Ämne: Mer kött
Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-23, 11:22   #30
nHz
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 310
Ben, Rygg (biceps)

Vad trött jag blir på att det inte finns tillräckligt med speglar!

Det finns speglar överallt där hantlarna ligger (för alla som discotränar) men inte där man kör mark och böj. Jag vill kunna se hur jag håller ryggen genom mitt utförande. Jag har påpekat detta för personalen men de svarar bara, ”vi har inga pengar till det”, skit!

Nog med neggo!
Det är fortfarande roligt att träna

Idag var det dags för lite mer ben och rygg. Jag måste säga att det gick hyggligt även om jag är lite snorig fortfarande. Som vanligt tappade jag räkningen på hur många set jag körde men detta är iaf säkert.

Benböj djupa, så klart.
20x20
10x40
10x50
10x70
10x70
10x60
10x60
(Lagom)

Marklyft
10x60
10x80
10x90
10x90
10x100 (PB)
(Lagom)

Latsdrag, brett
10x50
10x50
10x50
10x50
(Lagom)
Mycket bra kontakt

Stångrodd, testade lite
10x40
10x40
(Lätt)

Det var ett varmt pass med mycket svett och för att kunna göra en bra bedömning av styrkeökningarna behöver jag nog dela upp böj och mark på olika pass. Jag funderar på att köra någon typ av SL 5x5 men lite modifierad. Jag gillar basövningarna för då använder man mer av kroppens alla delar i samma övning. Visst, biccecurls kan vara trevligt men jag kör hellre omvänd stångrodd. Det är på något sätt lite mer manligt. Biccarna kommer iaf och jag har inte brottom.

Nu har chefen lyckats med att boka möten på förmiddagarna (morgonen) och jag behöver lägga om träningstiderna. I normala falla kan jag planera mina dagar på egen hand men inte när chefen säger annat. Typiskt.

I morgon blir det sista passet med det här schemat. På måndag blir det nytt, tillsammans med nya mål inför sommaren. Vi får se vad det blir.

Jag e hungrig!
__________________
GRILLA!"
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
touch n fläskpress n rövlyft. Dvs gymbänk.

Senast redigerad av nHz den 2012-02-23 klockan 11:25.
nHz är inte uppkopplad   Svara med citat