Visa ett inlägg
Gammal 2017-08-11, 09:06   #801
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Inom strongmanvärlden är Kaz lika stor som Elvis. Han är kanske den största profilen någonsin, och om man vill jämföra honom med en styrkelyftare så kommer Ed Coan närmst skulle jag tro. De som inte är insatta i strongman och gillar att discobänka kommer säkert få mer behållning av Josefs föredrag, som du säger, men det blir en helt annan sak. Jag antar att det här föredraget kommer handla mer om hur Josef tränar snarare än anekdoter och historier.
Säger inte emot något av det där, "problemet" är bara att strongman-världen är liten. Fitness-världen är enorm och Josef är hyfsat stor inom den svenska delen av den(med fitness syftar jag på alla sorters styrketräning). På Giants Live kommer folk med intresse för olika sorters lyftning, det får mig att tro att i det givna sammanhanget är inte skillnaden rent namnmässigt mellan Josef och Kaz så stor som man kan tro.

Gick f.ö. förbi både Janne och Josef på förra årets upplaga av tävlingen. Janne var kort, något som jag inte hade gissat på. Josef såg otroligt mycket större ut IRL, bröstkorgen var verkligen något utöver det vanliga. Sjukast var dock när Jonny Hansson gick förbi mig, bara några meter bort. Det är den största människa som jag någonsin har sett på nära håll.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat