2006-07-31, 14:32
|
|
Biffig User
Reg.datum: Jul 2006
|
Häng mage efter deffning?
Tjoho!, hur kan man undvika hänghud efter en viktnedgång?, väger just nu runt 107.. är väl hyffsat platt på överdelen av magen, men neder delen hänger lite och e tjock ;P. kan slänga upp en bild om så önskas.
Har hört att man ska duscha kallt?
Thx..
|
|
|
2006-07-31, 15:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Det beror lite på hur mycket det är som hänger. Är det mycket så finns tyvärr inget man kan göra åt det mer än operation. Det är ett väldigt vanligt problem hos personer har genomgått en gastric bypass operation. Dem har ett forum på http://www.viktop.se/viktop/. Du kan gå in där och fråga hur dem har löst det.
Om det är lite så kan det snygga till sig själv efter ett tag. Finns en massa krämer som stramar ut huden lite. Jag har aldrig hört något om någon slags huskur som skulle kunna hjälpa. Men sen är jag ingen expert på området heller
|
|
|
2006-07-31, 16:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Hej!
Jag tror inte att du kan påverka hänghuden nämnvärt, utan du får helt enkelt leva med den lösa huden kring magen. Visserligen kan den dra åt sig lite efter en kraftig viktnedgång, men oftast blir det en del kvar som tyvärr bara "hänger".
Enda sättet att motverka detta är antagligen operation, vilket antagligen inte kommer se mer estetiskt tilltalande ut, med tanke på ärr o.s.v. Mitt råd är att vänta ett tag och se om huden drar åt sig, och glädja dig åt din viktnedgång och ditt nya lättare jag!
|
|
|
2006-07-31, 16:30
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
det som hänger får du nog leva med,vet inte om du får leva med det resten av livet,men ett bra tag får du nog leva med det.
både syrran och jag är sånna som gått ner mycket i vikt(jag 2 ggr,145-85, och syrran ett antal ggr mer),vi båda(när vi är smala) får också så att det hänger nere på magen.
syrran har nu varit smal i över 5 år och hon har fortfarande lika mycket häng som den dagen då hon var klar med bantningen(möjligtvis en aningen mindre,har ej tittat så noga).
så tyvär är det nog så som dom säger,operation är nog det som gäller,om det nu inte finns nån sallva eller liknande.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2006-07-31, 16:45
|
|
Biffig User
|
Förfan, låter inte bra alls.... nu blev man ju lite deppig;P..
Men min mage hänger inte sååå mycket, ser ba ut som en fettklump vid nederdelen av magen.
Om vi säger såhär, jag går ner 10kg till på 4månader, sedan börjar jag och hååårdträna och försöka lägga på mig 10kg på några månader för o bygga upp muskler. Kommer man fortfarande ha lika mycket häng om man kontrar med att bygga större muskler runt om hela kroppen?
Sorry för de konstiga frågorna 
thx..
|
|
|
2006-07-31, 16:50
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Det går inte att säga i förväg.
Många som gått ner mycket i vikt kring midjan får lära sig att leva med överflödig hud och lite kvarvarande fett i och med ett större antal fettceller. Särskilt om striae föreligger, vad gäller huden.
Kalla duschar har inget med saken att göra alls.
|
|
|
2006-07-31, 16:54
|
|
Biffig User
|
ajdå, men glömde tillägga att jag är hyffsat muskulös.. men det hjälper nog inte så mkt;P.. Aja ska prova med det jag skrev innan, och så får jag se hur det går...
|
|
|
2006-07-31, 17:13
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Grub eller någon annan expert får gärna rätt mig om jag har fel, men är det inte normalt att man blir slappare i hullet vid viktnedgång? Jag har iaf fått intrycket av att själva volymen är det som försvinner sist, medan man först tappar massa eller densitet - om ni förstår vad jag menar. Alltså, att man blir först slappare, sen mindre. Fast det kanske bara är som jag inbillar mig?
|
|
|
2006-07-31, 17:42
|
|
Way of the ape
Reg.datum: Oct 2001
|
läste förr att det kunde ta upp till 7 år för huden att dra ihop sig med. sant eller ej vet jag ej
|
|
|
2006-07-31, 18:54
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Om man opererar bort magens överflödiga hud (och fett), borde då inte antalet fettceller minska?
|
|
2006-07-31, 19:00
|
|
Honorary Member.
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Masters
Förfan, låter inte bra alls.... nu blev man ju lite deppig;P..
|
Jag har en killkompis som gått ner en j-a massa på kort tid, och han sa att det tog väldigt lång tid innan huden drog ihop sig, men drog ihop sig det gjorde den till slut. Och han vart erbjuden en sån där hudoperation, vilket han avböjde. So don't be sad.
|
|
|
2006-07-31, 19:09
|
|
Framgång
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Om man opererar bort magens överflödiga hud (och fett), borde då inte antalet fettceller minska?
|
Jo om man gör en såkallad fettsugning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pejij
Slår i lite vispgrädde i gainern ibland. Då är det fest!!
|
|
|
|
2006-07-31, 19:17
|
|
Biffig User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L
Jag har en killkompis som gått ner en j-a massa på kort tid, och han sa att det tog väldigt lång tid innan huden drog ihop sig, men drog ihop sig det gjorde den till slut. Och han vart erbjuden en sån där hudoperation, vilket han avböjde. So don't be sad.
|
Känns bra att höra
|
|
|
2006-07-31, 20:05
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L
|
Hur stor viktnedgång var det, hur mycket lös hud fick han och hur lång tid tog det?
Frågor, frågor, frågor.
|
|
|
2006-07-31, 20:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Nu har jag antagligen fel men är det inte bara när man går ner jävligt snabbt ivikt som inte huden hinner med att dra åt sig? För jag har dock gått ner 15 kg utan att sett någe hängande hud
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:17.
|

|