Jag som hade kämpat mig upp till 10-orna då innan jul)
7,5*15
7,5*12
7,5*8
Press i hiss, brett grepp/raka armar (tar på latsen, vet inte vad den heter)
20*7 (svaaag...)
15*14
15*7
Marklyft (tog det väldigt lugnt, svankade lite för mkt till en början men satte sen tekniken)
20*14
20*8 (pinsamt)
20*8 (här blev jag arg)
Baksida axel i maskin
10*14
10*14
10*12
Tricepspress i cable, smalt grepp
15*16 (lätt)
15*12
15*8
Mage, hängande benlyft (alt. åt sidorna/rakt fram)
kv*20
kv*20
kv*16
Hantelshrugs
12*20
12*15
10*12
Avslutade med 8 armhävningar, sen dog jag. Tänkte köra 3 set, men var helt slut. Lite stretching och sen cykeltur hemåt.
I prinicp låg jag 5-15 kg under vad jag brukar ta på alla övningar. Kändes inte kul att behöva dra i så låga vikter, men positivt att vara tillbaka på gymmet.
|
2007-01-09, 11:55
|
|
Devil Doll
|
Jag har glömt bort att redovisa lördagens träningspass. Var hemma hos pvn (aka gymhataren/innebandysnöret) och han fick mig taggad som fan - skulle han träna så skulle faaan inte jag vara sämre! Körde på med kroppsvikt och små hantlar.
Armhävningar (strikta)
17
15
10
Chins (lyfthjälp underifrån, jag inbillar mig att jag gjorde mestadelen av jobbet...)
12
10
8
Hantelpressar stående (axlar)
7*20 (tröttnade vid 20, hade orkat mer - lätta små hantlar)
7*20
7*15
7*12
Magövning, liggande med en person stånde över sig som "kastar" ens ben framför sig
15
12
10
Situps, med ena benet uppdraget och båda benen fasthållna
10 på varje ben = död
Kul att träna med killen!  Han skulle tyvärr aldrig sätta sin fot på ett gym.
|
2007-01-09, 15:42
|
|
Devil Doll
|
Träningsupplägg
När jag tränat igenom kroppen några gånger så kommer mitt upplägg att se ut som följer - helt egenpåfunnet och framprövat:
1. Axlar, trapz & triceps
2. Biceps, ben (fram-/baksida), gluteus maximus (mkt viktig! )
3. Rygg, underarmar, vader
Mage kommer att tränas med ett par set i veckan.
Jag kommer också att köra 3 set armhävningar efter varje träningspass, bara för att jag tycker det är coolt att kunna klämma en massa armhävningar  .
|
2007-01-09, 15:56
|
|
Devil Doll
|
Senaste bilderna
Här är de bilder som är nyast. Tagna för ett par månader sedan. Tanken är att jag ska få hjälp med att ta nya ganska snart. Fördelaktigt ljus ftw! *whistle*
|
2007-01-09, 16:03
|
|
Kissemiss
Reg.datum: May 2006
|
Ser riktigt bra ut!
Och dina tatueringar är inte o leka med. Skitsnyggt!
|
|
|
2007-01-10, 11:18
|
|
Devil Doll
|
Citat:
Ursprungligen postat av eleni
Ser riktigt bra ut!
Och dina tatueringar är inte o leka med. Skitsnyggt!
|
Tack! Bättre ska det bli.
Några timmar kvar på armen. Nästa vecka blir den klar, äntligen..
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:21.
|

|