Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-30, 01:31   #6
Obolensky
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag vet inget om hur metadon och träning funkar ihop.

Men sålänge du inte får ett negativt resultat (dvs blir svagare och/eller atroferar) eller helt uteblivet resultat av att träna jämfört med om du inte skulle tränat så har jag svårt att se varför det inte skulle vara nån poäng med att träna.

Om nu målsättningen är att få större muskler och bli starkare så kanske det tar tio år att nå ett visst resultat som utan metadon skulle tagit ett halvår. I det fallet finns väl en poäng med att träna? Alternativet är ju isåfall att efter tio år inte han kommit nån vart alls.

Alternativt kanske det inte går att nå hela vägen till ett visst resultat om man går på metadon, men man kanske kan greja 10% av resultatet. Även i detta fall finns väl en vits med träningen? Även om man inte blir megabiff så kanske man inte behöver vara smalfet...

Men frågan är ju snarare exakt vad din målsättning är. Dvs om det är värt för dig att träna om du inte kan bli "megabiff" och måste nöja dig med "lite bättre än svensson". Eller om det är värt för dig att träna om det kommer ta fem gånger så lång tid att bli "biff" jämfört med om du var metadonfri.

Ifall frågan snarare är ifall det ens går att bygga ett enda gram muskler på metadon så har jag inget svar att komma med.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Dang!
Var det roligt?

Kom på att svaret på den frågan är uppenbart: ja, det kan man. Men frågan är hur begränsad man är

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Det är i princip alltid bättre att träna än att inte träna.

Hur låga är dina testovärden? TRT kanske kan vara något?
Problemet är att testovärdena bara är en faktor. Metadon inhiberar proteinsyntesen på andra sätt än att bara sänka testosteronet.
Obolensky är inte uppkopplad   Svara med citat