Visa ett inlägg
Gammal 2017-06-11, 22:01   #49
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers Visa inlägg
Flytta hem till föräldrar, släktingar, kompisar, börja pendla. Arbetskraft och efterfrågan för jobb finns alltid när marknaden går dåligt. Alla vill ha jobb. Om nu inte dessa butiker och jobb försvunnit redan innan av lågkonjukturen.
Men även butikerna kommer slås hårt av räntehöjningar och eventuellt tvingas stänga/flytta. Jag tror ett sånt scenario skulle resultera i antingen att hela innerstan blir ett enda stort rikemansområde eller en spökstad. Och det kan ju liksom inte "få" hända.

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Då går det käpprätt åt helvete. Helt enkelt. Ditt argument verkar bygga på att det just skulle gå åt helvete och därför inte kan hända. Det är uppåt väggarna fel tänkt.
Jo absolut, men jag är lite av en katastrof-inriktad optimist.
Jag tycker det bara en sprucken bubbla är väldigt osannolikt. Pyspunka kan jag absolut köpa.

Jag personligen känner mig ganska trygg med att jag har lagt undan pengar på banken, har valt ett boende med låga boendekostnader, har inget amorteringskrav (just nu) och har väldigt mycket ködagar i två stora hyresrättsköer om jag skulle behöva sälja bostadsrätten.

Men tycker ändå det känns som jag tidigare skrev att det känns som att "staten" eller dylikt skulle få täcka upp för detta. Det kan liksom inte "tillåtas" hända.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat