Visa ett inlägg
Gammal 2017-03-11, 10:43   #412
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Nja, antar att 1997 var lite som när Virtanen och Samuelsson inte kvalade 2008, Samuelsson hade väl tappat mycket av sin snabbhet och hade väl lite ryggproblem 2008 samtidigt som det kom nya unga talanger som var väldigt starka. Lite samma antagligen med Magnusson 1997, som iofs vann ''Islands Starkaste Man'' så sent som 2004.

Vet inte om jag håller med om att Magnusson var starkare, kollade nyligen Jouko Aholas instagram och han drog 387,5 i mark ganska lätt med en kroppsvikt under 120! Dessutom har Ahola gjort mer i stockpress om jag inte missminner mig.
Ahola och Svend Karlsen var ju väldigt starka i mark och böj t.ex. Samuelsson och Virtanen hade sina styrkor på annat håll så att säga. Relativt sett givetvis.

Det är möjligt, men kvalen bestod av 4 ovanliga grenar. Det är ändå lite lattjo att topp-3 från föregående år slogs ut.

Ska kolla Aholas instagram. Det är oerhört imponerande, men liksom Eddie Hall inte vinner några tävlingar pga av att han råpressar så vann inte Ahola några tävlingar pga av att han var "liten". Har för mig att Ahola gjorde 170 i stock och Ver Magnusson 160 (?).
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat