Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-30, 09:51   #61
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Inte för att vara den, men har du en höjdskillnad på 600 - 260 = 340 meter och en sträcka på 7500 meter så blir snittlutningen 340 / 7500 = 4,5%

12% är väldigt brant och sådana tillfälliga branta stigningar ligger ofta inom Hors catégorie bergen i Tdf. Alltså ett berg så tufft att den inte kan kategoriseras.

Det är inte så att du blandar ihop grader med procent?
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 12:36   #62
sascha
Registered User

saschas avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Inte för att vara den, men har du en höjdskillnad på 600 - 260 = 340 meter och en sträcka på 7500 meter så blir snittlutningen 340 / 7500 = 4,5%

12% är väldigt brant och sådana tillfälliga branta stigningar ligger ofta inom Hors catégorie bergen i Tdf. Alltså ett berg så tufft att den inte kan kategoriseras.

Det är inte så att du blandar ihop grader med procent?
Jag menade när det "lutade uppåt". Kollar du på grafen så ser du att det lutar nedåt en viss sträcka, och detta tog jag inte i beaktande. Gissningen på procenttalet var i övrigt högst ovetenskaplig (just för att jag inte åsyftade backen som helhet). Ingen gång då jag tittade ner på klockan (vilken mäter höjd med hjälp av en barometer och anger lutning i procent) uppgav den lägre än 6 %. Oftast visade den 8-10 % och när det gjorde som ondast visade den 16.

Senast redigerad av sascha den 2010-06-30 klockan 12:43.
sascha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 12:48   #63
sascha
Registered User

saschas avatar

En parentes här kan ju faktiskt vara om någon vet huruvida Garmins Edge 500 lagrar lutningsdatan, vilket ju skulle underlätta massor. I och med att den delger den, kan jag tycka att den borde finnas inne i själva filen. Jag skickar iväg ett mail till Garmin någon gång i kväll.
Gammal 2010-07-03, 23:48   #64
sascha
Registered User

saschas avatar

2010-07-02 / 2010-07-03

Blev ingen cykling onsdag respektive torsdag. Vila på onsdag. Oväder (alltså inte bara regn) torsdag. Istället körde jag lite mer än sju timmar tämligen jämnt fördelat på fredag och lördag. Fredag gick väl bäst och jag snittade 31 km/h på rundan. Lördag var jag lite småseg och det började regna. Bjuder på en graf från fredagen och ett par blandade bilder.

Vi håller på att bygga en stuga uppe i Borgafjäll. Ganska bra utsikt.

Bildtext överflödig.

Bildtext överflödig.
Bifogade bilder
Filtyp: png Skärmavbild 2010-07-04 kl. 00.31.40.png (19.9 KB, 2 visningar)
Gammal 2010-07-04, 10:28   #65
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Men dra mig baklänges. DEN utsikten vill jag också ha! Varför bor jag mitt på en åker för?

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-04, 10:35   #66
sascha
Registered User

saschas avatar

Regn i dag så jag lär ligga i soffan och titta på touren istället för att cykla själv. Om planen fortskrider, blev det kring elva timmar cykling (4 pass/rundor) och en timme "styrka". Nästa vecka förutspår jag något liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Men dra mig baklänges. DEN utsikten vill jag också ha! Varför bor jag mitt på en åker för?

//Kristin
Hehe. I fjällandet kallas det för en myr. Inte lika charmigt. Men ja, utsikten är närmast fantastisk.

Senast redigerad av sascha den 2010-07-04 klockan 10:38.
sascha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 23:07   #67
sascha
Registered User

saschas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg

//Kristin
Citat:
Ursprungligen postat av sascha Visa inlägg
Hehe. I fjällandet kallas det för en myr. Inte lika charmigt. Men ja, utsikten är närmast fantastisk.
Lol. Jag läste fel. Sorry.

2010-07-06

I dag körde jag sjukt mycket cykling. Fyrtio minuter på min egen och nästan tre timmar i soffan.
Gammal 2010-07-07, 06:24   #68
forslund
Registered User

forslunds avatar

Reg.datum: Nov 2007
Blir förbannad av så fina bilder! Jag som tycker vi har fin natur i Eskilstuna.
Gammal 2010-08-02, 20:21   #69
sascha
Registered User

saschas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av sascha Visa inlägg
En parentes här kan ju faktiskt vara om någon vet huruvida Garmins Edge 500 lagrar lutningsdatan, vilket ju skulle underlätta massor. I och med att den delger den, kan jag tycka att den borde finnas inne i själva filen. Jag skickar iväg ett mail till Garmin någon gång i kväll.
Märkligt att Garmin inte tillhandahåller någon programvara som kan räkna ut derivator för ett givet intervall. Svaret är alltså nej. Någon sådan möjlighet finns inte. (Med Polars egna programvara har jag för mig att det fungerar.)

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.