Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-13, 10:05   #1
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Fettförbrännare: finns det några som inte verkar genom att vara aptithämmande?

Kalorier in och kalorier ut.

Äter man mindre, går man ner i vikt. Så fungerar de flesta viktminskningspreparat och fettförbrännade: du äter helt enkelt mindre. Klart det funkar. Sämre varianter gör dig illamående: du äter mindre -> du går ner i vikt. Skitbra.

Vad jag undrar: finns det kosttillskott som gör att andelen fett konta fettfri massa som förbränns blir större? En riktig "fettförbrännare" alltså, och inte ett aptithämmande preparat. När man går ner i vikt vill man ju att så mycket som möjligt är fett och vi äter mycket protein och tränar tungt för att det ska bli så.

Men vilka tillskott hjälper till, och är bevisat effektiva för att vår viktminskning ska bli så kvalitativ som möjligt? Motivationshöjare/presationshöjare etc. är ej vad som efterfrågas i detta fall.

Eiselt, Fairing? What's the latest?

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-13, 10:16   #2
HenrY
Registered User

HenrYs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Har inget bra svar på frågan då jag inte är speciellt insatt.

Men tycker du att de prestationshöjande/fettförbrännande preparaten som finns på marknaden verkligen påverkar dig negativt genom att hämma din aptit så mycket att du äter För lite?

Jag har då aldrig upplevt så stark aptithämmande effekt att det skulle påverka nämnvärt!
HenrY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-13, 10:19   #3
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av HenrY Visa inlägg
Har inget bra svar på frågan då jag inte är speciellt insatt.

Men tycker du att de prestationshöjande/fettförbrännande preparaten som finns på marknaden verkligen påverkar dig negativt genom att hämma din aptit så mycket att du äter För lite?

Jag har då aldrig upplevt så stark aptithämmande effekt att det skulle påverka nämnvärt!
Detta var inte poängen. (rädslan för att äta för lite)

Motivationen och disciplinen är inget problem för mig. Jag behöver varken motivationshöjare eller aptithämmande för att träna eller hålla mig till kostplanen.

Därför undrar jag om det finns preparat som gör viktnedgången så kvalitativ som möjligt?

That's the point!

Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Gammal 2007-10-13, 10:20   #4
HenrY
Registered User

HenrYs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Detta var inte poängen. (rädslan för att äta för lite)

Motivationen och disciplinen är inget problem för mig. Jag behöver varken motivationshöjare eller aptithämmande för att träna eller hålla mig till kostplanen.

Därför undrar jag om det finns preparat som gör viktnedgången så kvalitativ som möjligt?

That's the point!
Aha ok, sorry. Undrade bara!

Får vänta tills de kunniga ser tråden!
HenrY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-13, 10:22   #5
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av HenrY Visa inlägg
Aha ok, sorry. Undrade bara!

Får vänta tills de kunniga ser tråden!
Det var säkert jag som uttryckte mig otydligt! Nu har du hjälpt mig vara ännu mer specifik. De e najs.

Citat:
Gammal 2007-10-13, 10:36   #6
paddanboy
Registered User

paddanboys avatar

Reg.datum: Aug 2005
Ja det finns sådana "fettförbrännare"...

Koffein är väl ett exempel... dock oftast marginella skillnader.
paddanboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-13, 10:39   #7
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Vatten.

http://jcem.endojournals.org/cgi/con...ull/88/12/6015

http://jcem.endojournals.org/cgi/con...ract/92/8/3334

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-13, 10:53   #8
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
EAA (visserligen ingen fettförbrännare), bör vara rätt vettigt. Men det vet du säkert redan.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-13, 11:08   #9
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
EAA (visserligen ingen fettförbrännare), bör vara rätt vettigt. Men det vet du säkert redan.

Jag får 300 g BCAA på måndag. Fatta hur grov och rippad jag kommer bli.

Citat:
Gammal 2007-10-13, 11:21   #10
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Det kanske är kontroversiellt, men...

Nikotintuggummi?
Nikotinplåster?

Ger det bra effekt på fettkatabolismen eller väldigt ospecifikt på "förbränningen"? Som sagt, att gå ner i vikt är inte problemet.

Sen tror jag ju att jag är så hardcore att jag kommer kunna sluta direkt.

Citat:
Gammal 2007-10-13, 13:18   #11
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Det kanske är kontroversiellt, men...

Nikotintuggummi?
Nikotinplåster?

Ger det bra effekt på fettkatabolismen eller väldigt ospecifikt på "förbränningen"? Som sagt, att gå ner i vikt är inte problemet.
Mig veterligt är nikotinets metabola effekter just dom som du i grundposten INTE tänker på, d.v.s. ger en högre ämnesomsättning rent allmänt (förbrukar alltså lite mer kcal) samt att det är aptithämmande för många och har anorektisk inverkan.

En kalciumrik kost under deff tros ju påverka fettoxidationen vid kcalunderskott, likaså omega-3 tror jag (vet att det finns någon tråd om just omega-3 och fettoxidation men jag hittade den inte).

Om kalcium:
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...44&postcount=1

Senast redigerad av Eddie Vedder den 2007-10-13 klockan 13:27.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-13, 13:23   #12
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Mig veterligt är nikotinets metabola effekter just dom som du i grundposten INTE tänker på, d.v.s. ger en högre ämnesomsättning rent allmänt (förbrukar alltså lite mer kcal) samt att det är aptithämmande för många och har anorektisk inverkan.

En kalciumrik kost under deff tros ju påverka fettoxidationen vid kcalunderskott, likaså omega-3 tror jag (vet att det finns någon tråd om just omega-3 och fettoxidation men jag hittade den inte).

Om kalcium:
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...44&postcount=1
Oh! Mycket bra. Tack för detta.

More? Fairing? Eiselt? Vad finns det för nya saker med roliga kemiska namn som ni stoppar i era produkter?

Citat:

Senast redigerad av Eddie Vedder den 2007-10-13 klockan 13:26.
Gammal 2007-10-13, 13:25   #13
Handcuff
Registered User

Reg.datum: Oct 2006
Vad du än hittar så kommer effekten att vara lika marginell som att skippa hissen en gång i veckan eller promenera 100m extra på promenaden....ungefär Eller äta en köttbulle mindre ikväll.
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-13, 13:27   #14
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff Visa inlägg
Vad du än hittar så kommer effekten att vara lika marginell som att skippa hissen en gång i veckan eller promenera 100m extra på promenaden....ungefär Eller äta en köttbulle mindre ikväll.
Det vet du faktiskt ingenting om. Men du är välkommen att spekulera.

(åter igen: det här handlar inte om viktnedgång, utan om omfördelning av förbränning)

Citat:

Senast redigerad av Sheogorath den 2007-10-13 klockan 13:29.
Gammal 2007-10-13, 13:34   #15
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff Visa inlägg
Du har en poäng även om du överdriver. Jag är övertygad om att man kan påverka betydligt mer än så med lagliga preparat och utan att göra något sjukt extremt.

Koffeintabletter och grönt té extrakt t.ex. Detta plus mycket stark mat. Då är jag övertygad att man ökar sin energiförbrukning mer än vad som motsvaras av en köttbulle. Om sen inte hälsan och plånboken har så hög prioritet finns ju mer extrema tillvägagångssätt förstås. Men även i dessa extremfall pratar jag fortfarande om lagliga substanser dock.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:33.