Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-29, 21:07   #602
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Tack, pengar är inget problem för mig. Jag hade nog kunnat vara hemma även utan föräldrapenningen. Det som oroar mig är mest är utebliven barnlängtan, rädsla för graviditet/förlossning samt rädd att inte känna anknytning.
Jag hade ingen direkt barnlängtan, är inte barnkär och var på det stora hela inte särskilt bekväm med tanken på att bli den ömma modern. Det är helt enkelt inte den jag är. Men jag var rätt säker på att jag ville ha iaf ett barn (om jag kunde få något, tog absolut inte det för givet). Folk är jävligt tjatiga om syskon (mind your own business ffs kan jag känna om det) men jag vet faktiskt inte om jag vill ha fler barn.

Graviditet och förlossning är på det stora hela en ganska liten del av föräldraskapet, även om jag trots en lätt graviditet tyckte att det var skitjobbigt att inte "äga" min egen kropp sas. Själva förlossningen var dock grym, just det hade jag lätt kunnat göra om p.g.a. otroligt mäktig upplevelse. Har stor nytta av den idag rent mentalt då jag vet vad min kropp är kapabel till. Folk älskar att berätta skräckhistorier om sina förlossningar men det kan vara superbra också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är uppkopplad nu