Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-15, 21:34   #8
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Om kriterierna god öl, bra service och vettiga priser är uppfyllda blir det ju omgående skitmycket folk.

Jag undviker allt som oftast omnipollos hatt för att det är för mycket folk. även om jag gillar både pizzorna och den snordyra ölen.
Aldrig provat Omnipollos Hatt men det känns som ett trendigt ställe i stil med BrewDog. Det kan väl vara trevligt men tenderar att bli alldeles för dyrt, och det brukar finnas gemytligare ställen.

[Quote[Svejken är bra, men mest för pris och atmosfär. Ölen är ok och maten ok budgetkäk. [/Quote]
Svejk är ett fint ställe. Mysig restaurang, om än för liten, god tjeckisk öl och mycket prisvärd schnitzel. Det är ju ett recept för att må gott. Ofta får man börja i ölkällaren innan man får ett bord, och det är lite trångt i restaurangdelen. Det har dock blivit många gånger man slirat hem belåten, med schitzel, öl och Becherovka under västen.

Citat:
Vill jag dricka lite mer experimentell öl utan att trängas blir det lådan för min del. Riktigt bra priser och på "fel" sida stan för att bli helt igensatt med folk. Är jag på lådan slinker jag gärna in på både Man in the moon och mikkeller bar, då de ändå är hyfsat nära och ofta har bra öl.
Det här behöver jag prova;

Citat:
Pressklubben är skitbra om man gillar belgiskt, men de har bara belgiskt så vill man få sig en pastry stout eller en NEIPA så får man rulla vidare. Maten på pressen är mycket välgjord, men läget gör att allt är en hundring för dyrt. Burgaren för 250kr är marginellt bättre än motsvarande på bishops för 185 eller på vigårda för en hundring.
Överprisade burgare anser jag vara helgerån. För 250 spänn förväntar jag mig en episk burgar-upplevelse, i världsklass. Kanske blir ett besök för ölen dock, när jag känner för belgiskt.

[Quote[En än så länge hyfsat oupptäckt pärla är stockholm brewings nya bryggeripub i frihamnen, den ligger helt fel geografiskt för nördarna så man slipper de. https://www.farmrestaurant.se/ bra priser, experimentiell och annorlunda mat, bra ställe om man gillar farmhouse, spontanjäst och fruktigt. [/Quote]
Måste testas!

Citat:
Dock spenderar jag större delen av min tid på Zum fransiskaner, ända sedan Stene sålde akkurat och köpte zumen så har det stället gått från klarhet till klarhet. Grym tysk öl man inte hittar någon annan stans i landet, grym stämning i bakfickan med självrunnen öl nästan dagligen. Stabbig tysk mat i stora portioner men som ändå är vällagad. Tänk ett mer premiumbetonat soldaten svejk.
Åhå, det var otippat! Visste inte att de hade gått och blivit så bra.

Citat:
Andra bra ställen som jag dock inte hänger på längre än Babajan, brewdogs båda barer, flying dog, svenska hamburgerköket och Oliver twist. inte för att de är dåliga men för att det finns så många andra som är bra.
BrewDog var jag senast på efter en vända hos AG. Notan blev ungefär den samma på båda ställena...
Oliver Twist tycker jag är alldeles för fullsatt och halva lokalen brukar vara reserverad.


Citat:
En skön lördag börjar med en räkmacka och några billigare finöl på Ica's bar på ICA medborgarplatsen, svejk ligger bara runt hörnet, men då de inte öppnar före 16 så skippar vi det. Ett par hundra meter upp för backen så är vi på hatten och dricker för dyr omnipollobira, det är för tidigt för en pizza så vi köper in deras friterade fläsksvålar "bacon on crack" och vandrar sedan två gator bort till OT och tar en cask ale och ser om de har något annat roligt på kran. Sedan ned för backen ett par hundra meter till ned till Akkurat, det är som vanligt omöjligt att få bord så vi stannar bara på ett par öl. Vi tar upp en dammig gammal barleywine från deras vintage källare. Sedan runt hörnet och ned för backen till Zumen där vi avslutar med schwinehaxe, snaps och på tok för mycket tysk öl innan de vinglar till hotellet. Kvällen tog slut redan 22, men då hade vi ju å andra sidan ölat sedan 11.
Låter som ett bra recept på en lyckad kväll. När jag varit i krokarna Gamla Stan har det ofta slutat med en Old Fashioned eller Negroni, med lämpligt rökdon, på Tweed.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat