Visa ett inlägg
Gammal 2018-11-11, 17:45   #1281
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Tandvärken (jag vet inte om det är tanden som värker, tror snarare det är tandköttet, svårt att känna, det känns typ som om en del av käken håller på att ruttna bort) kom igår igen när jag skulle sova. Så jag sov i "snuttar" - sov lite, vaknade lite, sov lite - och spenderade väl typ tolv timmar från första insomnandet till sista uppvaknandet. Rätt kass sömn i natt också, alltså. Men känner mig iaf lite piggare än igår, vilodagen gjorde väl sitt.

Har jag tandvärk inatt igen ringer jag tandläkaren i morgon bitti. Jag kan förstå det om det gör ont några dagar efter en rotfyllning eller efter man dragit ut en tand, men efter en jävla tandstensborttagning?

Mest sur över att det har sabbat helgen. Jag hade planer på grejer att göra utomhus idag, men kom upp ur sängen för sent. Det hann bli mörkt innan jag kom igång.

Övrigt: Funderar mer än någonsin på att hoppa av utbildningen. Av tre skäl:

1) Flummet börjar verkligen ta fart. Om vi behövde förhålla oss till en eller två kvasivetenskapliga begrepp förut så måste vi läsa om kanske 10 stycken den här gången, som är mycket mer svårbegripliga. Vi har hundratals sidor att läsa och allt är totalt obegripligt. Och det blir värre framöver, hela sista halvåret ska vi skriva en uppsats om sånt här skit.

2) Jag har hittat ett extrajobb på en fabrik i närheten, uppfattade det som att det rörde sig om städjobb. Killen som höll i det sa att det var goda chanser att få heltidsjobb och fast anställning. Så den mycket berättigade frågan "vad ska du göra istället isåfall?" har ett klockrent svar.

3) Hittat en bra, billig lägenhet nära den fabriken.

Det vore klockrent att hoppa av plugget och börja direkt på fabriken. Ser absolut inget ljus i slutet av tunneln med den här utbildningen, tror inte en examen kommer leda till något mer än bortslösade pengar och tid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat