Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-08, 09:33   #1
persson93
Registered User

persson93s avatar

Reg.datum: Jun 2010
Tips på musik till BP pass.

Hej allihopa, nu är det så att jag har fått i uppgift av mitt gymnasie program (Hälsa friskvård) att sätta ihop ett BP pass och hålla det för medelålders arbetare (SSAB) och skulle behöva lite tips på musik till passet!

Jag vet vad dom flesta tycker om BP här, jag säger inte att det är bra, men måste man så måste man, det går ju på betyget trotsallt..

Så har ni nån bra musik, skriv gärna ner några låtar här!
Tack på förhand /Rasmus
persson93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 09:37   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Seriös tråd, seriös fråga. Fyll den inte med "lustiga" kommentarer.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 09:50   #3
kaer
Gillar just DIG!

Reg.datum: May 2005
Du kan inte bara gå på ngt bodypumppass (eller skivstångsgympa heter det väl på F&S) och ta de låtarna och upplägg rakt av?

Var sjukt länge sen jag spelade bodypump, men kommer ihåg att de körde
'let me entertain you' med robbie williams som 'bicepslåt'

Inget pass var väl komplett utan Bon jovi (keep the faith t ex) eller E-Type.

Senast redigerad av kaer den 2010-09-08 klockan 09:53.
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 09:53   #4
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
Ela väl bara ta random dunka-dunka från listorna?

Eller för ett gäng medelålders män så kanske rock funkar, inte screamo o sånt, utan typ Bruce Springsteen, AC/DC, D.A.D. och sen avsluta med lugnare låtar. Shrug egentligen, jag bara gissar
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 09:54   #5
Herr Oberst
Registered User

Herr Obersts avatar

Reg.datum: Jan 2007
Ser ut som om det passar till sånt där pump-pass

Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 10:02   #6
Saber
Registered User

Sabers avatar

Reg.datum: Jul 2010
Alternativt kan du, som Kaer var lite inne på, ta dig till närmaste gym/gymen och kontakta några instruktör för närmare tips och råd. Då kan du också få svar direkt på de frågor som du kan tänkas ha, tror att det skulle hjälpa dig oerhört mycket!

Jag hoppas att du lyckas med uppgiften väl och får ett högt betyg!
Saber är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 10:13   #7
persson93
Registered User

persson93s avatar

Adama, vilka dunka dunka listor syftar du på? känner inte till många så något tips skulle vara uppskattat, alt. spotify länkar!

Till saber och kaer, jag ska göra det! men har ingen tillgång just nu, så vände mig till kolo panelen!
Gammal 2010-09-08, 12:31   #8
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av persson93 Visa inlägg
Adama, vilka dunka dunka listor syftar du på? känner inte till många så något tips skulle vara uppskattat, alt. spotify länkar!

Till saber och kaer, jag ska göra det! men har ingen tillgång just nu, så vände mig till kolo panelen!
Tjaa, P3 tracks finns väl fortfarande kvar? ;> Robyns discodunk ligger #1
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 12:39   #9
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Jag antar att en del i uppgiften är att du ska upptäcka att Bodypump har färdiga program med musik som instruktörer bör köra.

Annars så kör på något som du står ut med själv och ta inte bara topplistemusik utan blanda upp det med lite överraskningar av lite äldre slag.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 12:45   #10
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
BP är egentligen ett varumärke, så man kan/får som instruktör inte blanda och ge efter eget skön, utan håller sig till den musik som släpps från LesMills (det är dock OK att blanda runt med musik från "gamla" BP-pass). Googla "body pump tracklist". Jag har inte hört nuvarande pass (75?), men det förra hade kräksdåliga rygg- och bicepslåtar (Don't speak, Boom-boom-pow), ta inte dem.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 13:13   #11
persson93
Registered User

persson93s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Jag antar att en del i uppgiften är att du ska upptäcka att Bodypump har färdiga program med musik som instruktörer bör köra.

Annars så kör på något som du står ut med själv och ta inte bara topplistemusik utan blanda upp det med lite överraskningar av lite äldre slag.
Jo, nog vet jag att det finns färdiga program, men vi fick i uppgift att sätta ihop ett eget "pass" bestående av dom vanliga BP övningarna, men vi fick välja egen musik! Ja, ska försöka hitta några bra gamla godingar, tror gubbarna kan uppskata det lite mer än techno

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
BP är egentligen ett varumärke, så man kan/får som instruktör inte blanda och ge efter eget skön, utan håller sig till den musik som släpps från LesMills (det är dock OK att blanda runt med musik från "gamla" BP-pass). Googla "body pump tracklist". Jag har inte hört nuvarande pass (75?), men det förra hade kräksdåliga rygg- och bicepslåtar (Don't speak, Boom-boom-pow), ta inte dem.
Om det nu är så att vi inte får det, så ger då våra lärare fan i det jo du, boom-boom-pow har vi fått höra ett xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx antal gånger på våra pass med klassen..... Ska kolla upp bodypump tracklist!
Gammal 2010-09-08, 14:29   #12
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av persson93 Visa inlägg
Om det nu är så att vi inte får det, så ger då våra lärare fan i det jo du, boom-boom-pow har vi fått höra ett xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx antal gånger på våra pass med klassen..... Ska kolla upp bodypump tracklist!
Jag menade inte att det skulle gälla er; det är ju inte som att ni är en anläggning som köpt in LesMillskonceptet. Det var mer som en förklaring på hur BP funkar (jag gissar att er lärare förenklar och kallar allt inom genren för " BP", även om det eg. är ett varumärke). ¨

Om du väljer musik, observera tempot, så att det stämmer (du kan använda ett Les Mills-pass som mall). Klocka musiken (antal taktslag/minut), det är INTE alltid som ens egen "känsla" av hur snabbt musiken går stämmer med verkligheten.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-08, 14:42   #13
persson93
Registered User

persson93s avatar

Ahaa, okej! Jo, vi har fått lite info ang. tempot i musiken, fast dock väldigt klent, får väl se hur detta slutar...

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:29.