Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-07, 18:07   #1
Haeffner
Registered User

Haeffners avatar

Reg.datum: Aug 2007
Tips på "fettförbrännare"

Jag vet att många eller nästan alla av dessa produkter han ingen eller minimal påverkan i slutändan.

Det jag undrar är om det finns något fettförbrännande kostillskott som ni kan rekomendera och då tänker jag framförallt på något tillskott som höjjer termogenesen märkbart.

Andra saker som i teorin skulle kunna vara bra är om den inehåller kaclium och eller/chitosan eller något annat som ska kunna "binda" fett.

Är framförallt ute efter den termogenetiska effekten och att den är hög.
Tips?
Använd varje tjej som en byggnadsställning för ditt självförtroende.
Haeffner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 18:11   #2
Per B
Förortsbygge

Per Bs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Gå till närmaste indiska restaurang och beställ nåt med 3 stjärnor på! :-) Faktum är väl att just starka kryddor verkar vara bland de mest effektiva.
Per B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-07, 19:04   #3
Haeffner
Registered User

Haeffners avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Per B Visa inlägg
Gå till närmaste indiska restaurang och beställ nåt med 3 stjärnor på! :-) Faktum är väl att just starka kryddor verkar vara bland de mest effektiva.
Nåt med sjukt mycket jordsnötssås kommer göra under för deffen Hehe

Jodå kryddor ökjar ju på termogenesen som bara den och undrar då vad det finns för piller där man kastat i många av dessa starka kryddor i en och samma tablett.
Gammal 2008-03-08, 08:09   #4
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Haeffner Visa inlägg
Jodå kryddor ökjar ju på termogenesen som bara den och undrar då vad det finns för piller där man kastat i många av dessa starka kryddor i en och samma tablett.
Kärnorna i chilifrukt är ju i storleksordningen av suketter typ. Ät såna och du får i dig koncentrerat capsaicin, inget jag rekommenderar men om du ändå är ute efter småsaker som knappt gör någon skillnad alls kan du ju likagärna köra på det som något annat kosttillskott som är dyrare och ger lika marginell påverkan.

Koffein, grönt té extrakt finns ju annars och är bevisat termogent, även nikotin om hälsan är dig obetydlig.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 10:01   #5
Haeffner
Registered User

Haeffners avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Kärnorna i chilifrukt är ju i storleksordningen av suketter typ. Ät såna och du får i dig koncentrerat capsaicin, inget jag rekommenderar men om du ändå är ute efter småsaker som knappt gör någon skillnad alls kan du ju likagärna köra på det som något annat kosttillskott som är dyrare och ger lika marginell påverkan.

Koffein, grönt té extrakt finns ju annars och är bevisat termogent, även nikotin om hälsan är dig obetydlig.
Ok så det blir enligt dig väldigt marginella skillnader?
Läste nån stans att man med en riktigt kryddstark kost kan öka termogenesen med 100-250kcal/dag vilket i mina öron låter lockande.

Hälsan är viktig så nåt nicotin blir det la inte.
Gammal 2008-03-08, 10:08   #6
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Citat:
Ok så det blir enligt dig väldigt marginella skillnader?
Läste nån stans att man med en riktigt kryddstark kost kan öka termogenesen med 100-250kcal/dag vilket i mina öron låter lockande.
Vilka mängder pratar vi om och vart stod det? Finns ju gränser för vad som är gott och vad ens mage klarar av också.

Att käka chilipepparkärnor hela dagarna lär ju inte vara så trevligt.
Gammal 2008-03-08, 10:50   #7
Haeffner
Registered User

Haeffners avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Vilka mängder pratar vi om och vart stod det? Finns ju gränser för vad som är gott och vad ens mage klarar av också.

Att käka chilipepparkärnor hela dagarna lär ju inte vara så trevligt.
Var en artikel av paulun, "Fatburners i maten" tror jag den hette, varken helt ny eller detaljerad men den fångade mitt intresse.
Gammal 2008-03-08, 17:50   #8
Racso
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Var en artikel av paulun, "Fatburners i maten" tror jag den hette, varken helt ny eller detaljerad men den fångade mitt intresse.
Den farbrorn hittar på mycket, eller ska snarare säga att han är VÄLDIGT selektiv när det gäller källor...
Racso är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-08, 17:59   #9
Haeffner
Registered User

Haeffners avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Racso Visa inlägg
Den farbrorn hittar på mycket, eller ska snarare säga att han är VÄLDIGT selektiv när det gäller källor...
Hehe sant sant, men viss kunskap måpste ju karl ha och allt han skriver kan ju inte vara bluff, båg och lögn.
Gammal 2008-03-08, 18:19   #10
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Citat:
Hehe sant sant, men viss kunskap måpste ju karl ha och allt han skriver kan ju inte vara bluff, båg och lögn.
Som sagt, kunnig men väldigt selektiv med källor och knappast sen med att lyfta fram saker som mer betydelsefulla än dom egentligen är om resultatet gagnar honom.

Vilket han såklart gör helt rätt i med tanke på att han är en affärsman och allt annat vore ju dumt. Det betyder dock inte att allt ska köpas med hull och hår av de som läser.
Gammal 2008-03-10, 06:18   #11
AmericanDragon
Registered User

AmericanDragons avatar

Reg.datum: Dec 2007
Lånar tråden lite:

t ex fettförbrännar-pillren: hydroxcut från musletech är det inte värt att köpa tycker ni eller hur mycket hjälper det egentligen?
AmericanDragon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-10, 07:10   #12
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Citat:
Ursprungligen postat av AmericanDragon Visa inlägg
Lånar tråden lite:

t ex fettförbrännar-pillren: hydroxcut från musletech är det inte värt att köpa tycker ni eller hur mycket hjälper det egentligen?
Vad som är värt att köpa får ju du som konsument avgöra genom att ställa pris mot verkan. Självklart är effekten minimal och trolitvis inte märkbar. Priset ganska högt.

Men ingen annan kan ju säga om du lägger dom pengarna på något som är "värt" det eller ej, jag skulle dock aldrig ens komma på tanken. Ville jag "optimera" med fettförbränning skulle jag åstadkomma energiunderskott och leva på en kost med mycket mjölkprodukter, stark mat, mycket kaffe och fet fisk. Då skulle jag slippa göra några stora förändringar på varken kosten eller plånboken.
Gammal 2008-03-13, 23:07   #13
Litecore
Registered User

Litecores avatar

Reg.datum: Sep 2006
men jag lånar väl tråden lite jag också eftersom jag precis köpt upp mig på ett
gäng LEAN från "yours truly" som jag tänkte utvärdera den kommande månaden..
problemet är bara att jag inte har nån direkt tidigare erfarenhet av liknande
produkter, förutom Diet Fuel från Twinlab som jag tyckte hjälpte lite i alla fall.
men det kan såklart vara placebo lika gärna också (läs: förmodligen) hehe

dock står det inget på LEAN-burken om hur kapseln ska intas utan bara att
det inte är bra att käka fler än tre om dagen och inte för nära på läggdags.
Diet Fuel:en skulle man ta tillsammans med en måltid så jag kör på det igen
Litecore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 01:31   #14
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Reg.datum: Dec 2003
En kompis till mig provade "Shreaded" (tror jag det hette). Enligt honom jävligt bra även fast han själv anade viss placebo. Dyrt, effekt och piller varade bara några dagar.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 20:18   #15
larkan
Registered User

Reg.datum: Jan 2008
haha Äter min farsa något starkt så svettas han mer än jag när springer, antar att det är riktig fettförbrännare eller något
larkan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:14.