2009-05-15, 05:22
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2008
|
Styrketräning + cardio = Fel, men hur mycket fel?
Ja, man läser ju från och till här i trådarna om att cardio både efter eller före styrketräningen motverkar varandras signaler och försämrar bla bla bla...
Men man får ju aldrig veta någon siffra? Även en helt vild gissning hade vart fin..
Jag har motivations problem när det gäller styrketräningen dessvärre och att veta om detta hjälper inte. Jag har massvis med fritid i sommar och planerar att träna på varje dag bortsett från 1 vilodag per vecka.
Oavsett, jag är alltså ute efter någon form av siffra vad det gäller just "motverkningen". Hur illa är det? <--- Detta är min ENDA fråga, man brukar få svar man inte har bett om när man skriver här.
Tack till er som svarar!
Fel forumsdel, suck sorry!
Senast redigerad av Fearstrike den 2009-05-15 klockan 05:23.
Anledning: Fel forumsdel, suck sorry.
|
|
|
2009-05-15, 05:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fearstrike
Oavsett, jag är alltså ute efter någon form av siffra vad det gäller just "motverkningen". Hur illa är det? <--- Detta är min ENDA fråga, man brukar få svar man inte har bett om när man skriver här.
|
Du kommer få det tråkiga standardsvaret men något annat kan heller inte ges. Det ÄR dosrelaterat punkt slut.
På samma sätt som man inte kan svara på "Hur mycket påverkar min fylla min träning?" kan man inte ge ett konkret svar här. Det är på tok för mycket omkringliggande faktorer och på tok för varierande utifrån hur träningen läggs upp och din fysik.
Så tyvärr, mer än att jag tror korta högintensiva konditionspass så långt från styrketräningen som möjligt är det minst ogynnsamma kan jag inte säga.
Den här tråden kanske ger någon form av kvantifiering men inte värt att applicera på dig troligtvis.
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...hlight=samtida
Och här är den stora tråden i ämnet. Vet inte om du kan se några siffror där som lugnar nerverna.
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...hlight=samtida
|
|
|
2009-05-15, 05:38
|
|
Banned User
|
Lät kanske lite fel när jag skrev det, jag syftade mer på att folk skulle börja kommentera annat, t.ex. kring hur mycket jag tränar å sånt. Alltså off topic.
Ska kika runt
|
|
|
2009-05-15, 05:47
|
|
Banned User
|
Men då måste jag ändå fråga en sak som jag inte hittar svar på; Jag deffar fortfarande, jag styrketränar för att behålla muskelmassa (vilket har gått åt helsicke men det beror på mig själv och vilket tempo jag har haft) men är all form av cardio lika motsatta signaler ändå?
Alltså, kan man ändå styrketräna för att behålla muskelmassa under deff, utan att cardion sabbar dess signaler?
|
|
|
2009-05-15, 06:22
|
|
Banned User
|
Jag har efter cirka 20 sidor hittat på ett ungefär det svaret jag var ute efter.
Släng tråden om ni vill :>
Tack eddie
|
|
|
2009-05-15, 06:50
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Jag har efter cirka 20 sidor hittat på ett ungefär det svaret jag var ute efter.
Släng tråden om ni vill :>
Tack eddie
|
Så du ignorerade 19 sidor med korrekta svar för att hitta det enda missledande?
|
2009-05-15, 06:53
|
|
Banned User
|
Snarare att jag inte hittade det missledande och gav upp till slut. Det tog mig dock cirka 20 sidor att inse ja. Då tråden e gammal som satan så tyckte jag det vore värt och leta efter uppdateringar på första studien.
I vilken värld var det nödvändigt att gå in i tråden och fråga detta? Det är ju ännu mer löjligt än att jag är envis och ställer en fråga i onödan.
|
|
|
2009-05-15, 07:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Då tråden e gammal som satan så tyckte jag det vore värt och leta efter uppdateringar på första studien.
|
Menar du att artikeln som publicerades november 2006 är gammal som satan? Vi pratar om två och ett halvt år här, hur enorma skillnader tror du egentligen det har skett sedan dess?
|
|
|
2009-05-15, 07:31
|
|
Banned User
|
Jag har ingen aning och är dåligt insatt, men jag tyckte det lät gammalt ja. Konstigt att du ens frågar med tanke på att du vet på ett ungefär hur kass kunskap jag har i dessa områden?
|
|
|
2009-05-15, 07:35
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag har ingen aning och är dåligt insatt, men jag tyckte det var gammalt ja. Konstigt att du ens frågar med tanke på att du vet på ett ungefär hur kass kunskap jag har i dessa områden?
|
Nej det var inte alls en konstig fråga. Jag bara undrade om det verkligen var så du menade för det är i alla fall inte gammalt och det verkar ju nästan som om du tycker trådens information då var förlegad.
Du behöver inte sura till. Jag har försökt ge dig svar i en tråd du startat där svaret redan finns i hur många trådar som helst. Jag kunde ha skrivit "SÖK FÖR FAN!" men försökte ge ett svar istället.
|
|
|
2009-05-15, 07:43
|
|
Banned User
|
Fine, men varenda jäkla gång jag söker på något så får jag upp 40 000 journaler och aldrig något vettigt. Kanske buggar, jag vet inte.
|
|
|
2009-05-15, 07:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Lär dig använda sökfunktionen bättre ist för att klaga och bli sur på folk som faktiskt hjälper dig.
|
2009-05-15, 07:49
|
|
Registered User
|
Citat:
Fine, men varenda jäkla gång jag söker på något så får jag upp 40 000 journaler och aldrig något vettigt. Kanske buggar, jag vet inte.
|
Du får konkretisera din sökning. Välj vilket forum, välj om ordet i fråga enbart skall ingå i titeln eller hela inlägget, välj om du vill hitta en tråd startad av en viss medlem och/eller med ett ord från just den medlemmen.
I det här fallet kunde du t.ex. valt forumet för träning, ämne som startats av King Grub och sökordet konditionsträningen. Själv använde jag ordet " samtida" och trådar med det ordet i titeln. Mer exakt än så behövde jag inte vara.
Men jag vet inte varför jag hjälper till egentligen, du verkar ju bara klaga ändå. Jag är inte anställd här om du tror det, försöker bara vara lite schysst.
|
|
|
2009-05-15, 07:49
|
|
Banned User
|
Yes sir!
Edit: Det där var rätt intressant information dock, en stor skillnad i vad jag fick upp denna gången. Däremot stoppar sökmotorn mig nästan precis hela tiden när jag skall söka och vill att jag skall vänta 15 sec (trots att jag såklart väntat flera minuter eller inte sökt alls innan ens samma dag, och nej jag klickar inte flera gånger)
Ja kör vista 64bit me explorer 64bit, kan kanske ha med det att göra. Allt annat på forumet funkar fint dock.
Senast redigerad av Fearstrike den 2009-05-15 klockan 07:52.
|
|
|
2009-05-15, 07:51
|
|
Banned User
|
Citat:
Yes sir!
|
sagt på kaxigt eller ödmjukt vis?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:27.
|

|