Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-16, 11:23   #1485
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av Stor Hård Ådrig Visa inlägg
Jag körde först http://www.powerliftingtowin.com/programmingtowin/pip2/ men kände att det blev för mycket för mig att återhämta mig från. Sen körde jag helkropp mån-tis och tors-fre med RTS-principer och det blev samma sak där, 30% fatigue räknade jag på. Märkte det främst i och med minskad träningsglädje och att övningarna inte kändes helt rätt, typ svårt att komma i position och hålla rak rygg i mark som exempel.

Anledningen att jag testade på det var att det verkade roligt att köra olika rörelser på varje pass, sen kändes det logiskt för mig att hög frekvens borde vara bättre. Med den lägre frekvensen känner jag mer tagg inför träningen eftersom jag är mer återhämtad inför varje pass. Vetenskapsnörd som man är också så verkar det inte ens finnas stöd för att mer än 2 pass i veckan ger bättre gainz, givet samma volym. Sen tycker jag det är svårare att hitta balansen mellan att träna tillräckligt hårt men inte för hårt med högre frekvens. Lättare att bara köra på och äta så också, något jag insett ger lite mer balanserat liv i övrigt jämfört med tidigare då jag nitiskt räknade på allt som gick att räkna på
Köper det du skriver och håller med. Iallafall för min böj och mark. I/för pressulaturen tycker jag (nästan) tvärtom. Förmodligen för jag är lite non-respondig för överkroppen men räcker jag tittar på böjracket så växer benen.
__

Kan du filma ett högrepsset på din sumo? Framifrån. Vill se hur dina vinklar se ut, stacked joints etc.
Vad din rygg är upprätt i sumon! Kraftig skillnad på din och min haha!
Hur lång är du och vad är ditt vingspann (längd mellan fingerspetsarna)?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat