Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-14, 19:44   #7262
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Efter att ha cyklat till jobbet till jobbet alla dagar denna vecka var det idag dags för att löpning.

Tänkte ställa upp i Partille 6-timmars och få mig ett rejält långpass. Men eftersom tanken även var att träna på upplägget som blir på en Backyard Ultra så kändes det lite dyrt och onödigt att åka dit.
Ordnade istället ett "lopp" på hemmaplan med en bana på exakt 6,7km och köpte hem en massa godsaker

Så med start klockan 09:00 började jag dagens lilla utmaning. Och sedan sprang jag samma runda hela tiden med start varje kommande heltimme.
Promenerade i varje uppförsbacke och försökte hålla tempot lågt.
Allt gick bra och vädret var på topp. Mathias höll mig sällskap de första 5timmarna och äldsta grabben hängde med på varv 3 och 6.
Som ren bonus så kom Mikaelj och höll mig sällskap på den avslutande 7:e timmen.

Riktigt skön känsla att kunna så länge utan några besvär alls. Visst känner man av lite i fötterna och så, men det är fullt normalt när man sprungit längre än ett maraton

Snittpulsen låg hela tiden mellan 122 och 126Bpm och tiden för varje varv var mellan 45 och 48min. Allt enligt planerna!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_20180414_165955_196.jpg (280.7 KB, 6 visningar)
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat