Visa ett inlägg
Gammal 2005-03-07, 22:17   #7
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Gymguide

Kontaktinformation
Namn på gymet: Fysiken
Gatuadress: Gibraltargatan (hittar inte nummret men det går fan inte missa)
Stad: Göteborg
Hemsida: www.fysiken.nu

Utrustning
Antal..
..bänkpressar: Tre stationära
..vanliga böjställningar: En riktig, sen finns det sån med olika hack som dom kör med i pumping iron :P ingen anign vad det heter.
..powerrack: Ett
..lyftarpodier: Ett där powerracket och knäböjställningen är
..skivstänger (20kg, internationella): 4 eller 5
..styrketräningsmaskiner: 134 maskiner
..antal konditionsmaskiner (exklusive spinningcyklar endast avsedda för spinning): 20-30 hittar ingen info på hemsidan om just det.
Tyngsta hantlar: 65 kg :/

Medlemmar
Antal medlemmar på ett ungefär: "Idag aktiverar Fysiken förutom ca 10.500 studenter 4.500 icke-studenter under ett verksamhetsår" det är dock på två gym i stan, varav det jag tränar på är det större.
Tränar där några..
..styrkelyftare? Nej tror jag inte
..tyngdlyftare? Nej
..kroppsbyggare? Tveksamt, har sett några större killar, så max 3-4 stycken som jag sett.
..fitness/BF/AF? samma som för kroppsbyggare men ytterst tveksamt om någon tävlar

Föreningstillhörighet
Medlem i..
..Svenska kroppskulturförbundet (SKKF)? kan ej hitta info
..Svenska styrkelyftsförbundet (SSF)? kan ej hitta något
..Svenska tyngdlyftningsförbundet (STF)? hittade inget på hemsidan dock står det som ett erbjudande att man kan få rabbat på något ställe och något STF medlemskap nämns.

Avgifter
Pris per..
..år: 1 695 kr - högskolestudent 3 195 kr - övriga
..engångsträning: 50kr. Fifan.
Inskrivningsavgift: 50 för kortet.

Saknar en övriga kommentarer så här komemr lite whinande:
Gymmet är säkert skitbra om man gillar ett flashigt gym med ja 140 maskiner, men gillar ud hantlar, och tunga basövningar så finns det källargym som är bättre utrustade. Det satsar inte heller på knäböjställningarna osv i övrigt, istället köper man nya maskiner, nyligen byttes nästan 40-50 maskiner mot nyare s k Matrixmaskiner sokm nästan är sämre än dom gamla klassiska.
Inget toppengym alltså om man mest är ute efter klassisk styrketräning, priste är väl ok, och läget är skitbra om man bor i närheten av chalmersområdet
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat