Citat:
Ursprungligen postat av Grapefrukt
Ett problem är dock att jag har massa slappt fett kring bröst, mage och armar. Några tips för att få detta att försvinna?
|
Du måste banta bort fettet, hårt men sant.

Ingen särskild metod kommer få ditt fett att försvinna på särskilda ställen, att totalt sett förlora fettvikt kommer innebära att fett även frisätts från dom ställen du nämner. Dock kan du ha oturen att fettförlusten blir större på ställen du inte känner att du vill ha bort lika mycket på.
Vart ens fett lagras och frisätts i mer eller mindre mängd varierar från individ till individ, det enda som gäller oss alla är att vi förlorar fett vid kaloriunderskott och lägger på oss fett vid kaloriöverksott.
Citat:
Jag har börjat springa i hopp om att få bort fettet, men har hört att springning och styrketräning inte riktigt går hand i hand så att säga. Stämmer detta? Vore det bättre att gå i raskt tempo istället för att springa?
|
Löpning förbrukar mer energi under samma tid som promenader och underlätar ju således din viktnedgång. Att konditionsträna stenhårt och samtidigt sträva efter en toppfysik är inget att räkna med.
Om du dessutom vill banta kommer du inte kunna
bygga i vilket fall. Ett kaloriunderskott omöjliggör muskeltillväxt.
Citat:
Jag har druckit O'boy febrilt i mer än halva mitt liv. En dålig vana som fortfarande sitter i. Är detta en potentiell faktor till mitt slappa fett? Skulle det göra stor skillnad att sluta helt med det?
|
Det innehåller energi, ganska mycket energi i förhållande till vilken liten mättnadskänsla det ger. Tar du bort det utan att ersätta med annan mat gör det ju en viss skillnad. Ersätter du dock din o'boy med samma mängd kcal innebär det samma sak, oavsett om du ersätter med lika mycket kcal från broccoli.
O'boy i sig kommer inte göra dig fet, en kost som i sin helhet resulterar i ett energiöverskott är vad som innebär fettökning.
Citat:
Jag är också helt kass på kost. Lite tips på vad och hur många gånger om dagen jag ska äta? Gärna specifika maträtter, frukter etc.
|
Tre måltider om du vill, sex måltider om du vill, kanske fem? Helt individuellt och spelar ingen roll. Du går efter vad du själv vill.
Angående särskild mat bör du söka rätt på det själv. Finns hur mycket som helst att hitta.
Citat:
Eftersom jag strävar efter att bygga muskler och gärna vill få bort fettet undrar jag om det finns några kosttillskott ni rekommenderar?
|
Nej.
Eftersom dom båda inte kan åstadkommas samtidigt. Dessutom har du just nu så dålig koll på kosten att du bör lära dig ordentligt om den biten innan du börjar lägga dina förhoppningar till tillskott som gör ytterst liten skillnad.
Bara min syn och mina tips, inget att följa slaviskt eller ta bokstavligt. Vill bara hjälpa till så gott jag kan.
Lycka till!