Jaha, dags för en journal då där jag kan presentera min träning som är väldigt mottaglig för kritik och kommentarer!
Ålder: 22
Vikt: 88
Längd: 183
Bakgrund
Lite olika sporter har man väl testat på under sina år som t ex fotboll, hockey mm. Men det gav mig aldrig något.
Jag var väl inte tillräckligt motiverad eller intresserad för att det skulle kunna bli något seriöst. Så man la helt enkelt av, man blev en soffpotatis helt enkelt!
Åren gick väl och man insåg tillslut att man måste göra något för att hålla kroppen i trim, så då beslutade jag mig för att börja styrketräna, och det ångrar jag inte en sekund! Finns det nå bättre?
Jag fick med mig ett par kompisar upp till Sportcenter (som stället heter) och vi köpte oss ett varsitt gym-kort och lyfte i princip första bästa hantel vi såg!
Då var man igång, det var antingen eller. Seriöst på en gång!
Resultaten kom ganska fort i början, så det var ju en väldig krydda för motivationen!
Men tråkigt nog höll det kanske inte mer i än ett halvår, då man började vela, ska jag gå upp och köra ett pass, eller ska jag ligga hemma och pilla i naveln i stället? Kompisarna likaså. Vet inte riktigt varför det blev så, annat som lockade? Jaja, jag la tillslut av med styrketräningen också
Sen fick det gå ett par år till, och under dom åren hann man lägga på sig en skaplig kroppshydda. Det gick bara utför.
Man söp var och varannan helg och åt allt möjligt skit i tid och otid.
Så tillslut fick det vara nog!
Då beslöt jag mig för att den här gången ska jag göra någonting åt det, och verkligen göra det också! Så tillbaks till Sportcenter igen och lyfta skrot!
Nu har det gått ca. ett år sen jag började med träningen igen och det har gått riktigt bra! Gick ner mina kilon jag hade lagt på mig och förhoppningsvis skaffat mig lite muskler på vägen!
Från tunga 113kg till lätta 77kg! Underbart!
Men jag har märkt att man inte bygger så mycket muskler på ett konstant underskott, så det blev dags för en s.k. bulk när semestern drog i gång v. 26 i år.
Det har gått bra, i styrka har jag ökat, samt lite mer muskler hoppas jag att jag har fått
Dock har jag märkt att det är väldigt lätt att gå upp igen efter en lång tid av bantning. Men det har jag lärt mig kontrollera nu med hjälp av er här på Kolozzeum
Så, det var lite om varför jag tränar och så vidare!
Mål
Jag tycker det är svårt att sätta upp långsiktiga mål, så jag satsar på kortsiktiga som t ex: Nästa månad ska jag ta si och så mycket i hantelpress och så vidare. Men det känns ändå inte riktigt rätt!
Tips på en bra målsättning?
Träning
Måndag: Bröst/triceps
Tisdag: Rygg/Biceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Bröst/Axlar
Fredag: Rygg/Ben
Lördag: Vila
Söndag: Axlar/Mage
Jag försöker lägga in en "vilo-vecka" med jämna mellanrum där jag kör fler repetitioner med lätta vikter för att ge min kropp lite variation.
Har den veckan nu för övrigt! Så nästa vecka blir det att köra tungt och äta ordentligt med mycket vila!
Kommer snart med lite mer specifik info om mina träningspass!
Tack för mig så länge!