Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-06, 21:41   #8
Alexander93
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 0
Hej igen jag får tacka för svaren!

Jag tänkte skriva en liten uppdatering då har det gått lite över 1 och en halv månad sedan jag skrev första inlägget. Trodde seriöst att man skulle vara helt bra från detta efter 1 månad liksom men det har inte släppt än! Vad tycker ni jag ska göra?
Som jag skrev i första inlägget så hade jag perfekta knän tidigare aldrig haft några sådana problem tidigare och mitt i sömnen så vaknade jag med värsta knä verken en vanlig natt.

Det har blivit bättre men är långt ifrån som det ska vara. När jag t.e.x går ut på promenad i skogen så måste jag ibland sätta mig på en sten eller bänk för att vila knänen för de värker så mycket och de är stela, efter jag vilat lite så släpper de till lite så kan jag gå vidare. Har inte varit på gymmet sedan detta hände. Har hänt 2 gånger att jag legat och frysit på natten och haft väldigt ont i båda knänen och jag har liksom känt att stelheten och verken har gått upp i båda höften! Helt otroligt, sedan när jag vaknat nästa dag så är höften helt normala och knänen bättre.
Det går lite upp och ner, vissa dagar känns knänen bättre och vissa dagar känns dom sämre. Men jag har aldrig känt att känen är helt normala sedan detta hände för 1.5 månad sedan. Har inte ont i själva knäskålen skelettet utan det är innanför knäskålarna som verken finns. Det är en värkande känsla med stelhet och en ”rivig” känsla. Men känner att leden har nedsatt funktion, den fungerar sämre. Kan känna en känsla att de ligger ”fel” på något sett, knakar lite ibland. Detta gäller alltså bägge känen.

Vad tror ni? Kan de vara tight fascia som ställer till det? Kanske dags att gå till läkaren? Fast jag ogillar dom för de förstår inte hur kroppen fungerar från deras snäva perspektiv och botar således sällan roten till problemet utan de skriver ut kemiska tabletter för symtomlindring istället.

ha de bra! Alex
Alexander93 är inte uppkopplad   Svara med citat